среда, 28 мая 2014 г.











МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ



ТЕСТИ


з навчальної дисципліни для контролю знань фахівців ОКР «Бакалавр»
напряму підготовки 6.030507 «Маркетинг»
у вищих навчальних закладах ІІ-ІV рівнів акредитації
Міністерства аграрної політики та продовольства України


















Київ
«Агроосвіта»
2014


ТЕМА 1.«КОМУНІКАЦІЇ В СИСТЕМІ МАРКЕТИНГУ»

 



1. Лінійну модель комунікації запропонував:
Ф. Котлер;
Т. Лук¢янець;
+ Г. Лассвел;
Л. Балабанова

2. Кінцевим об'єктом маркетингового комунікаційного впливу є:
+ споживач;
– конкуренти;
– контрольний орган;
– місцеві мешканці.

3. Кодування інформаційного повідомлення — це:
– система або окремі елементи захисту найбільш важливої інформації від посягань конкурентів;
– система штрих-кодів, що використовується компанією, виходячи з певних нормативних установ держави;
+ процес перетворення комунікаційної ідеї відправника на певний набір комунікаційних символів;
– використання виключно вербальних символів для інформаційної взаємодії з суб'єктами ринку.

4. Декодування інформаційного повідомлення — це:
+ процес перетворення комунікаційних символів як складових повідомлення на певну думку;
– інтерпретація маркетингового повідомлення його безпосереднім відправником;
– інтерпретація маркетингового повідомлення його безпосереднім замовником;
– узгоджена інтерпретація маркетингового повідомлення його відправником та замовником.

5. Кодування інформаційного повідомлення за допомогою вербальних символів означає використання:
– певного рисунка з привабливою кольоровою гамою;
+ слів як певного набору комунікаційних символів;
– рисунків, слів та інших національних символів;
– рисунків, слів, фотографій, відеороликів та інших зрозумілих для сприймання символів



6. Вербальний канал комунікації реалізується через:
– міміку;
+ передавання мовних повідомлень;
– покачування голови на знак згоди чи незгоди;
– жести

7. Ініціатор маркетингових комунікацій, тобто сторона, яка надсилає звернення іншій стороні:
ініціатор;
+ відправник;
комунікатор;
ретроградор.

8. Сторона, котра отримує звернення виробника товару (посередника) та інформацію, яку воно містить:
– адресат;
– ліцензіар;
– отримувач;
+ одержувач.

9. Відповідно до стратегії маркетингових комунікацій на першому етапі життєвого циклу товарів необхідно :
+ привернути увагу споживачів до товару, розробити заходи щодо просування товарів на ринок через посередників;
активно просувати товари через посередників, здійснювати поліпшення післяпродажних послуг, звертати увагу споживачів на окремі оригінальні атрибути товарів;
залучувати споживачів поліпшенням якості, упаковки товарів;
просувати товари через посередників.

10. Відома особа, яка бере участь у маркетинговій комунікаційній кампанії (наприклад, рекламній), не виконує роль суб'єкта, який:
– здатний привернути увагу до маркетингового інформаційного повідомлення;
– здатний перенести свій імідж на той товар, який просувається;
– здатний створити ефект поширення довіри до себе на той товар, який просувається;
+ повинен профінансувати маркетинговий захід.

11. Цілями маркетингових комунікацій є:
– створення іміджу виробників товару або цьому товару;
– стимулювання покупців і посередників до дій;
+ формування попиту на окремі товари, прискорювання товаропросування; позбавлення залишків товару; пожвавлення продажу недоходних товарів, регулярного продажу;
– це пропозиція продуктів, послуг та ідей від імені виробника або посередника в місцях продажу цих товарів.

12. Модель сучасних маркетингових комунікацій складається з таких елементів:
+ відправник, кодування, звернення, засоби інформації, розшифровування, одержувач, зворотна реакція, зв'язок у відповідь, шуми;
– кодування, звернення, засоби інформації, розшифровування;
відправник, одержувач, зворотна реакція, зв'язок у відповідь;
– виробник, звернення, засоби інформації, розшифровування, одержувач, зворотна реакція.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



ТЕМА 2.«СТРАТЕГІЇ ТА ПЛАНУВАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ»


1. Комунікаційній менеджмент – це:
+ особлива функція управління, покликана встановлювати і підтримувати взаємозв'язки, взаєморозуміння і співпрацю між організацією і різними цільовими групами на двосторонній основі;
цілісна система базових поглядів, ідей і постулатів, що затверджує пріоритет певних цінностей для досягнення поставлених цілей на користь конкретних груп людей;
– набір найбільш важливих для компанії принципів, яких вона дотримується в своїй діяльності;
стратегічні плани компанії, зібрані в єдиний пакет документів, які створюються для визначення бізнес-цілей і шляхів їх досягнення.

2. Законом «Про рекламу» заборонена:
– соціальна реклама;
+ прихована реклама;
– реклама алкоголю;
– реклама зброї.

3. Відповідно до Закону «Про рекламу» правильним є твердження :
– методи та засоби реклами повинні завдавати її споживачам моральних збитків;
– реклама розповсюджується на території України російською та українською мовами;
+ реклама є об’єктом авторського права;
– законом не заборонено недобросовісну конкуренцію.

4. Маркетингові комунікації в країнах – членах Європейського Союзу (ЄС) не контролюються:
– внутрішніми законами;
– національними саморегулюючими організаціями;
– законодавством ЄС;
+ українськими законами.

5. Систему саморегулювання комунікаційної діяльності України не представляє наступна організація
– Українська асоціація маркетингу;
– Асоціація зовнішньої реклами України;
– Українська асоціація прямого продажу;
+ Федеральна антимонопольна служба.



6. Розповсюджувач — це насамперед особа, яка:
– виготовляє рекламну продукцію;
– розробляє ідею рекламного звернення;
+ забезпечує розміщення рекламного повідомлення;
– замовляє створення, виготовлення або розміщення реклами.

7. Елемент комунікації «комунікатор» означає:
+ сторона, яка передає звернення (повідомлення);
– сторона, яка приймає звернення (повідомлення);
– змістовний засіб, що включає слова, звуки, зображення, символи;
– спосіб розшифрування маркетингового звернення.

8. Елемент комунікації «комунікант» означає:
+ сторона, яка приймає звернення (повідомлення);
– сторона, яка передає звернення (повідомлення);
– незаплановане викривлення інформації;
– об’єднує всіх учасників процесу комунікації та носіїв інформації з моменту кодування сигналу до отримання його адресатом.

9. Комунікаційна стратегія розробляється на основі:
+ загальної стратегії підприємства;
– стратегії конкурентів;
– звітності;
– даних за минулий рік.



ТЕМА 3.«РЕКЛАМУВАННЯ ТОВАРУ»


1. Слово «реклама» з латинської означає:
+ кричати;
– малювати;
– продавати;
– розповідати.

2. Згідно із законом України «Про рекламу» реклама – це:
– будь-який інформаційний матеріал, що цілеспрямовано звертає увагу споживачів на конкретну марку продукції або її виробника з метою сприяння її реалізації;
+ інформація про особу чи товар, розповсюджена  в будь-якій  формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару;
– будь-яка платна неперсоніфікована форма інформаційного впливу на споживача з метою формування мотивів купівлі товарів;
– найпереконливіший і найдешевший спосіб поінформувати потенційних споживачів про певний товар або певну послугу.


3. Звукова реклама із зоровим рядом:
– аудіореклама;
– відеоролик;
– брандмауер;
+ аудіовізуальна реклама.

4. Рекламодавець – це насамперед особа, яка:
– виготовляє рекламну продукцію;
– розробляє ідею рекламного звернення;
– забезпечує розміщення рекламного повідомлення;
+ замовляє створення, виготовлення або розміщення реклами.


5. Деталізована розбивка рекламних витрат за конкретними товарами, ринками та ЗМІ:
– кошторис;
– глосарій;
– брандмауер;
+ бюджет реклами.




6. Вид реклами, яка не ставить  за мету досягнення економічних цілей і спрямована на формування суспільної думки, зміну моделі поведінки людей:
+ некомерційна реклама;
– соціальна реклама;
– екологічна реклама;
– політична реклама.

7. До засобів розповсюдження реклами відносять:
+ пресу, телебачення, пошту, радіо, Інтернет, транспорт, сувеніри, упаковка;
– газети та журнали, проспекти, презентаційні книги;
– каталоги, бланки замовлень, рекламні листівки, купони для замовлень;
– магнітофонні та відеозаписи, рекламні оголошення на радіо, телебаченні тощо, навіть вагони метрополітену.

8. Вкажіть на основні стилі рекламного звернення:
+ офіційно-діловий, науково-професійний, публіцистичний, літературний та фамільярний;
просте дикторське повідомлення, мюзикл;
– анімаційний фільм, нарис з натури, порівняльна реклама;
– сюжетне оповідання про товар та його властивості, гра, фільм, кліп, радіо оголошення.

9. Враження від певного товару, фірми, особи, яке створюється рекламою:
–уявлення про товар;
+ імідж;
–враження від товару;
–логотип.

10. Дайте визначення поняттю рекламування:
+ це будь-яка форма неособистого платного пред’явника й пропонування продуктів, послуг та ідей від імені їхнього виробника або власника;
– форма, створення та використання прямих особистих зв’язків між тими, хто пропонує товар, та споживачами цих товарів;
– це пропозиція продуктів, послуг та ідей від імені виробника або посередника в місцях продажу цих товарів;
– це пропонування продукції на телебаченні, радіо, пресі.


11. Буклет – це:
– рекламний листок містить суто рекламну, інформацію «помітніше» оформлено;
– рекламний проспект, що містить безліч кольорових фотографій і малюнків, звичайно включає матеріали, що формують імідж фірми, часто випускається до ювілейних дат;
+ невеликий за обсягом, але якісно оформлений рекламний матеріал;
– інформаційний лист виконується на фірмовому бланку, адресується конкретній особі і містить інформацію про фірму або товар.

12. Каталог – це:
+ перелік пропонованих товарів, які описані проілюстровані фотографіями, як правило, має форму брошури;
 невеликий за обсягом, але якісно оформлений рекламний матеріал;
– комерційна пропозиція має меншу рекламну спрямованість і велику маркетингову, містить умови угоди;
– рекламний проспект, що містить безліч кольорових фотографій і малюнків, звичайно включає матеріали, що формують імідж фірми, часто випускається до ювілейних дат.

13. Рекламна аудиторія – це:
– просування, сприяння продажу товарів;
+ загальна кількість людей, які можуть прочитати, побачити або почути рекламне звернення, що передається за допомогою засобів масової інформації;
– об'єднання рекламних агентств для досягнення спільних цілей у рекламному бізнесі;
– будь-яка оплачувана форма неособистого пред'явлення та просування товарів від імені виробника.


14. Рекламне агентство – це:
– план створення та показу рекламного звернення;
– організація з рекламування товарів від імені виробника або посередника в місцях продажу цих товарів;
+ професійна організація з планування та проведення рекламних кампаній;
– організація із стимулювання споживачів.

15. Рекламний агент – це:
+ особа, яка репрезентує рекламне агентство та проводить з його доручення рекламну діяльність;
– особа, що займається плануванням щорічних витрати рекламодавця на рекламування;
– особа, що систематизує процес збирання та аналізу ринкової інформації;
– особа, що очолює організацію з рекламування товарів від імені виробника або посередника в місцях продажу цих товарів.

16. Інформативна реклама – це реклама, яка:
+ доводить до відома споживача інформацію про товари, їхні види, призначення, показники якості, особливості, принципи дії, рівень цін тощо;
– заохочує споживачів віддати перевагу конкретному товару, змінює сприйняття споживачем властивостей товару, переконує в необхідності придбати товар;
– нагадує про наявність товару, місце і умови його продажу та використання;
– підтримує споживача в його роздумах щодо слушного вибору товару вже після придбання.

17. Рекламна асоціація – це:
+ об'єднання рекламних агентств для досягнення спільних цілей у рекламному бізнесі;
– будь-яка оплачувана форма неособистого пред'явлення та просування товарів від імені виробника;
– рекламування товарів від імені виробника або посередника в місцях продажу цих товарів;
– просування, сприяння продажу товарів.

18. Логотип – це:
+ оригінальне написання найменування рекламодавця, що використовувався як символ товару або підприємства і дуже часто є його торговою маркою;
– дотепний вираз, що використовується в рекламному зверненні;
– реклама, яка застосовується для того, щоб не дати споживачам забути про певний товар;
– вираз, що заохочує споживачів до придбання товарів.



19. Комівояжер – це:
– текстовик, тобто особа, що розробляє рекламні девізи та тексти або пише статті, які мають рекламний характер, на замовлення;
– особа, від якої безпосередньо виходить інформація у комунікаційних процесах;
+ роз'їзний торговець, що рекламує і продає товари;
– графічна прикраса у вигляді щита, панно, планшета, де розміщується рекламний текст, декоративні елементи.

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

ТЕМА 4.«СТИМУЛЮВАННЯ ПРОДАЖУ ТОВАРІВ»

 

1. Кого не можна зарахувати до суб'єктів, на яких спрямовуються заходи стимулювання збуту:
– торговельні посередники;
– споживачі-організації;
– власний торговельний персонал;
+ конкурентів.

2. Що не належить до інструментів стимулювання збуту:
– встановлення цінових знижок;
– продаж товарів на умовах пільгового кредитування;
– видача дисконтних карток;
+ зовнішня реклама.

3. Основними способами стимулювання покупців є:
– збільшення витрат на рекламу;
– збільшення каналів розподілу товарів;
+ використання знижок, купонів та лотерей;
– розширення логістичних операцій.

4. Форми стимулювання споживачів включають:
+  безкоштовні зразки, додаткову кількість товару без оплати, продаж за зниженими цінами, знижки з ціни за повторної купівлі тощо;
– прямі знижки з ціни – за внесення товару в каталог торгового посередника; за кількість товару, яку купує посередник; відшкодування за організацію реклами на місці продажу або за будь-яке вигідне подання товару;
роздавання зразків, конкурси вітрин та інші заходи стимулювання товарами та цінними подарунками;
– місця на полицях своїх магазинів і демонстраційних залів.


5. Стимулювання продажу:
+ має на меті негайну зміну поведінки покупця, бо товар одразу постає в ореолі вирішальної переваги;
– має знеособлений характер;
– має на меті змінити поведінку покупця в довгостроковій перспективі;
– має на увазі тривалі дипломатичні переговори.


6. До переваг застосування заходів зі стимулювання збуту для роздрібних торговців не належить:
+ формування нової культури споживання;
– спонукає до негайної закупівлі товару;
– розвиває торгівлю за рахунок постійних нагадувань;
– надає можливість отримання пільг та призів.

7. Стимулювання споживачів не може здійснюватись у формі:
– стимулювання натурою ;
– активна пропозиція;
+ відшкодування за рекламу;
– цінове стимулювання.


8. Вид знижок, що надається дітям, військовослужбовцям, студентам, пенсіонерам:
– знижки з нагоди ювілею підприємства, національного або традиційного свята;
+знижки певним категоріям споживачів;
–знижки на сезонних розпродажах товарів;
–бонусні знижки постійним покупцям.


9. Основними адресатами стимулювання збуту можуть бути:
– споживачі, конкуренти і посередники;
– споживачі, конкуренти і персонал;
– персонал, конкуренти і посередники;
+ споживачі, посередники і персонал.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА 5.«ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ»



1. Регулярна організація зустрічей з журналістами – це:
+ прес-конференція;
– прийом;
бэкграундер ;
– прес-реліз.

2. Метою паблік-рилейшнз є:
+ популяризація підприємств, організацій або окремих осіб серед цільо­вих груп громадськості;
– привернення уваги покупців, виклик зацікавленості і бажання придбати товар, здійснення поштовху до купівлі товарів;
– привертання уваги споживача, стимулювання купівлі і створення передумов для повторних закупівель, розвиток тривалих стосунків з отримувачем;
– посилення імпульсної купівлі.

3. До основних функцій РR не належить:
– формування лояльного (дружнього) ставлення засобів масової інформації до компанії;
– забезпечення відомості компанії (товарів, торгових марок), формування та розвиток її іміджу;
підготовка "громадської думки" до прийняття певного рішення;
+ безоплатне інформування суб’єктом суспільства власного знайомого про виріб.

4. Брифінг – це:
+ коротка зустріч керівництва організації з журналістами;
– представлення подій від імені особи, яка є безпосереднім свідком або учасником подій;
– бесіда у формі питань та відповідей. Діалог між людиною, яка володіє інформацією, та журналістом;
– інформаційний документ, призначений для випадків, коли керівництво підприємства має намір висловити свою позицію з деяких питань.

5. Мобілізація співробітників – це:
+ акцентування уваги співробітників на розв’язання певних проблем;
– залучення працівників підприємства для виконання програми із суспільних зв’язків;
– призов співробітників до військової служби;
–оперативна перевірка відповідності здійснення програми цілям і завданням компанії;



6. Діяльність PR складається з двох самостійних напрямків:
+ паблісіті і спонсорства;
– прес-конференцій та брифінгів;
пропаганди і паблісіті ;
– пропаганди і спонсорства.

7. Завданнями пропаганди не є:
– зв'язок з пресою;
– пропаганда виробу;
+ лобіювання;
– рекомендації керівництву підприємства.

8. Пряме безоплатне інформування суб’єктом суспільства власного знайомого про виріб є завданням:
– паблік-рилейшнз;
+ пропаганди;
паблісіті;
– спонсорства.

9. Напрямки зусиль  PR:
окремі об’єкти суспільства;
+ суспільство, бізнес і влада;
формальні ділові стосунки з окремими працівниками інших підприємств;
неформальні емоційні стосунки з окремими працівниками інших підприємств.

10. Пабліситі – це:
+ популяризація, розповідь про раніше невідоме (товар, послугу, підприємство, особу), тобто дія, спрямована на привертання уваги громадськості;
публічна неоплачувана діяльність підприємства з формуванням сприятливого ставлення до певного товару цього підприємства або до самого підприємства;
стимули для сприйняття рекламного звернення;
збирання, оброблення та аналіз фактів, а також розроблення рекомендацій для дальшої роботи (поводіння);

11. Репортаж – це:
+ представлення подій від імені особи, яка є безпосереднім свідком або учасником подій;
коротка зустріч керівництва організації з журналістами;
випадок, сюжет із історії діяльності підприємства, що має впливати на збільшення авторитету підприємства;
сенсаційний, розважальний матеріал у захоплювальний та гумористичній формі, яка водночас має нести громадськості корисну ділову інформацію.

 

 



ТЕМА 6.«РЕКЛАМА НА МІСЦІ ПРОДАЖУ»

 

1. Методи ефективного розташування товару на прилавках та вітринах магазинів:
– персональний продаж;
+ мерчайдайзинг;
– прямий маркетинг;
– брендинг.

2. Воблер – це:
– підставка під листівки різних видів;
– великі коробки, які повторюють у збільшеному вигляді пачки сигарет чи пакети із соком; їх підвішують до стелі чи ставлять на полиці;
+ використовують у великих супермаркетах, "тремтить" на пластмасовій гнучкій нозі, що приклеєна до полиці, і показує, де розташований певний товар;
– елемент зовнішньої реклами.

3. За місцем використання розрізняють такі рекламні матеріали:
+ внутрішні та зовнішні;
– постійні і тимчасові;
– ті, що світяться і ті, що не світяться;
– стандартні та нестандартні.


4. Рекламні матеріали мають відповідати вимогам:
+ привертати увагу;
– формувати негативне ставлення до товарів конкурентів;
– не викликати бажання здійснити купівлю (спонукати до дії);
– викликати короткостроковий ефект.

5. Товарна вітрина – це:
+ вітрина, основу якої становить товар без використання декоративних елементів;
– вітрина, коли поряд с товаром використовуються декоративні елементи, за допомогою яких підкреслюють найголовніші особливості товару;
– оформлення з використанням жанрової сцени;
– вітрина, зроблена до свят, ювілеїв, подій.


6. Пейпербек – це:
+ рекламна паперова обкладинка;
– спеціально підготовлений рекламний ролик, створений для вивчення реакції аудиторії або як зразок для рекламодавців;
– дотепний вираз, що використовується в рекламному зверненні;
– використання в рекламі почуттів справедливості, порядності, національного єднання, миру тощо.

7. Під поняттям «нагадувальна реклама» розуміють:
– дотепний вираз, що використовується в рекламному зверненні;
– кількісну  характеристику рекламного звернення;
– усне пред'явлення товару в процесі бесіди з одним або кількома покупцями (фактичними чи потенційними) з метою укладення угоди (контракту) про придбання товару;
+ рекламу, яка застосовується для того, щоб не дати споживачам забути про цей товар.

8. Переконувальна реклама – це:
+ реклама, що застосовується для формування вибіркового попиту на певну марку товару через переконування споживача, що за свої гроші він отримає максимально цінну річ;
– публічна неоплачувана діяльність підприємства з формування сприятливого ставлення до певного товару цього підприємства або до самого підприємства;
– реклама, яка застосовується для того, щоб не дати споживачам забути про цей товар;
– конкретні газети, журнали, радіостанції або телестудії, які передають рекламну інформацію.

9. Бюджет реклами – це:
+ деталізована розбивка рекламних витрат за конкретними товарами, ринками та використовуваними засобами масової інформації;
– показник для аналізу ефективності показу реклами, який дорівнює оцінному коефіцієнту, помноженому на кількість показів реклами в цій програмі;
– форма організації взаємозв'язків між виробниками та споживачами (покупцями) у вигляді показу товарів на спеціально організованих для цього демонстраціях у певний час і в певному місці;
– стратегія зростання компанії завдяки розширенню видів діяльності чи виходу на нові ринки.


10. До основних функцій реклами відносять:
– комерційну;некомерційну,
+ стимулюючу; інформативну; психологічну;
– престижну; психологічну, національну;
– стимулюючу, спеціалізовану, престижну.


11. Порівняльна реклама – це:
+ реклама, яка безпосередньо або опосередковано порівнює одну марку товару з іншими ;
– метод розсилання рекламних матеріалів поштою заздалегідь підготовленими списками потенційних та фактичних споживачів (пряма поштова реклама);
– рекламування товарів від імені виробника або посередника в місцях продажу цих товарів (крамницях, супермаркетах, реклама на місцях продажу);
– стратегія виходу компаній з певного ринку або переходу в іншу сферу діяльності.


12. Тематична вітрина – це:
+ вітрина, зроблена до свят, ювілеїв, подій;
– вітрина, де поряд с товаром використовуються декоративні елементи, за допомогою яких підкреслюють найголовніші особливості товару;
– оформлення з використанням жанрової сцени;
– вітрина, основу якої становить товар без використання декоративних елементів.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА 7.«ПРЯМИЙ МАРКЕТИНГ»

 

1. Засіб маркетингових комунікацій, який передбачає безпосередню інтерактивну взаємодію продавця/виробника товару з кінцевим споживачем певного товару, розрахований на отримання відгуку або здійснення угоди:
+ прямий маркетинг;
– прямі торгові угоді;
– персональний продаж;
– пряма реклама.

2. Використання каналу прямого маркетингу означає:
– повну відмову від використання оптових торговельних посередників;
– перехід до поєднання прямих та непрямих каналів збуту продукції;
– перехід компанії до системи доставки товарів тільки власним транспортом;
+ використання порядку продажу продукції безпосередньо її споживачам.


3. Недоліками реклами в Інтернеті є:
+ невеликий відсоток користувачів у певних населених пунктах;
– використання мультимедійних технологій;
– висока вартість контакту з цільовою аудиторією;
– неможливість контролю ефективності реклами.

4. Носій реклами в Інтернеті переважно прямокутного графічного зображення, який уставляється в сторінки сайта:
– річ-медіа;
+ банер;
– електронна пошта;
– джумбі.

5. Пряма реклама не використовує наступні форми:
– листа, листівки;
– каталоги, проспекти;
+ рекламні ТБ-ролики;
– календарі.

6. Прямий маркетинг – це:
+ продаж товару без торговельних посередників;
– вивчення клієнтів у комп’ютерних базах даних;
– продаж того, що виробляє фірма без урахування потреб;
– персональні продажі.




7. Засоби прямого маркетингу – це:
+ фірмовий магазин;
– зовнішня реклама;
– лотереї;
– цінові знижки.

8. Переваги прямого маркетингу:
+ гнучкість, вибірковість, результативність;
– висока вартість виготовлення та розсилання рекламних матеріалів;
– складність перевірки ефективності прямої реклами;
– велика кількість рекламних матеріалів може дратувати тих, хто їх отримує.

9. До каналів прямого маркетингу не належить:
– пряма поштова розсилка;
– факсова реклама;
+ зовнішня реклама;
– телемаркетинг.

10. Телемаркетинг – це:
+ продаж за допомогою телефону;
– телевізійний маркетинг (телемагазини);
– продаж через Інтернет;
– продаж за допомогою персонального продажу.


11. До змішаних засобів прямого маркетингу не відносять:
+ поштові відправлення;
– радіо і телебачення;
– пресу;
– телефонний зв'язок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА 8.«ОРГАНІЗАЦІЯ ВИСТАВОК І ЯРМАРКІВ»


1. На виставковому стенді не можна робити:
– вивчати чужі стенди;
– розглядувати відвідувачів;
+ їсти;
– проводити семінар.

2. Торговий ярмарок – це:
короткочасний захід, який проводиться постійно, але кожен раз в іншому місці;
+ короткочасний захід, який проводиться періодично як правило, у тому самому місці;
середовище для обміну інформацією про товари;
місце для укладання торгових угод з метою отримання товару.

3. До недоліків організації виставок відносять:
використання великої кількості людей і дорогої техніки;
можливість вибирати конкретну аудиторію;
+ трудомісткість роботи з підготовки і проведення;
широка можливість демонструвати рекламовані вироби, їх споживчі властивості.

4. Основними цілями проведення виставок є:
+ іміджева, дослідницька, рекламна;
– допоміжна, підтримуюча; розуміюча;
пояснювальна, дослідницька, рекламна;
– зволікаюча, іміджева, імпульсивна.

5. Презентація – це:
один з етапів процесу продажу товарів, коли торговий агент визначає можливих потенційних клієнтів;
+ один з етапів процесу продажу товарів, за якого торговий агент розповідає про позитивні якості товарів, котрі він пропонує купити, та демонструє їх у дії;
пропонування споживачам невеликої кількості товару на пробу;
реклама, яка безпосередньо або опосередковано порівнює одну марку товару з іншими.

6. Франчайзинг – це:
єдність постійних художніх (музичних) і текстових елементів та констант у всіх рекламних розробленнях і засобах реклами певного підприємства;
+ купівля відомої торгової марки або торгового знака (логотипа) торговцем цими товарами для збільшення власного іміджу і створення стандартних  умов торгівлі, а іноді і виготовлення цих товарів;
один з етапів процесу продажу товарів, коли торговий агент намагається усунути всі заперечення з боку потенційного покупця;
особливо переконливий аргумент щодо якості або іншої вигоди товару, що рекламується.

7. Виставка – це:
+ показ продукції та послуг промислового і споживчого призначення з метою інформування, комунікації та укладання контрактів;
показ продукції та послуг промислового і споживчого призначення з метою безпосередньої реалізації;
короткотермінові заходи для заохочення учасників маркетингових комунікацій до купівлі або дальшого перепродажу цих товарів;
«німий» продавець товару, засіб відбиття його у свідомості покупця, носій іміджу товару та його виробника.

8. Ярмарка – це:
+ показ продукції та послуг промислового і споживчого призначення з метою безпосередньої реалізації;
усне пред’явлення товару в процесі бесіди з одним або кількома покупцями (фактичними чи потенційними) з метою укладення угоди (контракту) щодо купівлі товару;
показ продукції та послуг промислового і споживчого призначення з метою інформування, комунікації та укладання контрактів;
будь-яка форма неособистого платного пред’явлення й просування продуктів, послуг та ідей від імені їхнього виробника або власника (посередника тощо).

9. Найменш вигідним розташуванням стенда фірми на виставці є:
на видному місці, біля входу або за рухом основних потоків відвідувачів;
за найбільшою шириною вздовж фронту;
кутове розташування;
+ проти руху відвідувачів.

10. Виставки, на яких демонструється обладнання і техніка великих розмірів:
+ на відкритому повітрі;
багатоцільові;
павільйонні;
виставки досягнень.

11. Виставка відрізняється від ярмарку:
– тривалістю;
– періодичністю;
– їх організовують як фізичні,так і юридичні особи;
+ метою їх діяльності є укладання угод за зразками.




ТЕМА 9.«ПЕРСОНАЛЬНИЙ ПРОДАЖ ТОВАРІВ»

1. Персональний продаж товарів :
+ особисте пред’явлення товарів покупцю з метою продажу;
– рекламування товарів від імені виробника;
– план створення показу рекламного звернення;
– систематизований процес збирання інформації.

2. Повідомлення – це:
– безкоштовне повідомлення про компанію, її товар або послугу в засобах масової інформації;
+ закодована ідея, тобто те, що хоче довести торговий агент до відома клієнта;
– організована діяльність з метою формування іміджу фірми і позитивних відгуків про продукцію;
– оплачувана, знеособлена інформація, покликана сформувати або підтримати інтерес до ідей, товарів, послуг або спонукати до їх купівлі.

3. Процес продажу – це:
– орієнтація на продаж та на клієнта;
– намагання контролювати ситуацію та поведінку партнера, керувати ним та домінувати у відносинах;
– обмін інформацією між двома і більше людьми;
+ сукупність етапів, які торговий агент проходить під час продажу того чи іншого товару або послуги.

4. Презентація – це:
– один з етапів процесу продажу товарів, коли торговий агент визначає можливих потенційних клієнтів;
+ один з етапів процесу продажу товарів, за якого торговий агент розповідає про позитивні якості товарів, котрі він пропонує купити, та демонструє їх у дії;
– пропонування споживачам невеликої кількості товару на пробу;
– реклама, яка безпосередньо або опосередковано порівнює одну марку товару з іншими.

5. Основна функція персонального продажу – це:
+ умовити споживача здійснити акт купівлі-продажу;
– ознайомити споживача з товаром;
– визначити ступінь купівельної задоволеності споживача;
– ознайомити споживача з торговим підприємством.

6. Завдання торговельного персоналу не групуються за напрямами:
– безпосередній продаж;
– надання послуг клієнтам
+ надання послуг виробникам;
– збір інформації для виробника щодо трансформування потреб, активності конкурентів, адаптованості товарів.

7. Директ-маркетинг – це:
– обмін інформацією між двома і більше людьми; пропонування споживачам невеликої кількості товару на пробу;
– реклама, яка безпосередньо або опосередковано порівнює одну марку товару з іншими;
+ постійно підтримувані спрямовані комунікації з окремими споживачами, що мають очевидні наміри купувати певні товари;
 безкоштовне повідомлення про компанію, її товар або послугу в засобах масової інформації.
 
8. Торговий агент – це:
+ особа, що продає  товари одного або кількох підприємств за договором;
– посередник, що працює за винагороду;
– людина чия діяльність, зумовлена стилем життя, вихованням, освітою й культурою;
– особа, що займається збиранням, обробкою та аналізом фактів.

9. Функцію персонального продажу не виконують:
– агенти, представники фірми, комівояжери;
– продавці спеціалізованих магазинів;
– продавці магазинів самообслуговування;
+ покупці товарів та послуг

10. Стимулювання власного торгового персоналу – це:
+ короткотермінове заохочення власного персоналу, спрямоване на підвищення ефективності зусиль;
– короткотермінові заходи для заохочення учасників маркетингових комунікацій до купівлі або подальшого перепродажу цих товарів;
– експозиції і демонстрації,роздавання безплатних зразків, які проводяться на місці продажу товарів;
– заохочення торгового посередника до ефективного продажу товарів виробника за допомогою безкоштовного надання певної кількості товарів.

11. Стимулювання продажу товарів – це:
– короткотермінове заохочення власного персоналу, спрямоване на підвищення ефективності зусиль;
+ короткотермінові заходи для заохочення учасників маркетингових комунікацій до купівлі або подальшого перепродажу цих товарів;
– експозиції і демонстрації, роздавання безплатних зразків, які проводяться на місці продажу товарів;
– заохочення торгового посередника до ефективного продажу товарів виробника за допомогою безкоштовного надання певної кількості товарів.

12. Стимулювання торгівлі – це:
– короткотермінове заохочення власного персоналу, спрямоване на підвищення ефективності зусиль;
– короткотермінові заходи для заохочення учасників маркетингових комунікацій до купівлі або дальшого перепродажу цих товарів;
– експозиції і демонстрації, роздавання безплатних зразків, які проводяться на місці продажу товарів;
+ заохочення торгового посередника до ефективного продажу товарів виробника за допомогою безкоштовного надання певної кількості товарів.

13. Персональний продаж передбачає:
– продаж з використанням масових засобів комунікацій;
+ встановлення  особистого  контакту  з  одним або декількома  потенційними покупцями з метою продажу товару;
– використання переважно  короткотермінових  спонукальних  засобів,  покликаних  прискорити  або  збільшити продажі окремих товарів споживачам;
– короткострокові продажі.

14. Відповідальним за доставку товару і оформлення супровідних документів є:
+ представник-кур'єр;
– консультант;
– покупець;
– споживач.

15. Матеріальна винагорода торговельного персоналу передбачає:
+ зростання зарплати відсотках з продажів;
– кар'єрне зростання;
– грамоти;
– похвалу.


ТЕМА 10.«УПАКОВКА ЯК ЗАСІБ КОМУНІКАЦІЇ»

1. Основна мета упаковки – це:
– створення образу, в який підсвідомо вірить цільова аудиторія;
– перенесення уваги з головного об’єкта на інший об’єкт;
– установити тісний зв'язок з покупцем;
+ привернути увагу людини і водночас примусити її довіряти, тому що знаходиться всередині.

2. Споживацька тара – це:
+ упаковка для безпосереднього продажу або доставки покупцям;
– елемент упаковки товару, вже розфасованого в споживацьку тару;
– вміст упаковки для безпосереднього продажу або доставки покупцям;
– прямокутний або трикутний рекламний планшет з пластика.

3. Упаковка – це:
+ засіб відображення товару у свідомості покупця, носій іміджу товару його виробника;
– особливо переконливий аргумент щодо якості або іншої вигоди товару, що рекламується;
– рекламна панель з підвіскою, що встановлюється на даху транспортного засобу;
– вид рекламного проспекту, що друкується на одному паперовому аркуші і після фальцювання не розрізається.

4. Транспортна тара – це:
– упаковка для безпосереднього продажу або доставки покупцям;
+ елемент упаковки товару, вже розфасованого в споживацьку тару;
– вміст упаковки для безпосереднього продажу або доставки покупцям;
– прямокутний або трикутний рекламний планшет з пластика.

5. Маркування – це:
+ текст, умовні позначення або рисунки, інші допоміжні засоби, нанесені на тару або товар, і призначені для ідентифікації товару або окремих його властивостей;
– відомості про товар, які призначені для користувачів, які дозволяють їм розібратися у нескінченій кількості товарів і зробити правильний вибір;
– діяльність, спрямована на популяризацію певного виду товару, який з різних причин ринок недостатньо визнає, незважаючи на його позитивні властивості;
– комерційна пропозиція має меншу рекламну спрямованість і велику маркетингову, містить умови угоди.

6. Кольєретка  це:
+ різновид етикеток, які мають особливу форму і наклеюються на шийку пляшки з різними напоями;
– різновид етикеток із ширшою інформацією про виробника, стислі відомості про споживчі якості товару;
– носій маркування, який причеплюється або додається до товару;
– носій короткої дублюючої товарної інформації, виконаний на невеликій стрічці.

7. Вкладиш  це:
– різновид етикеток, які мають особливу форму і наклеюються на шийку пляшки з різними напоями;
+ різновид етикеток із ширшою інформацією про виробника, стислі відомості про споживчі якості товару;
– носій маркування, який причеплюється або додається до товару;
– носій короткої дублюючої товарної інформації, виконаний на невеликій стрічці.

8. Бірки та ярлики  це:
– різновид етикеток, які мають особливу форму і наклеюються на шийку пляшки з різними напоями;
– різновид етикеток із ширшою інформацією про виробника, стислі відомості про споживчі якості товару;
+ носії маркування, який причеплюються  або додаються до товару;
– носій короткої дублюючої товарної інформації, виконаний на невеликій стрічці.

9. Товарні знаки  це:
– різновид етикеток із ширшою інформацією про виробника, стислі відомості про споживчі якості товару;
– носії маркування, який причеплюються  або додаються до товару;
– носій стислої дублюючої товарної інформації, виконаний на невеликій стрічці
+ позначення, які допомагають покупцеві відрізнити товари та послуги одних виробників від інших.

10. Товаросупровідні документи – це:
+ документи, які містять необхідну й достатню інформацію для ідентифікації товарних партій на всьому шляху їхнього руху;
носії споживчої інформації, хоча можуть придатися й продавцям, під час консультування останніми покупців;
це носії стислої дублюючої товарної інформації, виконані на невеликій стрічці та призначені для контролю або відновлення відомостей про товар;
призначено для нанесення ідентифікаційної інформації на товари, упаковку, етикетки за допомогою спеціального пристрою.

11. Штриховий код це:
– носії маркування, які причіплюються  або додаються до товару;
– ім’я або знак, які відрізняють конкретний товар від інших товарів того самого виду;
+ знак, що застосовують для автоматизованої ідентифікації та обліку інформації про товар;
– носій стислої дублюючої товарної інформації, виконаний на невеликій стрічці.






















ТЕМА 11.«ІНТЕГРОВАНІ МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ»

1. Життєвий цикл товару:
+ проміжок часу від задуму товару до зняття його з виробництва та продажу;
– проміжок часу між придбанням сировини, матеріалів для здійснення основної діяльності  та одержання коштів;
– час, упродовж якого грошові кошти вилучені з обігу підприємства;
– час, від виробництва товару до його реалізації.

2. Основоположником теорії інтегрованих маркетингових комунікацій є:
– С. Блек;
– К.Шеннон
+ П. Сміт;
– Г.Лассвел.

3. Інтегровані маркетингові комунікації є однією з чотирьох складових:
+ маркетинг-міксу;
– маркетингової товарної політики;
– маркетингової інноваційної політики;
– маркетингової продуктової стратегії.











ТЕМА 12.«СПОНСОРУВАННЯ»

1. Спонсорування – це:
+ надання певних пільг окремим особам або організаціям і поширення інформації про це в засобах масової інформації з метою створення доброзичливого ставлення до організаторів цієї акції;
заходи, які влаштовуються для донесення до цільової аудиторії конкретних повідомлень (прес-конференції, святкові презентації тощо);
корисні дрібнички із зображеними на них торговими марками або торговими знаками рекламодавців, які безкоштовно вручають покупцям;
– процес сплати грошей за створення та показ рекламного звернення
фірмою, організацією чи окремою особою.

2. Маркетинг заходів зі спонсорування – це:
+ комерційна діяльність, яка відбувається у культурному та соціальному середовищі, де розроблено концепцію та впроваджено у практику благодійну діяльність;
– заходи, які влаштовуються для донесення до цільової аудиторії конкретних повідомлень (прес-конференції, святкові презентації тощо);
– корисні дрібнички із зображеними на них торговими марками або торговими знаками рекламодавців, які безкоштовно вручають покупцям;
– процес сплати грошей за створення та показ рекламного звернення
фірмою, організацією чи окремою особою.

3. Спонсорство – це:
+ один із видів підприємницької діяльності, головна мета якого полягає в діях на благо як самого спонсора, так і того (або тих), хто отримує цю допомогу;
– стимулювання попиту на політичну, державну або бізнесову фізичну чи організаційну одиницю через поширення важливих відомостей про неї, які мають престижний характер, у засобах масової інформації або зі сцени;
рекламування продуктів, послуг та ідей від імені виробника або посередника в місцях продажу цих товарів (магазинах, супермаркетах та інших торговельних закладах);
 форма створення та використання прямих особистих зв’язків між тими, хто пропонує товар, та споживачами (покупцями) цих товарів, фактичними або потенційними.

4. Спонсорство є, зазвичай, в таких галузях:
+ спорт, культура, соціальна сфера;
наука, благодійність, сільське господарство;
– спорт, транспорт, медицина;
– політика, спорт, транспорт.

5. Видами сучасної спонсорської підтримки є:
+ покровительство, субсидії, позичка, пряме спонсорство;
дотації, позички, благодійна допомога;
– субсидії, дотації, акції, презентації;
– позичка, благодійність, акції, дотації.

6. За С. Блеком такий вид сучасної спонсорської підтримки як покровительство – це:
+ діяльність альтруїстичного характеру, не спрямована на збільшення власного зиску;
фінансова допомога від урядових організацій та місцевої влади;
переказ коштів, які згодом треба повернути;
підтримка, коли кошти пропонуються в обмін на очікувану вигоду чи зиск.

7. За С. Блеком такий вид сучасної спонсорської підтримки як субсидії – це:
+ фінансова допомога від урядових організацій та місцевої влади;
– діяльність альтруїстичного характеру, не спрямована на збільшення власного зиску;
– переказ коштів, які згодом треба повернути;
– підтримка, коли кошти пропонуються в обмін на очікувану вигоду чи зиск.

8. У спонсорстві фінансова допомога від урядових організацій та місцевої влади – це:
+ субсидії;
– пряме спонсорство;
– позичка;
– покровительство.

9. За С. Блеком такий вид сучасної спонсорської підтримки, як позичка  – це:
+ переказ коштів, які згодом треба повернути;
– діяльність альтруїстичного характеру, не спрямована на збільшення власного зиску;
– фінансова допомога від урядових організацій та місцевої влади;
– підтримка, коли кошти пропонуються в обмін на очікувану вигоду чи зиск.









ТЕМА 13.«БРЕНДИНГ»
1. Бренд це:
– стислий текст, який добре запам’ятовується і відображає рекламну ідею, суть рекламного звернення, і є його частиною;
+ ім’я, знак, символ, кольори, написання літер, дизайн, логотип, салоган або комбінація цих елементів, які служать для ідентифікації товарів підприємства та самого цього підприємства;
– реклама видавництва, вкладається в книгу, журнал, каталог у вигляді обарвленої закладки;
– це пропозиція продуктів, послуг та ідей від імені виробника або посередника в місцях продажу цих товарів.

2. Брендинг це:
+ процес створення бренда та його менеджмент протягом усього життєвого циклу товару;
– стратегія виходу компаній з цього ринку або переходу в іншу сферу діяльності;
– стимулювання покупців і посередників до дій;
– збирання, обробка та аналіз фактів, а також розробка рекомендацій для дальшої роботи.

3. Функціями бренду є:
– надання інформацій про товари та стимулювання продажу цих товарів споживачам і посередникам;
– створення іміджу виробників товару або цьому товару;
– стимулювання покупців і посередників до дій;
+ просування товару на ринок, захист товару від підробок, збільшувати обсяги товарних марок.

4. Атрибутами успішного бренда є:
+ відомість назви, прихильність покупців до товару, цінність та якість, асоціативні ряди;
– увага, інтерес, бажання придбати товар, рішення придбати, укладення угоди;
– обсяг продажу, прибуток, товар, ціна, інтерес;
– увага, інтерес, стимулювання продажу, рекламування.

5. Енграма це:
+ враження, яке справляє на людину назва бренда;
– незнайоме слово, яке складається з емоційних образів;
– найважливіший атрибут назви товарної марки;
– ідентифікація, статус, репутація підприємства виробника та його посередників.

6. Бренд-комунікація  (позиціювання) – це:
+ усвідомлена й програмувальна діяльність, спрямована на успішне просування бренда;
– враження, яке справляє на людину назва бренда;
– незнайоме слово, яке складається з емоційних образів;
– найважливіший атрибут назви товарної марки.

7. Основним принципом механізму створення ефективного бренда є:
+ відбирати й створювати комерційні назви, які не тільки відбивають природу товарної марки а й враховують культурні, соціальні, особистісні, психологічні чинники;
– пропозиція продуктів, послуг та ідей від імені виробника або посередника в місцях продажу цих товарів;
– будь-яка форма неособистого платного пред’явника й пропонування продуктів, послуг та ідей від імені їхнього виробника або власника;
– форма, створення та використання прямих особистих зв’язків між тими, хто пропонує товар, та споживачами цих товарів.

8. До причин необхідності уникнення назв брендів, аналогічних до тих, що існують, не належать:
захист від обвинувачень у порушенні авторських прав або у підробці;
– відсутність судових приписів і рішень про конфіскацію та арешт майна порушника авторських прав;
– захист від судових переслідувань з найменшої причини;
+ захист прав споживачів.

9. Особливою засторогою для творців брендів є::
– враження, яке справляє на людину назва бренду;
+ використання слів, які можуть викликати негативні емоції та справити депресивне враження на певну категорію людей – потенційних споживачів товарної марки;
– захист від обвинувачень у порушенні авторських прав або у підробці;
– відсутність судових приписів і рішень про конфіскацію та арешт майна порушника авторських прав.







ТЕМА 14.«ОРГАНІЗАЦІЯ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ»

1. Структура служби маркетингу залежить від таких факторів:
негативних і позитивних;
+ зовнішніх і внутрішніх;
– активних і пасивних;
– класичних і новітніх.

2. До базових організаційних структур служби маркетингу не належать:
– функціональна організація;
– управління в рамках функціональної організації в розрізі окремих продуктів або груп;
+ служба збуту;
– дивізіонні структури.

3. Структура комплексу маркетингових комунікацій – це:
покриття певної частки ринку комунікативним впливом;
співвідношення результату та витрат на маркетингові комунікації для досягнення цього результату;
+ загальна і конкретна комунікаційна програма фірми, що складається з поєднання реклами, паблік-рилейшнз, особистих продажів або стимулювання збуту;
створення правильного іміджу компанії-виробника.

4. До процесу планування маркетингових комунікацій не входять такі елементи:
+ спроможність пригадати рекламу, рівень спонукання;
планування цілей маркетингу;
розробка стратегії маркетингу підприємства;
– розробка тактичних планів МПК.













ТЕМА 15.«ОЦІНЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ»

1. До плану маркетингових заходів належать такі розділи:
+ стратегія маркетингу;
цінність обраних носіїв МК;
визначення комунікативної ефективності КМК;
плани – графіки подання МК.

2. До основних показників ефективності роботи служби маркетингових комунікацій не відносять:
«ціна за тисячу»;
теоретична прогнозована середня кількість слухачів;
вартість рекламного простору;
+ фінансова стабільність.

3. До показників визначення ефективності участі у  виставках і ярмарках не належать:
середня щоденна частота відвідувань;
щоденний показник обслуговування відвідувачів;
+ політика на ринках продажу;
ступінь інтенсивності комерційних контактів.

4. Ефективність використання тих чи інших засобів масової інформації визначається за допомогою показника «вартість рекламного простору», що означає:
+ ціну, яку платить підприємство за розміщення рекламного звернення у цьому носії;
теоретичну прогнозну середню кількість слухачів, глядачів або читачів, які можуть мати хоча б один контакт з рекламним носієм (газетою, журналом, радіопередачею, відеороликом тощо);
частку цільової аудиторії, яку охоплює цей носій реклами;
ціну за тисячу.

5. Розрахунок вартості одного візиту торгового агента:
+ витрати на візити/кількість візитів за період аналізу;
– обсяг продажу/кількість візитів;
– обсяги продажу новим клієнтам/кількість нових клієнтів;
– витрати на нових клієнтів/кількість нових клієнтів або середні витрати на візит/відсоток нових клієнтів з-поміж усіх клієнтів.



1 комментарий:

  1. чи хтось тут колись стикався з фінансовим зривом? у мене це було, і це була нелегка ситуація, тому що я втратив майже все, і я не міг пояснити, як все відбувалося, але COVID-119 мене справді злетів, але я сьогодні вдячний за все Пан Лі зробив для мене те, що допоміг мені взяти позику за 2 проценти, щоб повернути мій бізнес, і сьогодні я щаслива людина через те, що життя було несправедливим до мене протягом усіх цих періодів covid19. з великою компанією США, яка позичає гроші будь-кому, хто шукає позику, і готовий повернути з процентною ставкою 2 у відповідь, тут його електронна адреса: 247officedept@gmail.com та whatsapp: + 1-989-394-3740

    ОтветитьУдалить