среда, 28 мая 2014 г.












МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ


ТЕСТИ

з навчальної дисципліни для контролю знань фахівців ОКР «Бакалавр»
напряму підготовки 6.030507 «Маркетинг»
у вищих навчальних закладах ІІ-ІV рівнів акредитації
Міністерства аграрної політики та продовольства України
















Київ
«Агроосвіта»
2014


ТЕМА 1

«СИСТЕМА МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ»

1. Маркетингове дослідження – це:
вивчення теорії і практики маркетингу;
+ дослідна діяльність, спрямована на задоволення інформаційно-аналітичних потреб маркетингу;
– розробка маркетингових планів і стратегій щодо управління різноманітними ринковими явищами і процесами;
проведення експерименту.

2. Предмет маркетингових досліджень у загальному розумінні – це:
якийсь суб’єкт системи «підприємство-ринок-економіка»;
недоліки у товарному виробництві;
+ існуюча маркетингова проблема;
цінова ситуація на ринку.

3. Маркетингове дослідження – це:
функція управління;
+ функція маркетингу;
етап життєвого циклу товару;
елемент комплексу маркетингу.

4. Вивченням пішохідного трафіка населених пунктів присвячений:
ремаркетинг;
мікромаркетинг;
макромаркетинг;
+ геомаркетинг.

5. Системність маркетингових досліджень полягає у:
+ виявленні і вивченні зв’язків між елементами ринку;
адекватному відтворенні реальної ринкової ситуації;
врахуванні всіх компонентів ринкового середовища;
використанні науково обґрунтованих підходів і принципів дослідження явищ.

6. Об’єктивність маркетингових досліджень полягає у:
виявленні і вивченні зв’язків між елементами ринку;
+ адекватному відтворенні реальної ринкової ситуації;
врахуванні всіх компонентів ринкового середовища;
використанні науково обґрунтованих підходів і принципів дослідження явищ.

7. Надійність маркетингових досліджень досягається за рахунок:
виявлення і вивчення зв’язків між елементами ринку;
адекватного відтворення реальної ринкової ситуації;
врахування всіх компонентів ринкового середовища;
+ використання науково обґрунтованих підходів і принципів дослідження явищ.

8. Комплексність маркетингових досліджень досягається за рахунок:
виявлення і вивчення зв’язків між елементами ринку;
адекватного відтворення реальної ринкової ситуації;
+ врахування всіх компонентів ринкового середовища;
використання науково обґрунтованих підходів і принципів дослідження явищ.



ТЕМА 2

«МАРКЕТИНГОВА ІНФОРМАЦІЯ»

1. Інформація зі статистичного довідника є:
первинною;
+ вторинною;
повторною зовнішньою;
епізодичною.

2. Якщо інформація використовується в тих самих операціях маркетингу, збирається багаторазово і безперервно, то її називають:
внутрішньою;
+ постійною;
вторинною;
первинною.

3. Джерела збору внутрішньої маркетингової інформації:
– періодичні друковані видання;
+ балансові звіти підприємства;
виставки, ярмарки;
прас-листи постачальників.

4. З чого зазвичай починають збір інформації:
зі збору первинної інформації;
+ зі збору вторинної інформації;
з опитувань споживачів;
з аналізу даних.

5. Статистичний банк, банк моделей, банк даних входять до складу:
+ аналітичної системи маркетингу;
системи внутрішньої звітності;
системи збору поточної маркетингової інформації;
системи маркетингових досліджень.

6. Характерною рисою спостереження як методу отримання маркетингової інформації є:
активна участь спостерігача в досліджуваному процесі;
використання природних умов для проведення досліджень;
+ пасивна реєстрація подій;
телефонне опитування респондентів.

7. Закриті питання анкети не слід використовувати в тих випадках, коли:
необхідно відібрати респондентів за деякими ознаками;
у респондентів існує чітке й усвідомлене уявлення досліджуваної проблеми;
+ потрібно отримати відомості про респондента;
потрібно дослідити конкурентні переваги послуг.

8. Відкриті питання використовуються тоді, коли:
у аудиторії ще немає чіткої позиції щодо поставленої проблеми;
+ необхідно отримати оцінку респондентом якого-небудь події;
потрібно виявити різницю між респондентами;
процес досліджень знаходиться у фазі вибору цілей і постановки завдань.

9. Можливість враховувати невербальну інформацію реалізується таким способом зв’язку, як:
+ інтерв’ю;
пошта;
телефонна розмова;
інтернет.

10. Припущення про зв’язок двох або більше факторів маркетингу є:
– аксіомою;
+ гіпотезою;
– теорією;
– концепцією.

11. Джерела збору внутрішньої маркетингової інформації:
періодичні друковані видання;
+ плани продажів продукції;
виставки, ярмарки;
прайс-листи постачальників.

12. До джерел збору зовнішньої маркетингової інформації відносять:
технологічні карти виробництва продукції;
плани продажів продукції;
+ матеріали виставок, ярмарок;
балансові звіти підприємства.

13. Інформація,що буде первинною під час дослідження ринку горілки в країні:
звіт про дослідження ринку спиртних напоїв, яке проводилося в минулому році для відомої фірми;
+ відзиви сторонньої людини про різні види горілки;
звіт про продажі підприємства-виробника;
– дані статистичного довідника.

14. Найбільш проблемним конструювання вибірки є на рівні:
– району;
– міста;
+ країни;
– області.

15. Проведення дослідження регіонального ринку невеликим підприємством здебільшого здійснюється на базі:
– первинної інформації;
+ вторинної інформації;
– внутрішньої інформації;
– епізодичних даних.

16. Проведення дослідження районного ринку великим підприємством здебільшого здійснюється на базі:
+ первинної інформації;
– вторинної інформації;
– внутрішньої інформації;
– епізодичних даних.

17. За формами планування маркетингова інформація поділяється, зокрема, на:
– внутрішню і зовнішню;
– первинну і вторинну;
+ стратегічну і тактичну;
– відкриту і закриту.

18. За етапами процесу прийняття маркетингових рішень інформація поділяється, зокрема, на:
– первинну і вторинну;
– стратегічну і тактичну;
– прогнозну і поточну;
+ планову і контрольну.

19. Синдикативність маркетингової інформації полягає у її:
– обмеженому доступі для використання;
– приналежності лише до фінансового сектору економіки;
+ частковій вартості оплати і використанні обмеженим колом користувачів;
– постійному накопиченні у базах даних.



ТЕМА 3

«ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ІЗ ПОСТАЧАЛЬНИКАМИ МАРКЕТИНГОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ»

1. Власні організаційні форми проведення маркетингових досліджень – це:
– творчі колективи викладачів та студентів вищих навчальних закладів;
– дослідницькі фірми;
– рекламні агенції;
+ відділи маркетингових досліджень.

2. Організаційна форма маркетингових досліджень для відпрацювання проектів з високим рівнем ризику:
– проблемні групи;
+ венчурні групи;
– тимчасові консультативні групи;
– контактні аудиторії.

3. Реальна перевага під час проведення фірмою самостійного маркетингового дослідження :
– більш глибоке знання особливостей досліджуваного ринку, товару;
+ глибше розуміння проблемної ситуації;
– більш висока об’єктивність інформації, отриманої в процесі дослідження;
– велика вартість проведення.

4. План вибірки складається дослідниками, в першу чергу, в такий спосіб, щоб:
+ обрана сукупність відповідала поставленим завданням;
– дати опитуваним можливість відповідати самостійно;
– провести оперативний контроль;
– виявити причинно-наслідкові зв’язки шляхом відсіву суперечливих пояснень.

5. Синдиковані дослідницькі організації:
+ проводять загальні дослідження зі стандартизованим набором даних;
– проводять конкретні дослідження зі специфічним набором даних;
– проводять повний комплекс маркетингових досліджень;
– проводять дослідження лише у фінансовому секторі економіки.

6. Аутсорсинг маркетингових досліджень полягає у:
– постійному аудиті маркетингової інформації;
– залученні професійних маркетологів власної компанії;
+ залученні сторонніх організацій (фахівців) до проведення досліджень;
– контролі за ефективністю досліджень.

7. Інформацію про реакцію покупців на ціну товару, асортимент, упаковку, рівень якості, а також про обсяг, частоту, місце купівлі та причини відмови від купівлі відносять до інформації стосовно:
– параметрів ринку;
+ поведінки покупців на ринку;
– майбутніх перспектив діяльності фірми;
– конкурентного середовища.

8. Європейська організація з проведення маркетингових та соціологічних досліджень має абревіатуру:
+ ESOMAR;
– EMOS;
– ЮНЕСКО;
– ЄВЛАП.


ТЕМА 4

«СТРУКТУРА І ПРОЦЕС МАРКЕТИНГОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ»

1. Перший крок в алгоритмі процесу маркетингових досліджень – це:
+ визначення проблеми;
– збір та систематизація інформації;
– формування цілей і задач маркетингових досліджень;
– представлення результатів керівництву.

2. Останній етап процесу маркетингових досліджень – це:
– розробка дослідницького проекту;
– збір і систематизація інформації;
+ прийняття маркетингових рішень;
– визначення проблеми.

3. Етап процесу маркетингових досліджень,який потребує найбільших витрат:
– розробка дослідницького проекту;
+ збір та систематизація інформації;
– оцінювання інформації;
– визначення  проблеми.

4. Розрахунок вибірки – це:
– визначення способу опитування;
– встановлення кількості одночасно опитуваних;
+ визначення кількості опитуваних;
– аналіз даних опитування.

5. Алгоритм маркетингового дослідження – це:
– комплекс використаних методів;
+ послідовність етапів проведення;
– основні підходи і принципи організації;
– розробка бюджету.

6. Контроль у маркетинговому дослідженні проводиться, в першу чергу:
– для збору додаткової інформації, не отриманої в ході основного етапу дослідження;
– з метою перевірки кваліфікації інтерв’юерів;
+ для виявлення помилок і підвищення ступеня надійності отриманої інформації;
– з метою перевірки споживачів.



7. Вирішальний чинник під час визначення обсягу вибірки в дослідженні:
– обраний метод;
– структура генеральної сукупності;
+ завдання дослідження, необхідна глибина аналізу;
– розмір генеральної сукупності.

8. Титульний аркуш звіту про маркетингове дослідження включає:
– основну інформацію, вагомі результати та рекомендації;
+ тему звіту, назву організації;
– перелік усіх розділів та параграфів;
– детальні матеріали дослідження, його метод.

9. Відбиває головну суть звіту, забезпечує читача мінімальною інформацією для оцінювання результатів, висновків, рекомендацій така частина звіту, як:
– вступ;
– висновки і рекомендації;
+ резюме;
– основна частина.

10. Розкриває необхідність і важливість дослідження, суть проблеми, історію проекту, мету дослідження й гіпотези така частина звіту, як:
– резюме;
– висновки і рекомендації;
+ вступ;
– основна частина.

11. Завершальним етапом маркетингового дослідження є:
– оформлення звіту;
– написання резюме;
– аналіз маркетингової інформації;
+ подання звіту про результати.

12. У процесі проведення маркетингового дослідження серед запропонованих логічно першим є етап:
– представлення звіту;
– аналізу даних;
+ визначення цілей дослідження;
– збирання інформації.






13. У процесі проведення маркетингового дослідження серед запропонованих логічно другим є етап:
– представлення звіту;
– аналізу даних;
– визначення цілей дослідження;
+ збирання інформації.

14. У процесі проведення маркетингового дослідження серед запропонованих логічно третім є етап:
– представлення звіту;
+ аналізу даних;
– визначення цілей дослідження;
– збирання інформації.

15. У процесі проведення маркетингового дослідження серед запропонованих логічно четвертим є етап:
+ представлення звіту;
– аналізу даних;
– визначення цілей дослідження;
– збирання інформації.



ТЕМА 5

«МЕТОДИ ЗБИРАННЯ ПЕРВИННОЇ ІНФОРМАЦІЇ»

1. Основна мета польового маркетингового експерименту – це:
– економічний аналіз;
+ визначення маркетингових змінних в умовах реальної ринкової ситуації;
– загальні уявлення про кон’юнктуру ринку;
– вивчення попиту.

2. Особливість експерименту порівняно з іншими методами дослідження:
– одержання репрезентативної інформації про специфіку поведінки одержувачів реклами;
+ можливість зафіксувати причинно-наслідкові зв’язки між інтенсивністю маркетингового впливу і поведінкою споживачів;
– можливість у ході проведення впливати на реальну споживчу поведінку покупців;
– можливість спостерігати за поведінкою споживачів.

3. Експеримент як метод збору інформації полягає у:
– вивченні і фіксації поведінки суб’єктів;
– відтворенні дії маркетингових чинників за допомогою математичних моделей;
+ одержанні інформації стосовно взаємозв’язків між залежними і незалежними змінними;
– спостереження за технологічним процесом.

4. Панель у маркетинговому дослідженні – це:
– електронний планшет, у якому фіксуються зібрані дані;
– частина вулиці, на якій проходить опитування;
+ постійна вибірка осіб і організацій;
– формула розрахунку вибірки.

5. Головна переваги телефонного інтерв’ю:
– висока репрезентативність одержуваної інформації;
– висока швидкість збору інформації;
– можливість впливу, інтерв'юера на респондента;
+ низька вартість дослідження.

6. Основний недолік інтерв’ювання за допомогою електронної пошти:
– низька оперативність проведення опитування;
– неможливість масового опитування населення;
+ слабкий, не порівнянний з поштовим опитуванням рівень повернення анкет;
– невелика вартість.


7. Основна перевага опитування телефоном:
– широка аудиторія опитуваних;
– можливість впливу на респондента;
+ висока швидкість опитування;
– висока вартість.

8. Стандартне інтерв'ю є:
+ структуроване;
– напівструктуроване;
– довільне;
– особисте.

9. Групова дискусія в фокус-групі:
+ сприяє активізації асоціативних зв’язків у свідомості учасників;
– базується на спілкуванні респондентів тільки з модератором;
– відносяться до  кількісних методів дослідження;
– відображає виключно стандартне мислення людей.

10. Групове інтерв’ю у вільній формі за участю модератора та незнайомих між собою учасників за заздалегідь розробленим сценарієм має назву:
+ фокус-групи;
– глибинного інтерв’ю;
– холл-тесту;
– опитування face-to-face.

11. Тестування продуктів в умовах, в яких відбувається їх споживання в реальному житті є перевагою методики:
+ нome-test;
– глибинного інтерв’ю;
– холл-тесту;
– опитування face-to-face.

12. Слабоструктурована особиста бесіда інтерв’юера з респондентом у спонукальній формі лежить в основі метода:
+ глибинного інтерв’ю;
– нome-test;
– холл-тесту;
– опитування face-to-face.

13. Одержання інформації про знання, переконання, переваги, ступінь задоволення, думки споживачів здійснюється в процесі:
+ опитування;
– моделювання;
– експериментування;
– контролювання.
14. За рівнем формалізації спостереження методи збору первинної  маркетингової інформації можуть бути:
– персональні;
+ неструктуровані;
– польові;
– приховані.

15. Ситуації, що імітуються для отримання інформації про респондентів поза опитуванням, відносять до:
– експертних методів маркетингових досліджень;
+ проективних методів маркетингових досліджень;
– методу мозкового штурму;
– методу анкетування респондентів.

16. Асоціації, тести на завершення пропозицій, з ілюстраціями і малюнками, рольові ігри, ретроспективні бесіди належить до групи:
– панельних методів маркетингових досліджень;
+ проективних методів маркетингових досліджень;
– контекстуальних методів маркетингових досліджень;
– методів прогнозування.

17. Для отримання достовірної інформації про респондентів з делікатних питань краще застосовувати:
– експертні методи маркетингових досліджень;
+ проективні методи маркетингових досліджень;
– метод  мозкового штурму;
– метод  анкетування респондентів.

18. Комбінацією методик зовнішнього спостереження і особистого інтерв’ю в ході ініціації купівлі є:
метод експертних оцінювань;
– метод провідних індикаторів;
– retail Audit, або аудит роздрібної торгівлі;
+ mystery shopping.

19. Вид дослідження ринку, до якого відносять вивчення різних довідників та статистичної літератури:
+ кабінетні дослідження;
– некабінетні дослідження;
– польові дослідження;
якісні дослідження.

20. Вид дослідження ринку,до якого відносять анкетування:
– кабінетні дослідження;
– некабінетні дослідження;
+ польові дослідження;
якісні дослідження.

21. Вид дослідження ринку,до якого відносять спостереження:
– кабінетні дослідження;
– некабінетні дослідження;
+ польові дослідження;
якісні дослідження.

22. Holl-тест – це метод дослідження думок:
+ великої групи споживачів в обмеженому просторі;
– великої групи споживачів на вулиці;
– малої групи споживачів в обмеженому просторі;
– малої групи споживачів у них вдома.

23. Метод дослідження ринку,який входить до складу іншого:
+ анкетування до опитування;
– спостереження до експерименту;
– імітація до анкетування;
– опитування до спостереження.

24. Невеликий обсяг вибірки характерний для:
+ якісних методів дослідження;
– збору зовнішньої інформації;
– кількісних методів дослідження;
– збору внутрішньої інформації.

25. Зведення та статистична обробка даних характерні для:
– якісних методів дослідження;
– збору зовнішньої інформації;
+ кількісних методів дослідження;
– збору внутрішньої інформації.

26. Якісні дослідження є, в першу чергу, вимогливими до:
– кількості питань;
– швидкості питань;
+ точності питань;
– комплексності питань.

27. Сутність методу  Дельфі як методу збирання первинної  маркетингової  інформації полягає в тому, що:
– відбувається попередній аналіз думок експертів у процесі їх спільного засідання;
– відбувається взаємний аналіз думок експертів за безпосередніх контактів між ними;
+ відбувається взаємний аналіз поглядів експертів за відсутності безпосередніх контактів між ними;
– виробляється спільна позиція на основі відкритої дискусії за безпосередньої участі експертів із застосуванням закритого голосування.



ТЕМА 6

«ВИВЧЕННЯ МІСТКОСТІ РИНКУ ТА ЙОГО СЕГМЕНТІВ»

1. Моніторинг у маркетинговому дослідженні полягає у:
– відображенні результатів на комп’ютерному моніторі;
+ замірі змін різних характеристик ринку в динаміці;
– моделі, що описує ринкову ситуацію;
– перегляді принципів маркетингової діяльності.

2. Контент-аналіз документальної інформації – це:
– бібліографічна довідка, бібліографічний огляд;
+ кількісний метод аналізу документів;
– пошук необхідної інформації в пресі;
– якісний метод аналізу інформації.

3. Метод переведення якісних характеристик дослідження у кількісні називається:
+ квантифікація;
– кореляція;
– факторний аналіз;
– математичного моделювання..

4. Потенційний ринок підприємства – це:
– сукупність усіх реальних і потенційних покупців;
+ сукупність покупців, які мають достатній доход і доступ для придбання продукції підприємства;
– сукупність підприємців, які проявляють зацікавленість до продукції підприємства;
– сукупність реальних покупців.

5. Ринок проникнення – це:
+ сукупність покупців, які вже купують продукцію підприємства;
–частина кваліфікаційно-доступного ринку, обрана підприємством для подальшої роботи;
– сукупність усіх реальних та потенційних покупців продукції підприємства;
– ринок покупця.

6. Реальна місткість ринку – це:
– обсяги продажу товарів на конкретному ринку;
– максимально можливі обсяги товару на конкретному ринку;
+ обсяги продажу товарів у цей відрізок часу на конкретному ринку;
– прогнозовані обсяги продаж на потенційному ринку.

7. Вивіз товарів у складі інших товарів – це:
– непрямий імпорт;
– експорт;
+ непрямий експорт;
– імпорт.

8. Ознаками сегментування ринку продукції виробничо-технічного призначення є:
– клімат, щільність населення;
+ галузь промисловості, розмір підприємства, місцезнаходження;
– спосіб життя, стиль життя;
– освіта, релігія, раса.

9. Ознакою сегментування споживчих ринків є:
– галузь промисловості, розмір підприємства, місцезнаходження;
– організація постачання, профіль підприємства;
– область використання продукції, розмір замовлення;
+ вік, стать, родинний стан.

10. Стратегія спрямування діяльності підприємства на конкретний сегмент ринку – це:
– інтегрований маркетинг;
– диференційований маркетинг;
+ концентрований маркетинг;
– споживчий маркетинг.

11. Тип цільового ринку, внаслідок сегментування якого фірма зупиняється на поставці декількох товарів декільком ринкам:
– ринкова спеціалізація;
– недиференційований маркетинг;
+ вибіркова спеціалізація;
– масовий маркетинг.

12. Насиченість ринку полягає у:
– наявності достатньої кількості виробників;
– наявності достатньої кількості споживачів;
+ наявності платоспроможного попиту на продукцію;
– наявності широкого товарного асортименту.

13. Поділ споживачів за релігійними переконаннями визначається:
– природно-географічною ознакою;
+ соціально-культурною ознакою;
– політичною ознакою;
– економічною ознакою.



14. Інноваційність ринку визначається:
– природно-географічною ознакою;
– соціально-культурною ознакою;
– політичною ознакою;
+ науково-технічною ознакою.

15. Яка стратегія є більш доцільною для підприємства з малою часткою ринку, значним обсягом капіталу та високою репутацією на зростаючому ринку:
+ розвитку ринку;
– розвитку продукту;
– диверсифікації;
– широкого проникнення.

16. Рішення активно діяти у двох ринкових сегментах і розробляти для кожного з них власну маркетингову програму відносять до:
– агрегованого маркетингу;
+ диференційованого маркетингу;
– недиференційованого маркетингу;
– концентрованого маркетингу.

17. Рішення працювати у межах всього ринку і мати єдину маркетингову програму відносяться до:
– агрегованого маркетингу;
– диференційованого маркетингу;
+ недиференційованого маркетингу;
– концентрованого маркетингу.

18. Рішення працювати у межах вузького ринкового сегмента з недиференційованою маркетинговою програмою відносять до:
– агрегованого маркетингу;
– диференційованого маркетингу;
– недиференційованого маркетингу;
+ концентрованого маркетингу.



ТЕМА 7

«ДОСЛІДЖЕННЯ КОН’ЮНКТУРИ РИНКУ»

1. Дає загальне уявлення про співвідношення попиту та пропозиції, тенденції та перспективи ринку:
– дослідження конкурентів;
– дослідження сировинної бази;
– дослідження реклами;
+ дослідження кон’юнктури ринку.

2. Попит на сільськогосподарську продукцію:
– переважно еластичний;
+ переважно нееластичний;
– абсолютно нееластичний;
– має одиничну еластичність.

3. Попит на енергоносії:
– переважно еластичний;
+ переважно нееластичний;
– абсолютно нееластичний;
– має одиничну еластичність.

4. Попит на електротехніку:
+ переважно еластичний;
– переважно нееластичний;
– абсолютно нееластичний;
– має одиничну еластичність.

5. До характерних ознак ринку сільськогосподарської продукції не відносять:
– обмеженість асортименту;
+ еластичність попиту;
– сезонність постачання;
– залежність від природних умов.

6. Ринок сільськогосподарської продукції належить до:
– ринків монополістичної конкуренції;
– олігопольних ринків;
+ ринків чистої конкуренції;
– ринків чистої монополії.

7. Перший крок в алгоритмі розробки анкет:
– формування анкети;
– розробка питань;
– попереднє тестування анкети;
+ визначення цілей опитування.

8. Анкетування –– це:
+ опитування у формі письмових відповідей, що даються респондентами;
– вивчення біографічних даних респондентів;
– розробка переліку питань для опитувального листа;
– спостереження за поведінкою споживачів.

9. Оптимальний час відповіді на питання опитувальної анкети:
+ до 20-30 хв;
– до 30-40 хв;
– до 60 хв;
– до 50 хв.

10. Найбільшим коефіцієнтом еластичності відзначається попит на:
– цукор;
– сіль;
+ фрукти і овочі;
– хліб.

11. Про який тип дослідження іде мова, якщо жінок 50 років і старше попросили щоденно записувати відвідувані ними протягом одного місяця магазини і кіоски:
+ панель споживачів;
– дослідження розподілу частот;
– панель роздрібних торгівців;
– аудит роздрібної торгівлі.

12. До кількісних методів досліджень ринкової кон’юнктури відносять:
– глибинне інтерв’ю;
mystery shopping;
– фокус-групи;
+ телефонне опитування.

13. До кількісних методів досліджень попиту відносять:
– глибинне інтерв’ю;
mystery shopping;
– фокус-групи;
+ особисте інтерв’ю.





14. Додатковому експертному оцінюванню зазвичай піддають результати:
mystery shopping;
– фокус-групи;
+ кабінетних досліджень;
– home-test.

15. Товари з великою часткою ринку та високими темпами зростання продажів в Матриці Бостонської консалтингової групи мають назву:
– важкі діти;
– дійні корови;
– собаки;
+ зірки.

16. Товари з малою часткою ринку та високими темпами зростання продажів в Матриці Бостонської консалтингової групи мають назву:
+ важкі діти;
– дійні корови;
– собаки;
– зірки.

17. Товари з малою часткою ринку та низькими темпами зростання продажів в Матриці Бостонської консалтингової групи мають назву:
– важкі діти;
– дійні корови;
+ собаки;
– зірки.

18. Товари з великою часткою ринку та низькими темпами зростання продажів в Матриці Бостонської консалтингової групи мають назву:
– важкі діти;
+ дійні корови;
– собаки;
– зірки.



ТЕМА 8

«ПРОГНОЗНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЗБУТУ»

1. Метод маркетингових досліджень, що використовується за недостатності або неможливості збору інформації про збут:
– метод ділових контактів;
– метод фокус-груп;
+ метод пробних продаж;
– опитування.

2. Об'єктивне ймовірнісне судження про динаміку найважливіших характеристик ринку та альтернативні варіанти їх за умов виконання сформульованих гіпотез – це:
+ прогноз товарного ринку;
– стан товарного ринку;
– характеристика товарного ринку;
– кон’юнктура ринку.

3. Вихідний етап процесу прийняття рішень про  купівлю – це:
– пошук інформації;
– оцінювання  альтернатив;
+ усвідомлення проблеми;
– розробка плану.

4. Метод прогнозування обсягів продажів в умовах, коли про перспективні товари покупці знають набагато більше, ніж продавці, є:
– методом  Дельфі;
– методом провідних індикаторів;
+ обстеженням намірів споживачів;
– методом експертних оцінювань.

5. Метод мозкового штурму, сукупність індивідуальних прогнозів продавців і Дельфі-метод відносять до групи методів:
– проекційних методів;
– анкетуваня;
+ експертних оцінок;
– аудиту роздрібної торгівлі.

6. Визначення питомої ваги покупців, що здійснили купівлі в магазині протягом певного часу, найбільш доцільно за допомогою:
+ спостереження;
– опитування;
– експерименту;
кабінетного дослідження.
7. У процесі прийняття рішення про придбання товару серед запропонованих логічно першим є етап:
– рішення про купівлю;
– оцінювання варіантів придбання;
+ усвідомлення проблеми;
– пошук інформації.

8. У процесі прийняття рішення про придбання товару серед запропонованих логічно другим є етап:
– рішення про купівлю;
– оцінювання варіантів придбання;
– усвідомлення проблеми;
+ пошук інформації.

9. У процесі прийняття рішення про придбання товару серед запропонованих логічно третім є етап:
– рішення про купівлю;
+ оцінювання варіантів придбання;
– усвідомлення проблеми;
– пошук інформації.

10. У процесі прийняття рішення про придбання товару серед запропонованих логічно четвертим є етап:
+ рішення про купівлю;
– оцінювання варіантів придбання;
– усвідомлення проблеми;
– пошук інформації.





ТЕМА 9

«ДОСЛІДЖЕННЯ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА»

1. Сила,яка не належить до п’яти основних сил, що діють на конкуренцію:
+ держава, її економічна політика;
– товари-замінники, можливість їх появи;
– постачальники, можливість зміни їхніх позицій;
– споживачі, можливість зміни споживчої поведінки.

2. Основна функція конкуренції в ринкових умовах:
– стимулювання монопольних товаровиробників;
+ стимулювання впровадження досягнень науково-технічного прогресу;
– визначення неефективних форм власності та господарювання;
– вплив на формування неефективних ринкових організаційних структур.

3. Основою стратегії послідовників є:
– наступ на позиції лідера;
– захист позиції;
– спеціалізація на невеликих не цікавих для інших сегментах ринку;
+ рух за лідером, співпраця з ним.

4. Галузева конкуренція – це:
+ конкуренція між підприємствами, що працюють в одній галузі;
– конкуренція між підприємствами, які пропонують продукцію, покликану надати одні і ті самі послуги;
– конкуренція між різноманітними підприємствами, що борються за одну і ту саму групу споживачів;
– конкуренція торгових марок.

5. Конкуренція між різними товарами, які задовольняють одну і ту саму потребу, – це:
+ функціональна;
– предметна;
– видова;
– цінова.

6. Стратегія конкурентної боротьби, пов’язана з досягненням унікальності в якому-небудь аспекті, що є важливим для великої кількості споживачів:
– стратегія «ціна-кількість»;                                       
+ стратегія диференціації;
– стратегія фокусування;
– стратегія «зняття вершків».


7. Основою стратегії ринкових лідерів є:
– спеціалізація;
+ захист позиції;
– наступ на нові позиції;
– розширення меж ринку.   

8. Чиста конкуренція характеризується ситуацією:
+ на ринку існує велика кількість продавців, якій протидіє значна кількість покупців;
– число конкурентів невелике або коли декілька підприємств домінують на ринку, створюючи сильну взаємозалежність;
– кількість конкурентів невелика, їх сили приблизно рівні, але разом з тим товари диференційовані;
– на ринку домінує єдиний товаровиробник.

9. Конкурентна ситуація на ринку, коли декілька підприємств домінують, створюючи сильну взаємозалежність:
+ олігопольна;  
– монополістична конкуренція;
– монополія;
– чиста конкуренція.  

10. Ринкова сила підприємства визначається:
+ співвідношенням ціни продаж підприємства, що приймається ринком, і цін конкурентів;
– різницею між питомими витратами підприємства на виробництво продукції та аналогічним показником підприємств-конкурентів;
– обсягом продажів підприємства;
– рентабельністю підприємства.

11. Метод «мозкового штурму» у дослідженні конкуренції – це:
+ метод експертизи, заснований на спільній одноразовій дискусії експертів;
– метод експертизи, заснований на спільній багаторазовій дискусії експертів;
– метод експертизи, заснований на роздільному багаторазовому обговоренні проблеми експертами;
– проведення одноразового експерименту.

12. Суб’єктом мікросередовища маркетингу є:
– держчиновники;
+ конкуренти;
– податкові органи;
– уряд.



13. Для аналізу конкурентного середовища використовується методика:
+ SWOT-аналізу;
– матриці БКГ;
– маркетинг-мікс;
– піраміда А. Маслоу.




ТЕМА 10

ДОСЛІДЖЕННЯ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ

1. Ознакою якої моделі споживчої поведінки є приналежність людини до якоїсь референтної групи:
– економічної;
+ соціологічної;
– психологічної;
– культурної.

2. До комунікативних блоків анкети належать:
– преамбула, інструкції, звернення до респондента;
– ідентифікаційні дані респондентів;
+ контактні питання;
– вступ до анкети.

3. Комплекс чинників, що стимулюють людину до певних дій з метою задоволення потреб, –– це:
– попит;
+мотивація;
– орієнтація;
– бажання.

4. Первинні референтні групи –– це
– братства, громади, клуби;
+ співробітники, друзі;
– партії, профспілкові організації
– родина, друзі.

5. Налаштованість населення регіонів на необхідність швидкого проведення ринкових реформ відносять до:
– політико-правового середовища;
+ культурно-історичного середовища;
– соціально-економічного середовища;
– демографічного середовища.

6. Підхід, у рамках якого здійснюється сегментування покупців за ознакою їхньої освіти:
+ соціально-демографічний;
– поведінковий;
– психографічний;
– соціально-економічний.

7. Підхід, у рамках якого здійснюється сегментування покупців за ознакою величини їх доходів:
– демографічний;
– поведінковий;
– психографічний;
+ економічний.

8. Підхід, у рамках якого здійснюється сегментування покупців за ознакою їх статусу у суспільстві:
+ соціально-демографічний;
– поведінковий;
– психографічний;
– економічний.

9. Підхід, у рамках якого здійснюється сегментування покупців за типом їх темпераменту:
– соціально-демографічний;
– географічний;
+ психографічний;
– економічний.

10. Підхід, у рамках якого здійснюється сегментування покупців за частотою придбання товару (послуги):
– соціально-демографічний;
+ поведінковий;
– психографічний;
– економічний.

11. До мікросередовища підприємства не належать:
– конкуренти;
– постачальники;
+ районні суди;
– посередники.

12. Модель споживчої поведінки,ознакою якої є приналежність людини до неформального об’єднання молоді:
– економічної;
– соціологічної;
– психологічної;
+ культурної.






13. «Чорна скринька» споживача включає:
– соціокультурний вплив;
+ потреби, цінності, особистість;
– вибір товару, марки;
– поведінку після купівлі.

14. Чинники зовнішнього впливу на споживача – це:
+ культура, субкультура, соціальний клас;
– потреби, цінності, побажання споживача;
– пошук інформації;

– особистість, спосіб життя покупця.

1 комментарий:

  1. Г-н Педро и его кредитная компания оказали нашей компании невероятную помощь, предоставив кредитную линию для нашего постоянного роста агробизнеса, я так рад, что моя компания снова поднимается с помощью Педро, кредитного специалиста, который предоставляет мне 8 000 000,00 долларов США на бизнес-ссуды. Г-н Педро и его компания также предоставляют любую сумму кредита частным лицам или компаниям, которые ищут способ расширить или реализовать свой проект с низкой процентной ставкой 2 годовых. свяжитесь с ними, чтобы получить бизнес-ссуду, личную ссуду, коммерческую ссуду, стартовую ссуду, ссуду на покупку автомобиля, жилищную ссуду. на pedroloanss@gmail.com текст в WhatsApp: +18632310632 удачи "

    ОтветитьУдалить