среда, 28 мая 2014 г.












ЛОГІСТИКА


ТЕСТИ

з навчальної дисципліни для контролю знань фахівців ОКР «Бакалавр»
напряму підготовки 6.030507 «Маркетинг»
у вищих навчальних закладах ІІ-ІV рівнів акредитації
Міністерства аграрної політики та продовольства України


















Київ
«Агроосвіта»
2014


ТЕМА 1. «ЛОГІСТИКА У РИНКОВІЙ ЕКОНОМІЦІ»

1. Засновником логістики прийнято вважати:
Т. Левітта;
+ А. Джоміні;
П. Друкера;
Е. Мескона.
2. Логістика в перекладі з грецької мови означає:
– логіка;
– рівновага систем;
+ мистецтво обчислювати, міркувати;
– установлювати тотожність.

3. Яке визначення точно передає суть логістики?
– мистецтво перевезення;
+ мистецтво управління матеріалопотоком;
– підприємницька діяльність;
– філософія бізнесу.

4. Логістика як економічна наука сформувалася на основі ідеї та методів:
+ військової логістики;
математичної логіки;
дослідження операцій;
– кібернетики.

5. Основним об'єктом вивчення логістики є:
процеси, здійснювані торгівлею;
+ матеріальні та інформаційні потоки;
– ринки і кон'юнктура конкретних товарів і послуг;
економічні відносини, які виникають у процесі доставки то­варів і послуг від місць виробництва до місць споживання.

6. Предметом логістики як науки є:
– відносини, що виникають у сфері виробництва продукції;
+ рух матеріальних і інформаційних потоків на стадіях постачання, виробництва й збуту;
– організаційно-економічні відносини в сфері руху товарів;
– процеси, пов’язані з функціонуванням ринку збуту продукції.

7. Не входить до комплексу логістики:
– продукт;
– споживач;
+ посередник;
– витрати.

8. Особливістю логістичного підходу є:
– метод аналізу;
+ системний підхід;
– діалектичний метод;
– інтегральний метод.

9. Завдання логістики, яке є глобальним:
– максимальне скорочення часу зберігання продукції й часу перевезень вантажів;
+ створення комплексних, інтегрованих систем матеріальних, інформаційних, а за можливості й інших супутніх потоків;
– раціональний розподіл транспортних засобів;
– оперативна обробка й видача інформації.

10. Функція, яка є безпосередньою функцією менеджера з логістики:
+ вибір транспорту;
ринкові дослідження;
розробка рекомендацій зі зняття з виробництва застарілої продукції;
реклама.

11. Ціль логістики – це:
– підвищення продуктивності праці;
+ оптимізація рівня запасів;
– зменшення витрат виробництва;
– підвищення рівня менеджменту.

12. До термінології логістики належить:
– потужність;
+ матеріальний потік;
– рентабельність;
– ліквідність.

13. Головною метою логістики виступає:
– оптимізація рівня запасів;
– оптимізація постачання сировини та ресурсів;
+ мінімізація логістичних витрат;
– оптимізація виробничого процесу.





ТЕМА 2
«КЛАСИФІКАЦІЯ ФОРМ ЛОГІСТИЧНИХ УТВОРЕНЬ»

1. За характером зон управління логістика поділяється на:
– макро- і мікрологістику;   
+ зовнішню і внутрішню;
– закупівельну, виробничу і розподільчу;
– комерційну і некомерційну.
2. Досліджує процеси, як протікають на регіональному, міжрегіональному, загальнонаціональному і міждержавному рівні:
+ макрологістика;
мікрологістика;
зовнішня логістика;
внутрішня логістика.

3. Управління матеріалопотоками в процесі забезпечення підприємства матеріальними ресурсами – це логістика:
– виробнича;
+ закупівельна;
– інформаційна;
– збутова.

4. Управління матеріальним потоком на шляху від первинного джерела сировини до кінцевого споживача називається:
– закупівельною логістикою;
+ виробничою логістикою;
– інформаційною логістикою;
– розподільною логістикою.


ТЕМА 3
«ХАРАКТЕРИСТИКА ОСНОВНИХ ЕЛЕМЕНТІВ ЛОГІСТИКИ»
1. Матеріальний потік:
– знаходиться в постійному русі;
– має статичну форму;
+ може приймати динамічну і статичну форму;
– не має ніякої форми.

2. Матеріальні потоки за призначенням можуть бути:
– зовнішні;
+ вихідні;
– минаючі;
– ковзні.

3. Відносно системи, що розглядається, матеріальні потоки поділяють на:
– дискретні, неперервні;
+ зовнішні, внутрішні;
– стаціонарні, нестаціонарні;
– керовані і некеровані.
4. Елементарний матеріальний потік – це:
сукупність об'єктів, що сприймаються як єдине ціле. Вона існує як процес на деякому часовому інтервалі і вимірюється в абсолютних одиницях за певний період часу;
матеріальні ресурси, незавершена продукція і готова про­дукція, що знаходяться в стані руху;
+ потік ресурсів одного найменування, які проходять шлях від  конкретного джерела виробництва до  моменту споживання;
– потоки, що формуються на підприємстві.

5. Транспортування сировини й матеріалів на склад підприємства із сировинного ринку утворюють матеріальний потік:
– зовнішній;
+ вхідний;
– вихідний;
– паралельний.
6. На етапі матеріально-технічного забезпечення матеріальний потік має форму потоку:
+ сировини, спладників, допоміжних матеріалів;
напівфабрикатів;
– готової продукції;
запасних частин для продукції, яка використовується споживачем.
7. Логістичні операції – це:
сукупність дій, спрямованих на перетворення тільки матеріального потоку;
сукупність дій, спрямованих на перетворення тільки інформаційного потоку;
+ сукупність дій, спрямованих на перетворення матеріального і  інформаційного потоків;
укрупнена група логістичних функцій.

8. Логістичний ланцюг – це:
– укрупнена група логістичних операцій;
+ лінійно впорядкована множина учасників логістичного процесу, які реалізують доведення матеріального потоку від конкретного виробника до його споживачів;
– частково впорядкована множина різних посередників, які реалізують доведення матеріального потоку від конкретного виробника до його споживачів;
– безліч фізичних і юридичних осіб, що здійснюють логістичні операції.

9. Логістичний канал – це:
– час між оформленням замовлення й доставкою замовлення;
+ частково впорядкована множина різних посередників, які реалізують доведення матеріального потоку від конкретного виробника до його споживачів;
– лінійно впорядкована множина учасників логістичного процесу, які реалізують доведення матеріального потоку від конкретного виробника до його споживачів;
– укрупнена група логістичних операцій.

10. Разові постачання матеріальних ресурсів – це:
– неперервні матеріальні потоки;
– дискретні матеріальні потоки;
– постійні матеріальні потоки;
+ бліц-потоки.
11. Не відповідають поняттю “матеріальний потік”:
– завантаження готової продукції в транспортний засіб;
– складування напівфабрикатів;
– транспортування сировини на склад підприємства;
+ переміщення коштів з розрахункового рахунка покупця на розрахунковий рахунок продавця.
12. Матеріальний потік може вимірюватися у таких одиницях:
– грн.;
– т / м2;                                                                          
+ т / рік;
грн. / т.

13. За умови збереження на підприємстві запасів на одному рівні:
– вхідний матеріальний потік буде більшим за вихідний;
– вхідний матеріальний потік буде меншим за вихідний;
+ вхідний матеріальний потік буде дорівнювати вихідному;
– вхідний матеріальний потік переривається.

14. Матеріальні потоки можуть протікати:
– усередині одного підприємства;
– усередині корпоративної групи підприємств;
– між різними підприємствами;
+ як усередині одного підприємства, так і між різними підприємствами.

15. Основні потоки логістики:
– інформаційні;
+ матеріальні;
– енергетичні;
– фінансові.

16. Інформаційні потоки в логістиці:
– у просторі і часі чітко збігаються з відповідним матеріальним потоком;
+ можуть не збігатися в просторі і часі з відповідним матеріальним потоком;
– завжди збігаються з відповідним матеріальним потоком у часовому аспекті;
– завжди збігаються з відповідним матеріальним потоком у просторовому аспекті.

17. Поняття «періодичність розміщення замовлень», «виконання замовлення», «витрати на замовлення» пов’язані з таким елементом логістики, як:
+ постачання;
– розподіл;
– інформаційне забезпечення;
– складування.


ТЕМА 4
«ТЕХНОЛОГІЧНІ ПРОЦЕСИ ТА УПРАВЛІННЯ МАТЕРІАЛЬНИМИ ПОТОКАМИ»

1. Не характерно для постачання “точно у термін”:
відсутність страхових запасів;
здійснення закупівлі дрібними партіями з частими постачаннями;
+ велика кількість постачальників, між якими підтримується конкуренція;
відсутність дефектів продукції, яку закуповують.

2. Мікрологістична система, яка є штовхаючою:
– KANBAN;
– ОРТ;
+ MRP;
– “Худе виробництво”.

3. Логістична система, яка заснована на логістичній концепції "точно в термін":
+ KANBAN;
– MRP І;
– MRP ІІ;
– DRP.

4. Система КANBAN вперше була реалізована корпорацією:
– Ford Motors;
+ Toyota Motors;
– General Motors;
– Mitsubishi.

5. Мікрологістична система MRP ґрунтується на концепції:
– “точно у термін”;
+ “планування потреб / ресурсів”;
“реагування на попит”;
“загальної відповідальності”.


ТЕМА 5
«ФАКТОРИ ФОРМУВАННЯ ЛОГІСТИЧНИХ СИСТЕМ»

1. Мінливість параметрів елементів логістичної системи є такою властивістю систем, як:
– складність;
– ієрархічність;
+ рухливість;
– структурованість.

2. Високу пристосованість логістичної системи до специфічних запитів споживача припускає принцип:
– оптимальності;
+ гнучкості;
– системності;
– надійності поставок.

3. Об'єкт, який можна вважати системою, повинен мати властивість:
+ цілісність;
– зв'язок;
– організація;
– інтегративність якості.

4. Ешелонованою логістичною системою є система, в якій:
матеріальний потік доводиться до споживача без участі по­середників, на основі прямих господарських зв'язків;
+ на шляху матеріального потоку є хоча б один посередник;
доведення матеріального потоку до споживача продукції здійснюється як прямими зв'язками, так і через посередників;
логістичні операції здійснюються тільки з інформаційним потоком.

5. Логістична система – це:
+ адаптивна система із зворотним зв'язком, що виконує ті або інші логістичні функції;
– певна інфраструктура економіки регіону, країни, групи країн;
– рух матеріального потоку від виробника продукції до її споживача через посередників;
– безліч елементів, що знаходяться у відносинах і зв'язку один з одним, створюючи певну цілісність, єдність.

6. Залежно від виду логістичних ланцюгів виділяють логістичні системи:
макрологістичні та мікрологістичні;  
регіональні, національні, міжнаціональні;
+ із прямими зв'язками, ешелоновані, гнучкі;
– зовнішні, внутрішні.



ТЕМА 6
«УПРАВЛІННЯ МАТЕРІАЛЬНИМИ ПОТОКАМИ В ЛОГІСТИЧНИХ СИСТЕМАХ»
1. Принципова відмінність логістичного підходу від інших моделей управління матеріальними ресурсами полягає в:
системі підготовки управлінського персоналу;    
– повній відмові від створення і зберігання запасів;
+ сприйнятті матеріальних об'єктів як єдиного потоку;
– повній автоматизації процесів управління.

2. Згідно з основними положеннями логістики логістичні витрати повинні підраховуватися протягом:
– окремої логістичної операції;
– усього логістичного каналу;
+ усього логістичного ланцюга;
– процесу виробництва продукції.

3. Показник, є основою для аналізу системи логістики:
– граничні витрати;
+ загальні витрати;
– постійні витрати;
– змінні витрати.
4. Двосторонні логістичні операції:
– виконуються всередині логістичної системи;
змінюють споживчі властивості товарів;
не пов’язані з переходом права власності на продукцію і страхових ризиків;
+ пов’язані з переходом права власності на продукцію і страхових ризиків.

5. Якщо сільськогосподарське підприємство планує спрямувати зерно на зберігання, то собівартість реалізації буде збільшена за рахунок:
– витрат на внутрішній транспорт;
– витрат на постачання сировини;
+ витрат на утримання запасів;
– витрат на інформаційні процеси.


ТЕМА 7
«ЗАГОТІВЕЛЬНА ЛОГІСТИКА»
1. Закупівельна логістика – це управління матеріальними потоками:
у процесі створення матеріальних благ або надання матеріальних послуг;
+ у процесі забезпечення підприємства матеріальними ресурсами;
у процесі реалізації продукції;
– на транспортних ділянках.

2. До функцій закупівельної логістики відносять:
– планування процесу реалізації;
+ вибір постачальників;
– вибір типу транспортного засобу;
– сегментацію споживчого ринку.

3. Головна мета управління запасами в логістичній системі:
– скорочення обсягу запасів;
– забезпечення відповідної якості запасів;
– забезпечення високого рівня обслуговування;
+ задоволення потреб виробництва в матеріалах з максимально можливою економічною ефективністю.

4. Запаси в логістиці – це:
+ матеріальні цінності, що очікують виробничого або особистого споживання;
– певні рахунки бухгалтерського плану рахунків;
– матеріальні цінності на складах підприємства;
– матеріальні, фінансові й інші цінності, що очікують виробничого або особистого споживання.

5. Запаси, призначені для безперервного постачання споживачеві за непередбачених обставин, – це:
– поточні запаси;
+ страхові запаси;
– підготовчі запаси;
– цільові запаси.

6. До категорії  “товарний запас” належать:
запаси на складі сировини взуттєвої фабрики;
+ запаси металопрокату на складі готової продукції металур­гійного комбінату;
запаси борошна на складах хлібозаводу;
запаси сировини на складі млинкомбінату.

7. Форма пошуку потенційних постачальників за допомогою конкурсних торгів – це…
– відвідування виставок;
+ тендери;
– особисті контакти;
– офертні контакти.

8. Рішення на користь закупівель і проти власного виробниц­тва може бути прийняте, якщо:
потреба у складниках виробах стабільна і достатньо велика;
необхідно зберігати комерційну таємницю у сфері техноло­гії та виробництва;
+ існує велика гнучкість у виборі можливих джерел постачань і виробів-замінників;
– наявні необхідні для виробництва потужності, адміністра­тивний і технічний досвід.

9. Рішення на користь власного виробництва і проти закупівель може бути прийняте, якщо:
– потреба у складниках виробах невелика;
+ існуючі постачальники не в змозі забезпечити необхідних параметрів якості;
– існує велика гнучкість у виборі можливих джерел постачань і виробів-замінників;
– відсутній адміністративний або технічний досвід для виробництва необхідних виробів.

10. Якщо підприємство закуповує товар, дефіцит якого є недопустимим, то серед критеріїв вибору постачальника на перше місце буде поставлено:
– ціну;
– якість;
+ надійність;
– умови платежу.

11. Найбільш доцільним методом вибору постачальника під час закупівлі матеріальних ресурсів на велику грошову суму або встановлення довгострокових зв'язків між постачальником і споживачем є:
+ тендер;
– вивчення рекламних матеріалів;
– відвідування виставок і ярмарків;
– листування з можливими постачальниками.

12. Основні методи закупівель можуть бути класифіковані за ознаками:
+ періодичність закупівлі, обсяг партії закупівлі;
– обсяг партії закупівлі, вартість закупівлі ресурсів;
– вартість закупівлі, періодичність закупівлі;
– періодичність закупівлі; максимальний рівень закупівлі.


13. До регулюючих параметрів системи управління запасами з фіксованою періодичністю замовлення належать:
– завантаження складських приміщень;
+максимальний розмір запасу і період замовлення;
–точка замовлення;

–розмір замовлення.

 

14. У системі управління запасами “Мінімум-максимум” замовлення робляться, якщо запаси на складі:

+ менші або дорівнюють установленому мінімальному рівню;
більші за встановлений мінімальний рівень;
дорівнюють установленому мінімальному рівню;
більші за встановлений максимальний рівень.

15. АВС-аналіз застосовується під час:
+ управління запасами;
– регулювання запасів;
– розміщення товарів на складі;
– розподілу готової продукції.

16. АВС-аналіз дозволяє:
визначити точку замовлення ресурсів;
визначити оптимальний розмір партії;
+класифікувати запаси за ознакою;
вибрати модель керування запасами.

17. Класифікація запасів за допомогою АВС-розподілу здійснюється за:
постачальниками;
+ вартістю запасів;
натуральним обсягом запасів;
характером споживання.

18. Класифікація запасів за допомогою XYZ-розподілу здійснюється за:
постачальниками;
вартістю запасів;
натуральним обсягом запасів;
+ характером споживання.

19.  Першим етапом АВС-аналізу в управлінні матеріальними запасами є:
розбиття товарів на групи залежно від їх питомої ваги в загальних витратах на придбання;
розташування товарів за зменшенням вартості;
+ встановлення вартості товарів за закупними цінами;
сумування даних про кількість і витрати на придбання.

20. До групи А при АВС-аналізі відносять товарні запаси:
що характеризуються найбільш стабільним попитом;
із найбільшою кількістю залишків на складі;
з найвищими показниками прибутку;
+ з найбільшою вагою в загальних витратах на придбання.

21. У разі необхідності скорочення витрат у сфері закупівель підприємству доцільно  під час АВС-аналізу приділити увагу насамперед:
+ А-постачальникам;
В-постачальникам;
С-постачальникам;
Д-постачальникам.

22. До В групи під час АВС-аналізу входять товари, що формують:
10% загальної вартості у структурі постачання;
+ 15% загальної вартості у структурі постачання;
5% загальної вартості у структурі постачання;
95% загальної вартості у структурі постачання.

23. Для чого служать запаси в логістичній системі?
в якості буфера між транспортом, виробництвом, реалізацією;
+ для компенсації затримок, пов’язаних з рухом матеріалів;
для виготовлення продукції;
для зниження собівартості продукції.

24. Необхідність утримання запасів визначається такими мотивами:
– сезонністю виробництва;
+ сезонністю попиту;
– зменшенням виробничих витрат;
– зниженням собівартості виробництва.

25. Підсистема закупівель організовує:
вихід матеріального потоку із логістичної системи;
+ вхід матеріального потоку в логістичну систему;
рух матеріального потоку за межами логістичної системи;
транспортування матеріальних ресурсів.



ТЕМА 8
«СУТНІСТЬ РОЗПОДІЛЬЧОЇ ЛОГІСТИКИ»

1. Об'єктом вивчення збутової логістики є:
+ товарно-матеріальний і супутні йому інформаційні, фінансові, сервісний потоки;
– інформаційний і сервісний потоки;
– матеріальний і фінансовий потоки;
організація й керування раціональним процесом просування продукції від виробника до кінцевого споживача.

2. Метою логістичної системи розподілу є:
закупівля товару;
+ доставка товару;
супровід товару;
вантажно-розвантажувальні роботи.

3. Фізичний розподіл продукції – це:
+ доставка продукції від продавця до споживача;
розподіл різних видів продукції;
надання послуг зі схоронності вантажів;
– навантажувально-розвантажувальні роботи.

4. Система розподілу, у якій матеріальний потік досягає споживача без участі посередників на основі безпосередніх господарських зв’язків, називається:
+ системою з прямими зв’язками;
гнучкою;
горизонтальною;
ешелонованою.

5. Канали розподілу, які складаються з виробника і одного або декількох посередників, що діють як єдина система, є:
горизонтальними;
+ вертикальними;
ексклюзивними;
селективними.

6. Канали товароруху є складовою:
+ розподільчої логістики;
– інформаційної логістики;
– міжнародної логістики;
внутрішньовиробничої логістики.

7. Матеріальний потік у сфері розподілу має форму:
незавершеного виробництва;
– товарної продукції;
+ готової продукції;
– сировини.

8. Сукупність підприємств і організацій, через які проходить продукція від місця її виготовлення до місця споживання, – це:
+ канал розподілу;
розподільча мережа;
розподільча логістика;
ланцюг розподілу.
9. Під час формування логістичних каналів, залучення посередників, як правило:
+ подовжує логістичні ланцюги;
– скорочує логістичні ланцюги;
логістичний ланцюг не змінюється;
логістичний ланцюг деформується.

10. Сукупність каналів розподілу називається:
розподільчим центром;
+ розподільчою мережею;
товарним потоком;
вантажним потоком.


ТЕМА 9
«ВНУТРІШНЬОВИРОБНИЧА ЛОГІСТИКА»

1. Визначення, що найбільше точно відбиває поняття "виробнича логістика":
+ управління матеріальним потоком від первинного джерела сировини до кінцевого споживача;
наука й практика системного керування потоковими процесами в організаційно-економічних системах;
одна з функціональних підсистем логістики фірми;
регулювання виробничого процесу в просторі й у часі.

2. Метою виробничої логістики є:
– внутрішньовиробничий фізичний розподіл матеріальних ресурсів і готової продукції;
оперативне управління технологічними процесами виробництва;
+ оптимізація матеріальних потоків всередині підприємств, які створюють матеріальні блага або надають матеріальні послуги;
забезпечення повного завантаження робочих місць на виробництві.

3. Традиційна концепція організації виробництва найбільш прийнятна для умов:
+ “ринку продавця”;
“ринку покупця”;
тимчасового перевищення пропозиції над попитом;
паритету між пропозицією та попитом.

4. Виробнича логістика розглядає процеси, що відбуваються в сфері:
– суспільного виробництва;
+ матеріального виробництва;
– нематеріального виробництва;
– інформаційного забезпечення.

5. Поняття «штовхаюча система» застосовується у:
+ виробничій логістиці;
– системі управління запасами;
– збутовій логістиці;
– транспортній логістиці.

6. Мікрологістична концепція “ОРТ” є комп’ютеризованим варіантом системи:
+ КANBAN;
– MRP I;
– MRP ІI;
– “Худе виробництво”.

7. До логістичної концепції “Худе виробництво” не відносять:

поєднання елементів систем КANBAN і MRP;
– зменшення розмірів партій продукції та часу виробництва;
– застосування гнучких виробничих технологій;
+ високий рівень запасів.

8. Система управління матеріальними потоками МRP – це:
+ планування потреби в матеріалах;
планування розподілу продукції;
– управління матеріальними й інформаційними потоками «точно вчасно»;
– оптимізована технологія виробництва.

9. Логістична концепція організації виробництва найбільш прийнятна для умов:
– «ринку продавця»;
+ «ринку покупця»;
– промислового ринку;
– глобального ринку.



ТЕМА 10
«ЛОГІСТИКА ПОСЕРЕДНИЦТВА»

1. Функції посередника в логістиці полягають у забезпеченні:
+ зв'язку між виробником і споживачем;
– зв'язку між виробниками продукції;
– транспортно-експедиторського обслуговування;
– високого рівня сервісу.

2. Дилер діє:
– від чужого імені за чужий рахунок;
– від чужого імені за свій рахунок;
– від свого імені за чужий рахунок;
+ від свого імені за свій рахунок.

3. Дистриб'ютор діє:
– від свого імені за свій рахунок;
+ від чужого імені за свій рахунок;
– від свого імені за чужий рахунок;
від чужого імені за чужий рахунок.

4. Агент діє:
– від свого імені за свій рахунок;
– від чужого імені за свій рахунок;
– від свого імені за чужий рахунок;
+ від чужого імені за чужий рахунок.

5. Комісіонер діє:
– від свого імені за свій рахунок;
– від чужого імені за свій рахунок;
+ від свого імені за чужий рахунок;
– від чужого імені за чужий рахунок.

6. Брокер діє:
+ від чужого імені за чужий рахунок;
– від чужого імені за свій рахунок;
– від свого імені за чужий рахунок;
– від свого імені за свій рахунок.

7. До логістичних посередників у каналах розподілу, які використовують підтримувальні функції, належать:
експедиторські фірми;
– транспортні організації;
вантажні термінали;
+ страхові компанії.

8. Процес надання товаровиробникам і споживачам послуг з організації товарного обміну на еквівалентній основі – це:
+ комерційне посередництво;
– процес постачання;
– процес закупівлі;
– процес транспортування.



ТЕМА 11
«ЛОГІСТИКА СКЛАДУВАННЯ»

1. Визначення в логістиці яке найбільш точно відображає поняття «склад»:
+.технічна споруда, яка виконує функції із перетворення матеріальних потоків, а також накопичення, переробки і розподілу вантажів між споживачами;
– споруда, призначена для тимчасового зберігання матеріальних цінностей;
– споруда для складування продукції;
– споруда для безперебійного постачання матеріальних ресурсів споживачам.

2. Визначення, яке найбільш комплексно відображає основні види послуг, здійснювані складом:
– доставка, маркування, фасування, упакування;
– укладання договорів із транспортними агентствами, підготовка й доставка товаросупровідних документів, інформування про кредитування;
+ експедиторські послуги зі здійсненням розвантаження, прийом на тимчасове зберігання матеріальних цінностей, сортування, здавання в оренду складських площ;
– консолідація і розукрупнення вантажів.

3. До функцій складів не належить:
консолідація вантажів;
розукрупнення вантажів;
перетворення виробничого асортименту в споживчий;
+ реклама продукції.

4. Початковим етапом процесу вибору раціональної системи складування є:
вибір загальної спрямованості технічної оснащеності склад­ської системи;
проведення техніко-економічного оцінювання кожного конкурен­тоздатного варіанта;
+ визначення місця складу в логістичному ланцюзі та його функцій;
вибір елементів кожної складської підсистеми.

5. Під час створення організаційної структури складу варто брати до уваги:
– шанс створення робочих місць для складських фахівців;
+ роль, що грає склад у логістичному ланцюжку підприємства;
– необхідність залучення в господарську діяльність наявної споруди;
– розмір доходів підприємства.

6. Назвіть основні переваги складу загального користування:
– високий ступінь контролю над продукцією та операціями;
– забезпечення інтеграції складських операцій з іншими елемен­тами внутрішнього логістичного процесу підприємства;
+ наявність найсучаснішого устаткування й використання передових методів під час проведення складських операцій;
– нематеріальні вигоди (імідж, враження надійності й стабільності).

7. Основні переваги власного складу – це:
+ високий ступінь контролю над операціями;
використання найсучаснішого устаткування й методів проведення складських операцій;
– гнучкість, що дозволяє враховувати мінливий попит;
– полегшення доступу до більш широкого географічного регіону.

8. Функція яку відносять до загальних функцій упакування:
+ забезпечення захисту продукції від ушкоджень або втрат під час транспортування, зберігання й перевалки;
– основа для збору, складування, перевантаження, транспортування вантажів;
– забезпечення формування вантажної одиниці;
– створення умов для підтримки активної стратегії збуту.

9. Перетворення виробничого асортименту на споживчий – це:
– параметр матеріального потоку;
+ функція складу;
– мета створення складів;
– завдання логістики складів.

10. Консолідація і розукрупнення – це:
– параметр матеріального потоку;
+ функція складу;
– мета створення складів;
– завдання логістики складів.

11. Мета логістики складування полягає:
– у забезпеченні роботи складів;
– у забезпеченні розподілу;
+ у забезпеченні безперервності матеріального потоку;
– у забезпеченні маркетингових досліджень.

12. Вибираючи місця розташування складу з-поміж конкурентоздатних варіантів оптимальним вважається той, який:
– знаходиться ближче до виробника;
– знаходиться ближче до споживача;
+ забезпечує мінімум логістичних витрат;
– знаходиться ближче до посередника.


ТЕМА 12
«ТРАНСПОРТНА ЛОГІСТИКА»

1. Продукцією на транспорті є:
+ переміщення вантажів;
маса вантажу;
обсяг вантажу;
склад вантажу.

2. Вантажоперевезення в логістичній системі відбуваються:
– на етапі постачання виробництва;
– в основному виробництві;
– на етапі розподілу готової продукції;
+ протягом всього логістичного ланцюга.

3. До завдань транспортної логістики відносять:
– організацію збуту продукції;
+ вибір способу транспортування;
– організацію закупівлі;
– створення транспортних систем.

4. Одним з основних організаційних принципів транспортування в логістиці є економія за рахунок:
– використання більш дешевого транспорту;
+ масштабів вантажоперевезень;
– подовження строків поставки;
– допущення дефіциту виробництва.

5. Найвищою здатністю доставляти вантаж у задану точку території “від дверей до дверей” володіє транспорт:
+  автомобільний;
– залізничний;
– повітряний;
– трубопровідний.

6. Забезпечує найбільшу швидкість доставки вантажів:
автомобільний транспорт;
залізничний транспорт:
+ повітряний транспорт;
трубопровідний транспорт.

7. Недоліком повітряного транспорту є:
невисока швидкість доставки;
+ висока собівартість перевезень;
низьке збереження вантажів;
низька надійність доставки.

8. Перевага повітряного транспорту полягає в:
можливості перевезень більших партій вантажів у різні райони країни;
оперативності перевезень практично в будь-яку точку країни, можливості експедирування;
+ високій швидкості, незамінності в екстрених умовах;
широкому використанні під час міжнародної торгівлі.

9. Перевага водного транспорту полягає в:
можливості перевезень більших партій вантажів у різні райони країни;
оперативності перевезень практично в будь-яку точку країни, можливості експедирування;
високій швидкості, незамінності в екстрених умовах;
+ низьких вантажних тарифах.

10. Перевага залізничного транспорту полягає в:
оперативності перевезень практично в будь-яку точку країни, можливості експедирування;
+ більших обсягах перевезень, більших відстанях;
високій швидкості;
незамінності в екстрених умовах.

11. Забезпечує найнижчу вартість перевезення транспорт:
автомобільний;
залізничний;
+ водний;
повітряний.

12. Сфера застосування трубопровідного транспорту:
обмежена відстанню;
+ обмежена видами транспортованих вантажів;
обмежена погодними умовами;
не обмежена.

13. Автомобільний транспорт найбільш ефективний на відстанях:
+ до 300 км;
від 300 до 400 км;
від 400 до 500 км;
понад 500 км.

14. Високі вантажні тарифи і залежність від метеоумов – це недолік:
автомобільного транспорту;
трубопровідного транспорту;
водного транспорту;
+ повітряного транспорту.

15. До головних недоліків залізничного транспорту відносять:
обмежену кількість перевезень;
+ низьку можливість доставки до пунктів споживання;
жорсткі вимоги до упаковки;
поставки малими партіями.


ТЕМА 13
«ТРАНСПОРТНО-ЕКСПЕДИЦІЙНІ ЛОГІСТИЧНІ ПОСЛУГИ»

1. Консолідація вантажів – це:
сортування вантажу на більш дрібні партії, призначені декільком замовникам;
пересортування вантажів, отриманих від постачальників, і їхнє об'єднання в партію відправлення споживачам;
нагромадження й формування асортиментів продукції з наступним сортуванням відповідно до замовлень споживачів;
+ об'єднання вантажів декількох різних відправників для наступного їхнього транспортування в одному транспортному засобі.
2. До транспортно-експедиційних послуг не належать:
приймання заявок на перевезення та укладання договорів про транспортно-експедиційне обслуговування;
попереднє планування перевезень (вибір типу транспор­ту, перевізника, страхувальника, попередній розрахунок ви­трат);
приймання вантажів та підготовка до перевезення;
+ виробництво продукції.

3. Транспортно-експедиційні посередники – це:
– підприємства логістики, які безпосередньо пов’язані розподілом товару між виробником і споживачем;
+ фізичні чи юридичні особи, що організують транспортно-експедиційне обслуговування;
– організації транспортно-експедиційного обслуговування;
– спеціалізовані транспортні підприємства.

4. Першим етапом формування підсистеми логістичного сервісу є:
визначення найбільш значимих для покупців послуг;
встановлення зворотного зв'язку з покупцями для забезпечення відповідності послуг потребам покупців;
+ сегментація споживчого ринку;
визначення стандартів послуг у розрізі окремих сегментів ринку.

5. Логістичний сервіс може здійснюватися:
підприємством-виробником продукції;
посередниками;
+ будь-яким учасником розподільчого ланцюга;
споживачами.

6. Витрати на обслуговування в разі збільшення рівня логістичного обслуговування:
+ збільшуються;
зменшуються;
залишаються на тому самому рівні;
практично не змінюються.

7. Спеціалізована організація, яка виконує всі операції за дорученням відправників чи одержувача, називається:
+ транспортно-експедиційною;
посередницькою;
дослідницькою;
заготівельною.



                                                          ТЕМА 14
«ГЛОБАЛІЗАЦІЯ ПРОЦЕСІВ ЛОГІСТИКИ»

1. Глобальна логістика – це:
+ стратегія й тактика створення макрологістичних систем, що охоплюють різні країни світу;
– об'єднання в єдине ціле закупівельної, транспортної, виробничої й інших видів логістики;
– сукупність різних мікрологістичних систем;
– спосіб організації крупномасштабного виробництва.

2. Логістичний аутсорсинг – це:
– реалізація транспортно-експедиторських послуг спеціалізованою фірмою;
– організація щодо надання логістичних послуг у сфері обігу;
+ передача частини або всіх логістичних функцій зовнішнім сервісним логістичним організаціям;
– передача реалізації логістичної функції керування запасами сторонньої організації.

3. Використання логістичного аутсорсингу дозволяє компаніям:
+ скоротити витрати на управління запасами;
скоротити логістичні активи;
набути досвід у сфері логістики;
підвищити рівень самостійності у виконанні логістичних операцій.
4.  До завдань глобальної логістики відносять:
+створення глобальних логістичних виробничих марке­тингових союзів;
вибір транспортних засобів;
розвиток науки і техніки;
удосконалення технології.

5. До причин розвитку глобалізаційних процесів відносять:
+ виникнення глобальних для всього людства проблем;
створення інституцій міждержавного та міжнародного регулювання глобальних проблем;
послаблення можливостей національних держав щодо формування незалежної економічної політики;
тяжіння світової економіки до єдиних стандартів, цінностей, принципів функціонування.

6. До позитивних наслідків глобалізації відносять:
+ зростання інвестиційної активності;
– посилання нерівномірності розвитку країн світу;
– посилання впливу розвинених країнах на економічні, соціальні та політичні процеси країн, що розвиваються;
зростання невизначеності та ризиковості діяльності.

7. До негативних наслідків глобалізації відносять:
перехід на ресурсоощадні технології;
збільшення та прискорення руху товаропотоків;
+зростання невизначеності та ризиковості діяльності суб’єктів господарювання;
розширення економічних зв’язків країн.


ТЕМА 15
«МІЖНАРОДНА ЛОГІСТИКА»

1. Логістичний провайдер – це:
організація, що спеціалізується на консалтингу у сфері логістики;
+ узагальнене визначення організацій, які надають комплексні послуги у сфері логістичного аутсорсингу;
логістичні посередники, що спеціалізуються на якій-небудь одній логістичній послузі;
організації, що надають дистриб'юторські послуги.

2. Логістичними провайдерами можуть бути:
організації, що спеціалізуються на консалтингу у сфері логістики;
+ організації, що надають комплексні послуги у сфері логістичного аутсорсингу;
логістичні посередники, що спеціалізуються на якій-небудь одній логістичній послузі;
організації, що надають дистриб'юторські послуги.

3. Юридичні особи, які можуть виконувати роль логістичного провайдера:
– некомерційні організації, які надають логістичні послуги;
+ комерційні організації, які надають комплексні послуги у сфері логістики;
громадські організації, що управляють своїми потоковими процесами;
державні підприємства, що спеціалізуються на логістичних операціях.

4. Міжнародні комерційні правила, що є умовами постачання товарів і послуг, називаються:
+ ІНКОТЕРМС;
ДАФ;
НАФТА;
ЕТС.

5. Міждержавні процеси оптимізації товаропотоків досліджує:
макрологістика;
мікрологістика;
зовнішня логістика;
+ міжнародна логістика.

6. Міжнародні логістичні системи не формуються, коли:
підприємство експортує частину виготовленого чи вирощеного продукту;
– підприємство імпортує сировину;
– підприємство здійснює часткове комплектування виробів в одній країні, а відвантажуються вони в іншу, де здійснюється їхнє складування і подальша обробка;
+ підприємство працює на внутрішньому ринку.

7. Процес придбання сировини, матеріалів, складників та напівфабрикатів за межами країни відноситься до:
національного постачання;
регіонального постачання;
+ міжнародного постачання;

зовнішнього постачання. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий