ЛОГІСТИКА
ТЕСТИ
з
навчальної дисципліни для контролю знань фахівців ОКР «Бакалавр»
напряму
підготовки 6.030507 «Маркетинг»
у вищих навчальних закладах ІІ-ІV рівнів акредитації
Міністерства
аграрної політики та продовольства України
Київ
«Агроосвіта»
2014
ТЕМА 1. «ЛОГІСТИКА У РИНКОВІЙ ЕКОНОМІЦІ»
1. Засновником логістики прийнято вважати:
– Т.
Левітта;
+ А. Джоміні;
– П. Друкера;
– Е. Мескона.
2. Логістика в перекладі з грецької мови означає:
– логіка;
– рівновага систем;
+ мистецтво
обчислювати, міркувати;
– установлювати
тотожність.
3.
Яке визначення точно передає суть логістики?
– мистецтво перевезення;
+ мистецтво управління матеріалопотоком;
– підприємницька діяльність;
– філософія бізнесу.
4. Логістика як
економічна наука сформувалася на основі ідеї та
методів:
+ військової логістики;
–
математичної
логіки;
–
дослідження
операцій;
–
кібернетики.
5.
Основним об'єктом вивчення логістики є:
–
процеси,
здійснювані торгівлею;
+ матеріальні та інформаційні потоки;
–
ринки і кон'юнктура конкретних товарів і послуг;
– економічні відносини,
які виникають у процесі доставки товарів і послуг від місць виробництва до
місць споживання.
6. Предметом логістики як науки є:
– відносини, що
виникають у сфері виробництва продукції;
+ рух
матеріальних і інформаційних потоків на стадіях постачання, виробництва й
збуту;
–
організаційно-економічні відносини в сфері руху товарів;
–
процеси, пов’язані з
функціонуванням ринку збуту продукції.
7. Не входить до комплексу логістики:
– продукт;
– споживач;
+
посередник;
– витрати.
8. Особливістю логістичного підходу є:
– метод аналізу;
+ системний
підхід;
– діалектичний метод;
– інтегральний метод.
9.
Завдання логістики, яке є глобальним:
– максимальне скорочення часу зберігання
продукції й часу перевезень вантажів;
+ створення комплексних,
інтегрованих систем матеріальних, інформаційних, а за можливості й інших
супутніх потоків;
– раціональний розподіл транспортних засобів;
– оперативна обробка й видача інформації.
10. Функція, яка є безпосередньою функцією менеджера
з логістики:
+ вибір транспорту;
–
ринкові
дослідження;
–
розробка
рекомендацій зі зняття з виробництва застарілої продукції;
– реклама.
11. Ціль логістики – це:
– підвищення продуктивності праці;
+ оптимізація рівня запасів;
– зменшення витрат виробництва;
– підвищення рівня менеджменту.
12. До термінології логістики належить:
– потужність;
+ матеріальний потік;
– рентабельність;
– ліквідність.
13. Головною метою логістики
виступає:
– оптимізація рівня запасів;
– оптимізація постачання сировини та ресурсів;
+ мінімізація логістичних витрат;
– оптимізація виробничого процесу.
ТЕМА 2
«КЛАСИФІКАЦІЯ ФОРМ ЛОГІСТИЧНИХ УТВОРЕНЬ»
1. За характером зон управління логістика поділяється на:
–
макро- і мікрологістику;
+ зовнішню і внутрішню;
–
закупівельну, виробничу і розподільчу;
–
комерційну і некомерційну.
2.
Досліджує процеси, як протікають на регіональному, міжрегіональному,
загальнонаціональному і міждержавному рівні:
+ макрологістика;
–
мікрологістика;
–
зовнішня
логістика;
– внутрішня логістика.
3. Управління матеріалопотоками в процесі забезпечення
підприємства матеріальними ресурсами – це логістика:
– виробнича;
+ закупівельна;
– інформаційна;
– збутова.
4. Управління матеріальним потоком на шляху від
первинного джерела сировини до кінцевого споживача називається:
– закупівельною
логістикою;
+ виробничою
логістикою;
– інформаційною
логістикою;
– розподільною
логістикою.
ТЕМА 3
«ХАРАКТЕРИСТИКА ОСНОВНИХ ЕЛЕМЕНТІВ ЛОГІСТИКИ»
1. Матеріальний
потік:
– знаходиться в постійному
русі;
– має статичну форму;
+ може
приймати динамічну і статичну форму;
– не має ніякої форми.
2. Матеріальні потоки за призначенням можуть бути:
– зовнішні;
+ вихідні;
– минаючі;
– ковзні.
3.
Відносно системи, що розглядається, матеріальні потоки поділяють на:
– дискретні, неперервні;
+ зовнішні, внутрішні;
– стаціонарні, нестаціонарні;
– керовані і некеровані.
4. Елементарний матеріальний потік – це:
– сукупність об'єктів, що сприймаються як єдине ціле. Вона існує як
процес на деякому часовому інтервалі і вимірюється в абсолютних одиницях
за певний період часу;
– матеріальні ресурси, незавершена продукція і готова продукція, що знаходяться в стані
руху;
+ потік ресурсів одного найменування, які проходять шлях від конкретного джерела виробництва до моменту споживання;
– потоки,
що формуються на підприємстві.
5. Транспортування сировини й матеріалів на склад
підприємства із сировинного ринку утворюють матеріальний потік:
– зовнішній;
+ вхідний;
– вихідний;
– паралельний.
6. На етапі
матеріально-технічного забезпечення матеріальний потік має форму потоку:
+ сировини,
спладників, допоміжних матеріалів;
–
напівфабрикатів;
– готової продукції;
–
запасних частин для продукції,
яка використовується споживачем.
7. Логістичні операції – це:
–
сукупність
дій, спрямованих на перетворення тільки матеріального потоку;
–
сукупність
дій, спрямованих на перетворення тільки інформаційного потоку;
+ сукупність дій, спрямованих на перетворення матеріального і
інформаційного потоків;
– укрупнена група логістичних
функцій.
8.
Логістичний ланцюг – це:
– укрупнена група
логістичних операцій;
+ лінійно
впорядкована множина учасників логістичного процесу, які реалізують доведення
матеріального потоку від конкретного виробника до його споживачів;
– частково впорядкована
множина різних посередників, які реалізують доведення матеріального потоку від
конкретного виробника до його споживачів;
– безліч фізичних і
юридичних осіб, що здійснюють
логістичні операції.
9.
Логістичний канал – це:
– час між оформленням замовлення й доставкою
замовлення;
+ частково впорядкована множина різних
посередників, які реалізують доведення матеріального потоку від конкретного
виробника до його споживачів;
– лінійно впорядкована множина учасників логістичного
процесу, які реалізують доведення матеріального потоку від конкретного
виробника до його споживачів;
– укрупнена група логістичних операцій.
10. Разові постачання
матеріальних ресурсів – це:
–
неперервні матеріальні потоки;
–
дискретні матеріальні потоки;
–
постійні матеріальні потоки;
+ бліц-потоки.
11. Не відповідають
поняттю “матеріальний потік”:
– завантаження готової
продукції в транспортний засіб;
– складування
напівфабрикатів;
– транспортування
сировини на склад підприємства;
+
переміщення коштів з розрахункового рахунка покупця на розрахунковий рахунок
продавця.
12. Матеріальний
потік може вимірюватися у таких одиницях:
– грн.;
–
т / м2;
+ т / рік;
–
грн. / т.
13.
За умови збереження на підприємстві запасів на одному рівні:
–
вхідний матеріальний потік буде більшим за вихідний;
–
вхідний матеріальний потік буде меншим за вихідний;
+ вхідний матеріальний потік буде дорівнювати вихідному;
– вхідний матеріальний
потік переривається.
14.
Матеріальні потоки можуть протікати:
– усередині
одного підприємства;
– усередині корпоративної
групи підприємств;
– між різними
підприємствами;
+ як
усередині одного підприємства, так і між різними підприємствами.
15. Основні потоки логістики:
– інформаційні;
+ матеріальні;
– енергетичні;
– фінансові.
16.
Інформаційні потоки в логістиці:
– у просторі і часі чітко збігаються з відповідним
матеріальним потоком;
+ можуть не збігатися в просторі і часі з
відповідним матеріальним потоком;
– завжди збігаються з відповідним матеріальним потоком
у часовому аспекті;
– завжди збігаються з відповідним матеріальним потоком
у просторовому аспекті.
17. Поняття «періодичність розміщення
замовлень», «виконання замовлення», «витрати на замовлення» пов’язані з таким
елементом логістики, як:
+ постачання;
– розподіл;
– інформаційне забезпечення;
– складування.
ТЕМА 4
«ТЕХНОЛОГІЧНІ ПРОЦЕСИ ТА УПРАВЛІННЯ МАТЕРІАЛЬНИМИ
ПОТОКАМИ»
1.
Не
характерно для постачання “точно у термін”:
–
відсутність
страхових запасів;
–
здійснення
закупівлі дрібними партіями з частими постачаннями;
+ велика кількість постачальників, між якими підтримується конкуренція;
–
відсутність
дефектів продукції, яку закуповують.
2. Мікрологістична система, яка є штовхаючою:
–
KANBAN;
–
ОРТ;
+ MRP;
–
“Худе виробництво”.
3. Логістична
система, яка заснована на логістичній концепції "точно в термін":
+ KANBAN;
– MRP І;
– MRP ІІ;
– DRP.
4.
Система
КANBAN вперше була реалізована корпорацією:
– Ford Motors;
+ Toyota
Motors;
– General Motors;
– Mitsubishi.
5.
Мікрологістична система MRP ґрунтується на концепції:
– “точно у термін”;
+ “планування потреб / ресурсів”;
–
“реагування
на попит”;
–
“загальної
відповідальності”.
ТЕМА 5
«ФАКТОРИ ФОРМУВАННЯ ЛОГІСТИЧНИХ СИСТЕМ»
1. Мінливість параметрів
елементів логістичної системи є такою властивістю систем, як:
–
складність;
–
ієрархічність;
+ рухливість;
–
структурованість.
2. Високу пристосованість логістичної системи до
специфічних запитів споживача припускає принцип:
– оптимальності;
+ гнучкості;
– системності;
– надійності поставок.
3. Об'єкт, який можна вважати системою, повинен мати
властивість:
+ цілісність;
– зв'язок;
– організація;
– інтегративність
якості.
4. Ешелонованою
логістичною системою є система, в якій:
– матеріальний потік доводиться до споживача без
участі посередників, на основі прямих господарських зв'язків;
+ на шляху
матеріального потоку є хоча б один посередник;
– доведення
матеріального потоку до споживача продукції здійснюється як прямими зв'язками,
так і через посередників;
–
логістичні
операції здійснюються тільки з інформаційним потоком.
5. Логістична система – це:
+ адаптивна система із зворотним зв'язком, що виконує ті або
інші логістичні функції;
– певна інфраструктура економіки
регіону, країни, групи країн;
– рух матеріального потоку від виробника продукції до її
споживача через посередників;
– безліч елементів, що знаходяться у відносинах і зв'язку
один з одним, створюючи певну цілісність, єдність.
6. Залежно від виду
логістичних ланцюгів виділяють логістичні
системи:
–
макрологістичні та
мікрологістичні;
–
регіональні, національні,
міжнаціональні;
+ із прямими зв'язками, ешелоновані, гнучкі;
–
зовнішні, внутрішні.
ТЕМА 6
«УПРАВЛІННЯ МАТЕРІАЛЬНИМИ ПОТОКАМИ В ЛОГІСТИЧНИХ
СИСТЕМАХ»
1. Принципова
відмінність логістичного підходу від інших моделей управління матеріальними
ресурсами полягає в:
–
системі підготовки управлінського
персоналу;
– повній відмові від
створення і зберігання запасів;
+ сприйнятті матеріальних об'єктів як єдиного потоку;
– повній автоматизації
процесів управління.
2.
Згідно з основними положеннями логістики логістичні
витрати повинні підраховуватися протягом:
– окремої логістичної операції;
– усього логістичного каналу;
+ усього логістичного ланцюга;
– процесу виробництва продукції.
3. Показник, є основою для аналізу системи логістики:
– граничні витрати;
+ загальні
витрати;
– постійні витрати;
– змінні витрати.
4. Двосторонні логістичні операції:
–
виконуються всередині
логістичної системи;
–
змінюють
споживчі властивості товарів;
–
не
пов’язані з переходом права власності на продукцію і страхових ризиків;
+ пов’язані з переходом права власності на продукцію і страхових ризиків.
5. Якщо сільськогосподарське
підприємство планує спрямувати зерно на зберігання, то собівартість реалізації
буде збільшена за рахунок:
– витрат на
внутрішній транспорт;
– витрат на
постачання сировини;
+ витрат на
утримання запасів;
– витрат на
інформаційні процеси.
ТЕМА 7
«ЗАГОТІВЕЛЬНА ЛОГІСТИКА»
1.
Закупівельна логістика – це управління матеріальними потоками:
– у процесі створення матеріальних благ або надання матеріальних послуг;
+ у процесі забезпечення підприємства матеріальними ресурсами;
– у процесі реалізації продукції;
– на транспортних ділянках.
2. До функцій закупівельної логістики відносять:
– планування процесу
реалізації;
+ вибір
постачальників;
– вибір типу
транспортного засобу;
– сегментацію споживчого
ринку.
3. Головна мета управління запасами в логістичній
системі:
– скорочення обсягу запасів;
– забезпечення відповідної якості запасів;
– забезпечення високого рівня обслуговування;
+ задоволення потреб виробництва в
матеріалах з максимально можливою економічною ефективністю.
4.
Запаси в логістиці – це:
+ матеріальні цінності, що очікують
виробничого або особистого споживання;
– певні рахунки бухгалтерського плану рахунків;
– матеріальні цінності на складах підприємства;
– матеріальні, фінансові й інші цінності, що очікують
виробничого або особистого споживання.
5. Запаси, призначені для безперервного постачання споживачеві за
непередбачених обставин, – це:
–
поточні запаси;
+ страхові запаси;
–
підготовчі запаси;
–
цільові запаси.
6.
До категорії “товарний запас” належать:
–
запаси на
складі сировини взуттєвої фабрики;
+ запаси металопрокату на складі готової продукції металургійного
комбінату;
–
запаси
борошна на складах хлібозаводу;
– запаси сировини
на складі млинкомбінату.
7.
Форма пошуку потенційних постачальників за допомогою конкурсних торгів – це…
– відвідування
виставок;
+ тендери;
– особисті контакти;
– офертні контакти.
8. Рішення на користь закупівель і проти
власного виробництва може бути прийняте, якщо:
–
потреба у складниках виробах
стабільна і достатньо велика;
–
необхідно зберігати комерційну
таємницю у сфері технології та виробництва;
+ існує велика
гнучкість у виборі можливих джерел постачань і виробів-замінників;
–
наявні необхідні для виробництва потужності, адміністративний і технічний
досвід.
9. Рішення на
користь власного виробництва і проти закупівель може бути прийняте, якщо:
– потреба у складниках
виробах невелика;
+ існуючі
постачальники не в змозі забезпечити необхідних параметрів якості;
– існує велика гнучкість
у виборі можливих джерел постачань і виробів-замінників;
– відсутній
адміністративний або технічний досвід для виробництва необхідних виробів.
10. Якщо підприємство
закуповує товар, дефіцит якого є недопустимим, то серед критеріїв вибору
постачальника на перше місце буде поставлено:
– ціну;
– якість;
+
надійність;
– умови платежу.
11. Найбільш
доцільним методом вибору постачальника під час закупівлі матеріальних ресурсів
на велику грошову суму або встановлення довгострокових зв'язків між постачальником
і споживачем є:
+ тендер;
–
вивчення рекламних матеріалів;
–
відвідування виставок і ярмарків;
–
листування з можливими постачальниками.
12.
Основні методи закупівель можуть бути класифіковані за ознаками:
+ періодичність закупівлі, обсяг партії
закупівлі;
– обсяг партії закупівлі, вартість закупівлі ресурсів;
– вартість закупівлі, періодичність закупівлі;
– періодичність закупівлі; максимальний рівень
закупівлі.
13.
До регулюючих параметрів системи управління запасами з фіксованою періодичністю
замовлення належать:
– завантаження
складських приміщень;
+максимальний розмір запасу і період замовлення;
–точка замовлення;
–розмір замовлення.
14. У системі управління запасами
“Мінімум-максимум” замовлення робляться, якщо запаси на складі:
+ менші або дорівнюють установленому
мінімальному рівню;
– більші за встановлений
мінімальний рівень;
– дорівнюють установленому мінімальному рівню;
– більші за встановлений максимальний рівень.
15. АВС-аналіз застосовується під час:
+ управління
запасами;
– регулювання запасів;
– розміщення товарів
на складі;
– розподілу готової
продукції.
16. АВС-аналіз
дозволяє:
– визначити точку замовлення ресурсів;
– визначити оптимальний розмір партії;
+класифікувати запаси за ознакою;
– вибрати модель керування запасами.
17.
Класифікація запасів за допомогою АВС-розподілу здійснюється за:
– постачальниками;
+ вартістю запасів;
– натуральним обсягом запасів;
– характером споживання.
18.
Класифікація запасів за допомогою XYZ-розподілу здійснюється за:
– постачальниками;
– вартістю запасів;
– натуральним обсягом запасів;
+ характером споживання.
19. Першим етапом АВС-аналізу в управлінні
матеріальними запасами є:
– розбиття товарів на групи залежно від їх питомої ваги в
загальних витратах на придбання;
– розташування товарів за зменшенням вартості;
+ встановлення вартості товарів за закупними
цінами;
– сумування даних про кількість і витрати на придбання.
20.
До групи А при АВС-аналізі відносять товарні запаси:
– що
характеризуються найбільш стабільним попитом;
– із найбільшою
кількістю залишків на складі;
– з
найвищими показниками прибутку;
+ з найбільшою вагою в загальних витратах на придбання.
21.
У разі необхідності скорочення витрат у сфері закупівель підприємству доцільно під час АВС-аналізу приділити увагу насамперед:
+ А-постачальникам;
– В-постачальникам;
– С-постачальникам;
– Д-постачальникам.
22. До В групи під час АВС-аналізу входять товари, що формують:
– 10%
загальної вартості у структурі постачання;
+ 15% загальної вартості у структурі постачання;
– 5% загальної
вартості у структурі постачання;
– 95%
загальної вартості у структурі постачання.
23. Для чого служать запаси в
логістичній системі?
– в якості
буфера між транспортом, виробництвом, реалізацією;
+ для компенсації затримок, пов’язаних з рухом матеріалів;
– для
виготовлення продукції;
– для
зниження собівартості продукції.
24. Необхідність утримання
запасів визначається такими мотивами:
– сезонністю виробництва;
+ сезонністю попиту;
– зменшенням виробничих витрат;
– зниженням собівартості виробництва.
25. Підсистема
закупівель організовує:
– вихід матеріального потоку із логістичної
системи;
+ вхід
матеріального потоку в логістичну систему;
– рух матеріального потоку за межами логістичної
системи;
– транспортування
матеріальних ресурсів.
ТЕМА 8
«СУТНІСТЬ РОЗПОДІЛЬЧОЇ ЛОГІСТИКИ»
1. Об'єктом
вивчення збутової логістики є:
+ товарно-матеріальний і супутні йому
інформаційні, фінансові, сервісний потоки;
– інформаційний і сервісний потоки;
– матеріальний і фінансовий потоки;
– організація й керування раціональним процесом
просування продукції від виробника до кінцевого споживача.
2. Метою логістичної системи розподілу є:
– закупівля товару;
+ доставка товару;
– супровід товару;
– вантажно-розвантажувальні роботи.
3. Фізичний розподіл продукції
– це:
+ доставка
продукції від продавця до споживача;
– розподіл різних видів продукції;
– надання послуг зі схоронності вантажів;
– навантажувально-розвантажувальні роботи.
4.
Система розподілу, у якій матеріальний потік досягає споживача без участі посередників
на основі безпосередніх господарських зв’язків, називається:
+ системою з прямими зв’язками;
– гнучкою;
– горизонтальною;
– ешелонованою.
5. Канали розподілу, які складаються з
виробника і одного або декількох посередників, що діють як єдина система, є:
– горизонтальними;
+ вертикальними;
– ексклюзивними;
– селективними.
6. Канали товароруху є складовою:
+ розподільчої логістики;
– інформаційної
логістики;
– міжнародної
логістики;
– внутрішньовиробничої
логістики.
7. Матеріальний потік у сфері розподілу має форму:
–
незавершеного виробництва;
–
товарної продукції;
+ готової продукції;
–
сировини.
8. Сукупність підприємств і організацій, через які проходить продукція
від місця її виготовлення до місця споживання, – це:
+ канал розподілу;
– розподільча
мережа;
–
розподільча логістика;
– ланцюг
розподілу.
9. Під час формування логістичних
каналів, залучення посередників, як правило:
+ подовжує логістичні ланцюги;
– скорочує логістичні ланцюги;
– логістичний ланцюг не змінюється;
– логістичний ланцюг деформується.
10. Сукупність каналів розподілу називається:
– розподільчим центром;
+ розподільчою мережею;
– товарним
потоком;
– вантажним потоком.
ТЕМА 9
«ВНУТРІШНЬОВИРОБНИЧА ЛОГІСТИКА»
1. Визначення,
що найбільше точно відбиває поняття "виробнича логістика":
+ управління матеріальним потоком від
первинного джерела сировини до кінцевого споживача;
– наука й практика системного керування потоковими
процесами в організаційно-економічних системах;
– одна з функціональних підсистем логістики фірми;
– регулювання виробничого процесу в просторі й у часі.
2. Метою виробничої логістики є:
– внутрішньовиробничий
фізичний розподіл матеріальних ресурсів і готової продукції;
– оперативне управління технологічними процесами
виробництва;
+ оптимізація
матеріальних потоків всередині підприємств, які створюють матеріальні блага або
надають матеріальні послуги;
– забезпечення повного завантаження робочих
місць на виробництві.
3. Традиційна концепція організації виробництва найбільш прийнятна
для умов:
+ “ринку продавця”;
– “ринку покупця”;
– тимчасового перевищення
пропозиції над попитом;
– паритету між пропозицією та попитом.
4. Виробнича логістика розглядає процеси, що
відбуваються в сфері:
– суспільного
виробництва;
+ матеріального
виробництва;
– нематеріального
виробництва;
– інформаційного
забезпечення.
5.
Поняття «штовхаюча система» застосовується у:
+ виробничій
логістиці;
– системі управління
запасами;
– збутовій логістиці;
– транспортній
логістиці.
6. Мікрологістична концепція “ОРТ” є комп’ютеризованим варіантом
системи:
+ КANBAN;
–
MRP I;
–
MRP ІI;
– “Худе виробництво”.
7. До логістичної концепції
“Худе виробництво” не відносять:
– поєднання елементів систем КANBAN і MRP;
–
зменшення розмірів партій продукції та часу виробництва;
–
застосування гнучких виробничих технологій;
+ високий рівень запасів.
8. Система управління матеріальними потоками МRP – це:
+ планування
потреби в матеріалах;
– планування
розподілу продукції;
– управління
матеріальними й інформаційними потоками «точно вчасно»;
– оптимізована
технологія виробництва.
9. Логістична концепція організації виробництва найбільш
прийнятна для умов:
– «ринку продавця»;
+ «ринку
покупця»;
– промислового ринку;
– глобального ринку.
ТЕМА 10
«ЛОГІСТИКА ПОСЕРЕДНИЦТВА»
1.
Функції посередника в логістиці полягають у
забезпеченні:
+ зв'язку між виробником і споживачем;
– зв'язку між виробниками продукції;
– транспортно-експедиторського обслуговування;
– високого рівня сервісу.
2. Дилер діє:
– від чужого імені за
чужий рахунок;
– від чужого імені за
свій рахунок;
– від свого імені за
чужий рахунок;
+ від свого
імені за свій рахунок.
3. Дистриб'ютор діє:
– від свого імені за
свій рахунок;
+ від чужого
імені за свій рахунок;
– від свого імені за
чужий рахунок;
– від чужого імені за чужий рахунок.
4. Агент діє:
– від свого імені за
свій рахунок;
– від чужого імені за
свій рахунок;
– від свого імені за
чужий рахунок;
+ від чужого
імені за чужий рахунок.
5. Комісіонер діє:
– від свого імені за
свій рахунок;
– від чужого імені за
свій рахунок;
+ від свого
імені за чужий рахунок;
– від чужого імені за
чужий рахунок.
6. Брокер діє:
+ від чужого
імені за чужий рахунок;
– від чужого імені за
свій рахунок;
– від свого імені за
чужий рахунок;
– від свого імені за
свій рахунок.
7. До логістичних
посередників у каналах розподілу, які використовують підтримувальні функції,
належать:
–
експедиторські фірми;
– транспортні
організації;
–
вантажні термінали;
+ страхові
компанії.
8. Процес
надання товаровиробникам і споживачам послуг з організації товарного обміну на
еквівалентній основі – це:
+
комерційне посередництво;
– процес
постачання;
– процес закупівлі;
– процес
транспортування.
ТЕМА 11
«ЛОГІСТИКА СКЛАДУВАННЯ»
1. Визначення
в логістиці яке найбільш точно відображає
поняття «склад»:
+.технічна споруда, яка
виконує функції із перетворення матеріальних потоків, а
також накопичення, переробки і
розподілу вантажів між споживачами;
– споруда, призначена для тимчасового зберігання матеріальних
цінностей;
– споруда для складування продукції;
– споруда для безперебійного постачання матеріальних ресурсів
споживачам.
2. Визначення,
яке найбільш комплексно відображає основні види послуг, здійснювані складом:
– доставка, маркування, фасування, упакування;
– укладання договорів із транспортними агентствами,
підготовка й доставка товаросупровідних документів, інформування про
кредитування;
+ експедиторські послуги зі здійсненням
розвантаження, прийом на тимчасове зберігання матеріальних цінностей,
сортування, здавання в оренду складських площ;
– консолідація і розукрупнення вантажів.
3. До функцій складів не належить:
–
консолідація
вантажів;
–
розукрупнення
вантажів;
–
перетворення
виробничого асортименту в споживчий;
+ реклама продукції.
4. Початковим етапом процесу вибору
раціональної системи складування є:
–
вибір загальної спрямованості
технічної оснащеності складської системи;
–
проведення техніко-економічного
оцінювання кожного конкурентоздатного варіанта;
+ визначення
місця складу в логістичному ланцюзі та його функцій;
–
вибір елементів кожної складської
підсистеми.
5.
Під час створення організаційної структури складу варто брати до уваги:
– шанс створення робочих місць для складських
фахівців;
+ роль, що грає склад у логістичному
ланцюжку підприємства;
– необхідність залучення в господарську діяльність наявної
споруди;
– розмір доходів підприємства.
6.
Назвіть основні переваги складу загального користування:
– високий ступінь контролю над продукцією та
операціями;
– забезпечення інтеграції
складських операцій з іншими елементами внутрішнього логістичного процесу підприємства;
+ наявність найсучаснішого устаткування й
використання передових методів під час проведення складських операцій;
– нематеріальні вигоди (імідж, враження надійності й
стабільності).
7. Основні
переваги власного складу – це:
+ високий ступінь контролю над операціями;
– використання
найсучаснішого устаткування й методів проведення складських операцій;
– гнучкість, що дозволяє
враховувати мінливий попит;
– полегшення доступу до більш
широкого географічного регіону.
8.
Функція яку відносять до загальних функцій упакування:
+ забезпечення захисту продукції від
ушкоджень або втрат під час транспортування, зберігання й перевалки;
– основа для збору, складування, перевантаження,
транспортування вантажів;
– забезпечення формування вантажної одиниці;
– створення умов для підтримки активної стратегії
збуту.
9. Перетворення виробничого асортименту на споживчий –
це:
– параметр матеріального потоку;
+ функція складу;
– мета створення складів;
– завдання логістики складів.
10. Консолідація і розукрупнення – це:
– параметр матеріального потоку;
+ функція складу;
– мета створення складів;
– завдання
логістики складів.
11.
Мета логістики складування полягає:
– у забезпеченні роботи складів;
– у забезпеченні розподілу;
+ у забезпеченні безперервності
матеріального потоку;
– у забезпеченні маркетингових досліджень.
12.
Вибираючи місця розташування складу з-поміж конкурентоздатних варіантів
оптимальним вважається той, який:
– знаходиться
ближче до виробника;
– знаходиться
ближче до споживача;
+ забезпечує
мінімум логістичних витрат;
– знаходиться
ближче до посередника.
ТЕМА 12
«ТРАНСПОРТНА ЛОГІСТИКА»
1. Продукцією на
транспорті є:
+ переміщення вантажів;
–
маса
вантажу;
–
обсяг
вантажу;
– склад вантажу.
2.
Вантажоперевезення в логістичній системі відбуваються:
– на етапі постачання виробництва;
– в основному виробництві;
– на етапі розподілу готової продукції;
+ протягом всього логістичного ланцюга.
3.
До завдань транспортної логістики відносять:
– організацію збуту продукції;
+ вибір способу транспортування;
– організацію закупівлі;
– створення транспортних систем.
4.
Одним з основних організаційних принципів транспортування
в логістиці є економія за рахунок:
– використання більш дешевого транспорту;
+ масштабів вантажоперевезень;
– подовження строків поставки;
– допущення дефіциту виробництва.
5. Найвищою здатністю доставляти вантаж у задану
точку території “від дверей до дверей” володіє транспорт:
+ автомобільний;
–
залізничний;
–
повітряний;
–
трубопровідний.
6.
Забезпечує найбільшу швидкість доставки вантажів:
– автомобільний транспорт;
– залізничний транспорт:
+ повітряний транспорт;
– трубопровідний транспорт.
7. Недоліком
повітряного транспорту є:
– невисока
швидкість доставки;
+ висока собівартість перевезень;
– низьке
збереження вантажів;
– низька надійність доставки.
8.
Перевага повітряного транспорту полягає в:
– можливості перевезень більших партій вантажів у різні
райони країни;
– оперативності перевезень практично в будь-яку точку
країни, можливості експедирування;
+ високій швидкості, незамінності в екстрених
умовах;
– широкому використанні під час міжнародної торгівлі.
9.
Перевага водного транспорту полягає в:
– можливості перевезень більших партій вантажів у різні
райони країни;
– оперативності перевезень практично в будь-яку точку
країни, можливості експедирування;
– високій швидкості, незамінності в екстрених умовах;
+ низьких вантажних тарифах.
10.
Перевага залізничного транспорту полягає в:
– оперативності перевезень практично в будь-яку точку
країни, можливості експедирування;
+ більших обсягах перевезень, більших
відстанях;
– високій швидкості;
– незамінності в екстрених умовах.
11. Забезпечує найнижчу
вартість перевезення транспорт:
– автомобільний;
– залізничний;
+ водний;
– повітряний.
12. Сфера застосування
трубопровідного транспорту:
– обмежена відстанню;
+ обмежена видами транспортованих вантажів;
– обмежена погодними
умовами;
– не обмежена.
13.
Автомобільний транспорт найбільш ефективний на відстанях:
+ до 300
км ;
– від
300 до 400 км ;
– від 400 до 500 км ;
– понад 500 км .
14. Високі вантажні тарифи і
залежність від метеоумов – це недолік:
– автомобільного транспорту;
– трубопровідного транспорту;
– водного транспорту;
+ повітряного транспорту.
15. До головних недоліків
залізничного транспорту відносять:
– обмежену кількість перевезень;
+ низьку можливість доставки до
пунктів споживання;
– жорсткі вимоги до упаковки;
– поставки малими партіями.
ТЕМА 13
«ТРАНСПОРТНО-ЕКСПЕДИЦІЙНІ ЛОГІСТИЧНІ ПОСЛУГИ»
1. Консолідація
вантажів – це:
– сортування вантажу на більш дрібні партії, призначені
декільком замовникам;
– пересортування вантажів, отриманих від постачальників,
і їхнє об'єднання в партію відправлення споживачам;
–нагромадження й формування асортиментів продукції з
наступним сортуванням відповідно до замовлень споживачів;
+ об'єднання вантажів декількох різних
відправників для наступного їхнього транспортування в одному транспортному
засобі.
2. До
транспортно-експедиційних послуг не належать:
– приймання заявок на перевезення та укладання договорів
про транспортно-експедиційне обслуговування;
– попереднє
планування перевезень (вибір типу транспорту, перевізника, страхувальника,
попередній розрахунок витрат);
– приймання вантажів та підготовка до перевезення;
+ виробництво продукції.
3. Транспортно-експедиційні посередники – це:
– підприємства логістики, які безпосередньо пов’язані
розподілом товару між виробником і споживачем;
+ фізичні чи юридичні особи, що організують
транспортно-експедиційне обслуговування;
– організації транспортно-експедиційного обслуговування;
– спеціалізовані транспортні підприємства.
4. Першим етапом
формування підсистеми логістичного сервісу є:
– визначення найбільш значимих для покупців
послуг;
– встановлення зворотного зв'язку з покупцями
для забезпечення відповідності послуг потребам покупців;
+ сегментація
споживчого ринку;
– визначення стандартів послуг у розрізі окремих
сегментів ринку.
5. Логістичний сервіс може
здійснюватися:
– підприємством-виробником
продукції;
– посередниками;
+ будь-яким учасником розподільчого ланцюга;
– споживачами.
6. Витрати на обслуговування в
разі збільшення рівня логістичного обслуговування:
+ збільшуються;
– зменшуються;
– залишаються на тому самому рівні;
– практично не змінюються.
7. Спеціалізована
організація, яка виконує всі операції за дорученням відправників чи одержувача,
називається:
+
транспортно-експедиційною;
– посередницькою;
– дослідницькою;
–
заготівельною.
ТЕМА 14
«ГЛОБАЛІЗАЦІЯ ПРОЦЕСІВ ЛОГІСТИКИ»
1.
Глобальна логістика – це:
+ стратегія й тактика створення
макрологістичних систем, що охоплюють різні країни світу;
– об'єднання в єдине ціле закупівельної,
транспортної, виробничої й інших видів логістики;
– сукупність різних мікрологістичних систем;
– спосіб організації крупномасштабного
виробництва.
2. Логістичний
аутсорсинг – це:
– реалізація транспортно-експедиторських послуг
спеціалізованою фірмою;
– організація щодо надання логістичних послуг у сфері
обігу;
+ передача частини або всіх логістичних
функцій зовнішнім сервісним логістичним організаціям;
– передача реалізації логістичної
функції керування запасами сторонньої організації.
3.
Використання логістичного аутсорсингу дозволяє компаніям:
+ скоротити витрати на управління запасами;
– скоротити логістичні активи;
– набути досвід у сфері логістики;
– підвищити рівень самостійності у виконанні логістичних
операцій.
4. До завдань глобальної логістики відносять:
+створення глобальних логістичних виробничих маркетингових союзів;
– вибір транспортних засобів;
– розвиток науки і техніки;
–
удосконалення технології.
5. До причин розвитку
глобалізаційних процесів відносять:
+ виникнення глобальних для всього людства проблем;
– створення інституцій міждержавного та міжнародного
регулювання глобальних проблем;
– послаблення можливостей національних
держав щодо формування незалежної економічної політики;
– тяжіння світової економіки до єдиних
стандартів, цінностей, принципів функціонування.
6. До позитивних наслідків глобалізації відносять:
+ зростання інвестиційної активності;
– посилання нерівномірності розвитку країн світу;
– посилання впливу розвинених країнах на економічні, соціальні та
політичні процеси країн, що розвиваються;
– зростання
невизначеності та ризиковості діяльності.
7. До негативних наслідків глобалізації відносять:
– перехід
на ресурсоощадні технології;
–
збільшення та прискорення руху товаропотоків;
+зростання невизначеності та ризиковості
діяльності суб’єктів господарювання;
– розширення економічних зв’язків країн.
ТЕМА 15
«МІЖНАРОДНА ЛОГІСТИКА»
1. Логістичний провайдер – це:
–
організація, що спеціалізується на консалтингу у сфері логістики;
+ узагальнене визначення організацій, які надають комплексні послуги
у сфері логістичного аутсорсингу;
–
логістичні посередники, що спеціалізуються на якій-небудь одній логістичній
послузі;
–
організації, що надають дистриб'юторські послуги.
2. Логістичними провайдерами
можуть бути:
–
організації, що спеціалізуються на консалтингу у сфері логістики;
+ організації, що надають комплексні послуги у сфері логістичного
аутсорсингу;
–
логістичні посередники, що спеціалізуються на якій-небудь одній логістичній
послузі;
–
організації, що надають дистриб'юторські послуги.
3. Юридичні особи, які можуть
виконувати роль логістичного провайдера:
– некомерційні організації, які надають логістичні послуги;
+ комерційні організації, які надають комплексні послуги у сфері
логістики;
–
громадські організації, що управляють своїми потоковими процесами;
– державні
підприємства, що спеціалізуються на логістичних операціях.
4. Міжнародні комерційні
правила, що є умовами постачання товарів і послуг,
називаються:
+ ІНКОТЕРМС;
– ДАФ;
– НАФТА;
– ЕТС.
5. Міждержавні
процеси оптимізації товаропотоків досліджує:
–
макрологістика;
–
мікрологістика;
– зовнішня
логістика;
+ міжнародна логістика.
6. Міжнародні логістичні системи
не формуються, коли:
–
підприємство експортує частину виготовленого чи вирощеного продукту;
– підприємство імпортує сировину;
– підприємство здійснює часткове комплектування виробів в одній країні,
а відвантажуються вони в іншу, де здійснюється їхнє складування і подальша
обробка;
+ підприємство працює на внутрішньому ринку.
7. Процес придбання сировини,
матеріалів, складників та напівфабрикатів за межами країни відноситься до:
–
національного постачання;
– регіонального
постачання;
+ міжнародного постачання;
– зовнішнього постачання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий