среда, 28 мая 2014 г.














«МАРКЕТИНГОВА ТОВАРНА ПОЛІТИКА»




ТЕСТИ

з навчальної дисципліни для контролю знань фахівців ОКР «Бакалавр»
напряму підготовки 6.030507 «Маркетинг»
у вищих навчальних закладах ІІ-ІV рівнів акредитації
Міністерства аграрної політики та продовольства України
















Київ
«Агроосвіта»
2014


ТЕМА 1. «СУТНІСТЬ, ЗМІСТ І ЗАВДАННЯ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА»


1. Маркетингова товарна політика – це:
комплекс заходів, у рамках яких товари використовуються як основні інструменти виробничо-збутової діяльності фірми;
визначений курс дій, принципи поведінки підприємства на товарному ринку; – сукупність засобів впливу на споживача за допомогою товару;
+  комплекс заходів зі створення товарів і управління ними для задоволення потреб споживачів та отримання підприємством прибутку.

2. Зовнішнім фактором формування товарної політики є:
позиція товару;
сегмент ринку;
маркетингова асортиментна концепція фірми;
+ стан конкуренції.

3. До внутрішніх факторів формування товарної політики належать:
фактори товарного мікроклімату;
політико-правові фактори;
соціально-демографічні фактори;
+ ресурсні, маркетингові та управлінські фактори.

4. Товарний потенціал – це:
+ сукупність факторів внутрішнього середовища підприємства;
комплекс скоординованих маркетингових заходів, спрямованих на досягнення організацією своїх цілей;
– сукупність груп, підгруп, видів, різновидів та одиниць товарів, які пропонуються підприємством для продажу;
сукупність факторів зовнішнього середовища підприємства.

5. Товарний клімат – це:
+ сукупність факторів зовнішнього середовища підприємства;
– об’єкт із параметрами, що підлягають вимірюванню і перевірці;
– сукупність факторів внутрішнього середовища підприємства;
– період, протягом якого товар знаходиться на ринку і в сфері споживання.

6. Підприємства, здійснюючи маркетингову діяльність, орієнтуються на:
+ виробництво товарів, потрібних споживачеві й на які існує значний попит;
– продаж товарів, що вже вироблені без урахування потреб споживачів;
– збут виготовленої продукції;
–  вивчення нових сегментів ринку, розширення існуючих ринків збуту.


7. Концепція вдосконалення виробництва стверджує, що:
– споживачі купуватимуть найдешевші товари;
– споживачі купуватимуть товари з найвищою якістю;
– споживачі не купуватимуть товари підприємства, якщо не буде докладено зусиль у сфері збуту і стимулювання;
+ споживачі мають прихильність до товарів, які широко розповсюджені і доступні за вартістю.

8. Концепція збуту стверджує, що:
споживачі мають прихильність до товарів, які широко розповсюджені і доступні за вартістю;
+ споживачі не купуватимуть товари підприємства, якщо не буде докладено зусиль у сфері збуту і стимулювання;
– споживачі прихильні до товарів з найвищою якістю;
– споживачі купуватимуть найдешевші товари.

9. Диверсифікація – це:
+ розповсюдження господарської діяльності підприємства на нові сфери;
процес придбання або включення в структуру підприємства нових виробництв, які технологічно входять у процес виробництва;
– проникнення підприємств у галузі, які не мають прямого виробничого зв’язку або функціональної залежності від основної їх діяльності;
створення альянсів між компаніями, які зацікавлені в інтеграції без переходу прав власності.

10. Якщо підприємство, що спеціалізується на виготовленні напоїв, починає виготовляти тару для напоїв, то ним здійснюється:
горизонтальна інтеграція;
– вертикальна інтеграція;
– поздовжня диверсифікація;
+ вертикальна диверсифікація.

11. Якщо туристичне агентство вступає в готельний бізнес, то це:
зв’язана вертикальна диверсифікація;
+ концентрична диверсифікація;
– квазі-інтеграція;
– латеральна диверсифікація.



ТЕМА 2. «ТОВАРИ І ПОСЛУГИ В МАРКЕТИНГОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ»

1. Товар – це:
– сукупність засобів впливу на споживача;
– об’єкт із параметрами, що підлягають вимірюванню і перевірці;
сукупність матеріальних ресурсів підприємства;
+ все, що призначене для задоволення певної потреби і пропоноване на     ринку для продажу.

2. Усе, що призначене для задоволення певної потреби і пропоноване на  ринку для продажу – це:
аудиторські послуги;
послуги фондової біржі;
+ товар;
маркетинговий план.

3. Рівні сприймання товару, як носія функціонально-корисних властивостей:
марка товару, задум товару, образ товару;
товар особистого попиту, товар пасивного попиту;
споживчий товар, товар повсякденного попиту;
+ товар за задумом, реальне виконання товару, товар із підкріпленням.

4. Товар у маркетингу розглядається на ____ рівнях:
– двох;
+ трьох;
– чотирьох;
– п’яти.

5. Товари, що витримують багаторазове використання – це:
+ товари тривалого використання;
– товари короткострокового використання;
– товари повсякденного попиту;
– споживчі товари.

6. Товари, повністю використані за один або кілька циклів – це:
+ товари короткострокового використання;
– товари тривалого використання;
товари повсякденного попиту;
послуги.

7. Об’єкти продажу у вигляді дій, вигод або задоволень – це:
+ послуги;
– товари;
упаковка;
марка товару.

8. Товари короткострокового використання – це:
вироби, які витримують багаторазове використання;
+ вироби, що повністю використані  за один або кілька циклів;
об’єкти продажу у вигляді дій;
вироби, які споживачі купують часто, без роздумів.

9. Товари тривалого використання – це:
+ вироби, що витримують багаторазове використання;
вироби повністю використані за один або кілька циклів;
об’єкти продажу у вигляді дій;
вироби, які споживачі купують часто, без роздумів.

10. Товари повсякденного попиту – це:
+ товари, які споживач звичайно купує часто, без роздумів і з мінімальними зусиллями на їх порівняння між собою;
– товари, які споживач у процесі вибору і купівлі, як правило, порівнює між собою;
– товари з унікальними характеристиками і (або) окремі  марочні товари;
– товари, які споживач не знає або знає, але звичайно не думав про  їх купівлю.

11. Товари попереднього вибору – це:
– товари, які споживач звичайно купує  без роздумів;
+ товари, які характеризуються ретельним плануванням та значними купівельними зусиллями споживачів;
– товари з унікальними характеристиками і (або) окремі марочні товари;
– товари, які споживач не знає або знає, але звичайно не думав про їх купівлю.

12. Товари особливого попиту – це:
товари, які споживач звичайно купує часто, без роздумів;
товари, які споживач у процесі вибору і купівлі, порівнює між собою;
+ товари з унікальними характеристиками, придбання яких потребує від покупців додаткових зусиль;
товари, про які споживач не знає або знає, проте не планує їх купівлю.

13. Товари для екстрених випадків:
товари, що купуються регулярно;
товари, що купуються без попереднього планування і пошуків;
+ товари, що купуються під час виникнення гострої потреби в них;
товари імпульсної купівлі

14. Престижні товари характеризуються:
+ високою якістю та ціною;
– розповсюдженням їх у більш доступних місцях;
досконалішим виробництвом та передовими технологіями;
конкурентоспроможністю на ринку.

15. Миючі засоби належать до товарів:
+ повсякденного попиту;
– ретельного вибору;
– особливого попиту;
– пасивного попиту.

16. Антикваріат – це товари:
– повсякденного попиту;
– ретельного вибору;
+ особливого попиту;
– пасивного попиту.

17. Охоронні системи належать до товарів:
– повсякденного попиту;
– ретельного вибору;
– особливого попиту;
+ пасивного попиту.

18. Сталь належать до групи:
– товарів промислового призначення;
– напівфабрикатів;
+ сировини та матеріалів;
товарів повсякденного попиту.

19. Товари попереднього вибору:
дорогі престижні і спеціальні автомобілі;
індикатори радіоактивності та газові лічильники;
+ одяг і меблі;
–чай і цукерки.

20. Передпродажні послуги включають:
– лізинг;
– подарункове пакування товарів;
– послуги страхування;
+ консультування спеціалістів.

21. Післяпродажні послуги включають:
+ подарункове пакування товарів;
– організацію запису на аудіо- та відеоплівку;
– оформлення інтер’єру квартири;
– консультування спеціалістів.

ТЕМА 3. «ЦІНА В СИСТЕМІ РИНКОВИХ ХАРАКТЕРИСТИК ТОВАРУ»

1. Ціна споживання товару – це:
– ціна на ринку, за яку споживач готовий придбати товар;
+ ринкова ціна разом з експлуатаційними витратами за період використання товару;
– ціна ринку в сумі з вартістю доставки товару до споживача;
– сума витрат на транспортування, монтаж, обслуговування товару в процесі споживання.

2. Витратний метод визначення цін на товари ґрунтується на визначенні:
– величини витрат підприємства;
– величини витрат підприємств-конкурентів;
+ величини витрат підприємства та планового прибутку;
– суми витрат на транспортування, монтаж і обслуговування товару.

3. Тендерне ціноутворення — це:
– розрахунок цін, виходячи з реакції споживачів;
– розрахунок цін, виходячи з реакції конкурентів;
+ розрахунок цін у процесі боротьби фірм за вигідний контракт;
– розрахунок ціни, виходячи з середньої ринкової ціни.

4. Цінова політика високих цін можлива за умови:
– еластичного попиту;
+ нееластичного попиту;
– нульового попиту;
– зростання попиту.

5. Встановлення різних цін на товари однієї асортиментної групи з метою диференціації споживачем — це:
– політика диференціювання цін;
– політика «шикування» цін;
+ політика еластичних цін;
– політика нееластичних цін.

6. Маркетингова цінова політика найменше впливає на ринку:
+ монополістичної конкуренції;
– олігополістичної конкуренції;
чистої конкуренції;
тендерної конкуренції.

7. Ціновий ризик – це:
+ ризик, пов’язаний зі зміною ринкової ціни фінансового активу;
– ризик, який виникає при частковій або повній неплатоспроможності позичальника;
– ризик, що виникає при продажі наявного фінансового активу;
– ризик, пов’язаний із макроекономічним становищем у країні.

8. Встановлення низьких цін на товари з метою проникнення на нові ринки, завоювання попиту з подальшим підвищенням цін на товари – це:
– стратегія «зняття вершків»;
+ стратегія низьких цін;
– стратегія цільових цін;
– стратегія пільгових цін.

9. Зміну ціни на товар паралельно зміні витрат передбачає стратегія:
– стабільних цін;
+ гнучких цін;
– нестабільних цін;
– переважних цін.

10. Функція ціни як індикатора ринкової кон'юнктури:
– знаряддя конкурентної боротьби;
– інструмент управління ефективністю ринку;
+ характеристика співвідношення попиту і пропозиції;
функціонально корисна властивість товару.

11. Ціна, за якою товар продається кінцевому споживачеві:
– аукціонна;
– біржова;
+ роздрібна;
– гуртова.

12. Ціна, яку призначають на етапі спаду життєвого циклу товару:
– підвищена;
– стабільна;
+ знижена;
– середня.

13. Зниження ціни на товар порівняно з аналогічним товаром-зразком – це:
– ціна збиткового лідера;
– ціна спеціального заходу;
+  розпродаж;
– психологічна модифікація цін.

14. Знижки за обсяг купленого товару – це:
+ бонусні знижки;
– кількісні знижки;
– прогресивні знижки;
– знижки «сконто».

15. Звичайна (проста) знижка – це:
+ знижка з прейскурантної ціни;
знижка, яка надається постійним покупцям залежно від річного обсягу продажів;
знижка, яка надається постійним покупцям;
знижка, яка надається у вигляді безкоштовних послуг або великої кількості безкоштовних зразків.

16. Знижка «сконто» надається:
+ при розрахунку готівкою;
за кількість, обсяг або серійність покупки;
продавцям у сфері торгівлі;
коли одночасно застосовуються кілька видів знижок.

17. Сумарні знижки надаються:
+ за умови одночасного застосовування кількох видів знижок;
постійним покупцям;
у вигляді безкоштовних послуг;
з прейскурантної ціни.

18. Бонусна знижка надається:
+ постійним покупцям залежно від річного обсягу продажів;
за купівлю товарів під час неактивного сезону продажів;
під час продажу товару на експорт;
продавцям у сфері торгівлі.
      
19 Прогресивна знижка надається:
+ за кількість, обсяг або серійність покупки;
постійним покупцям та тим, у кому продавці найбільше зацікавлені;
через використання великої кількості безкоштовних зразків;
під час продажу товару на експорт.

20. Сезонна знижка надається:
+ за купівлю товарів під час неактивного сезону продажів;
за кількість, обсяг або серійність покупки;
постійним покупцям;
під час продажу товару на експорт.




ТЕМА 4.  «ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ ТА МЕТОДИ ЇЇ ОЦІНЮВАННЯ»

1. Якість – це:
+ сукупність властивостей і характеристик продукції, які можуть задовольнити певні потреби;
характеристика спеціальних показників однієї чи кількох властивостей продукції;
функціонально корисні властивості товару;
матеріальний або нематеріальний результат діяльності чи процесу.

2. Рівень якості – це:
– наявна сукупність характеристик товару, здатних задовольнити потреби споживача;
– одна з маркетингових змінних, якою може оперувати виробник товару;
+ відносна характеристика якості товару, що є результатом порівняння його показників із відповідними значеннями базових показників;
– характеристика спеціальних показників однієї чи кількох властивостей продукції.

3. Абсолютний рівень якості – це:
– рівень якості конкретного товару в порівнянні зі зразком, аналогом або ідеальним товаром;
– рівень якості, визначений групою експертів;
– рівень якості, характерний для товару, який лідирує в певній категорії;
+ рівень конкретного товару без його порівняння з аналогом або яким-небудь іншим товаром.

4. Відносний рівень якості – це:
+ рівень якості конкретного товару в порівнянні зі зразком, аналогом або ідеальним товаром;
рівень якості, визначений групою експертів;
3 рівень якості, характерний для товару, який лідирує в певній категорії;
рівень конкретного товару без його порівняння з аналогом або яким-небудь іншим товаром.

5. Із зазначених визначень не відповідає рівням якості товару:
– відповідність стандартові
– відповідність використанню;
+ відповідність товарам-конкурентам;
– відповідність прихованим потребам ринку.

6. До параметрів, що визначають показники якості,не належать:
– надійність товару;
ергономічні властивості;
– гігієнічні властивості;
+ ринкова новизна товару.
                                                           
7. Безпечність і нешкідливість споживання товару визначає показник:
надійності;
призначення;
+ безпеки;
уніфікації.

8. Пристосованість продукції до транспортування, початкових і кінцевих операцій перевезення визначає показник:
призначення;
безпеки;
надійності;
+ транспортабельності.

9. Рівень досконалості конструкції вибору, наступність його технічних рішень визначає показник:
безпеки;
+ уніфікації;
– надійності;
естетичності.

10. Зовнішній вигляд товару оцінює показник:
+ естетичності;
безпеки;
придатності;
призначення.

11. Ергономічні властивості товару – це:
– можливість економії під час користування товаром;
+ зручність і комфорт в експлуатації товару;
– ринкова новизна товару;
– вплив товару на зовнішнє середовище та організм людини.

12. Кількісну характеристику технічного рівня якості можна визначити за допомогою показника:
– відносного;
+ одиничного;
– абсолютного;
– пограничного.

13. Об’єктивний метод визначення якості товару означає:
– оцінку рівня якості одиничних виробів у порівнянні з відповідними виробами-еталонами;
– розрахунок інтегрального показника узагальненого рівня якості;
+ оцінювання рівня якості за допомогою стендових випробувань і приладових вимірів;
– використання органів почуттів людини – слуху, зору, смаку, нюху.

14. Система стандартів в Україні не включає:
– міжнародні стандарти ISO серії 9000;
– державні стандарти;
+ стандарти конкурентів;
– стандарти підприємства.

15. Стандарти ISO серії 9000 – це:
стандарти, які належать до виробництва й упаковки;
найбільш точні стандарти якості відносно системи якості в напрямі розробки дизайну, виробництва, установки й обслуговування;
стандарти, пов’язані з остаточним тестуванням і перевіркою;
+ стандарти, пов’язані з розвитком загальної системи якості.

16. Стандарти ISO 9002 пов’язані з:
+ виробництвом і упаковкою;
– розробкою дизайну, виробництвом, установкою й обслуговуванням;
– остаточним тестуванням і перевіркою;
– розвитком загальної системи якості.





ТЕМА 5. «КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ТОВАРУ ТА ЇЇ ПОКАЗНИКИ»

1. Конкурентоспроможність товару – це:
набір товарів, запропонованих торговельною фірмою;
+ здатність товару забезпечувати більший, ніж інші товари, ступінь задоволення потреб і запитів споживачів;
комплекс заходів, що використовується у збутовій діяльності фірми;
– основні види ринкової діяльності з метою задоволення потреб споживачів товарів.

2. Ступінь привабливості товару для споживачів, який визначається можливістю задоволення цілого комплексу їх вимог, – це:
+ конкурентоспроможність товару;
якість товару;
імідж товару;
фірмовий стиль.

3. Потенційна конкурентоспроможність – це:
+ спроможність товару залучати нових та утримувати постійних споживачів;
характеристика товару, що відображає його відмінність від товару-конкурента;
– характеристика товару, яка є результатом впливу маркетингової діяльності торговельних підприємств;
– конкурентоспроможність товару, яка змінюється під впливом маркетингових зусиль конкретного торговельного підприємства.

4. Реальна конкурентоспроможність – це:
– спроможність товару залучати нових та утримувати постійних споживачів;
– характеристика товару, що відображає його відмінність від товару-конкурента;
– характеристика товару, яка є результатом впливу маркетингової діяльності підприємств;
+ потенційна конкурентоспроможність товару, яка змінюється під впливом маркетингових зусиль підприємства.

5. Складовими конкурентоспроможності товарів є:
+ показники якості, цінові показники й ринкові показники;
– наявність постійних покупців, лідерство серед конкурентів за якістю;
– дуже добрі функціональні властивості товару, доступна ціна й відсутність товарів-замінників;
– висока споживча цінність товару, велика ринкова частка.



6. Параметри призначення характеризують:
– відповідність властивостям людського організму;
+ технічні властивості товару, що визначають сфери застосування;
– інформаційну виразність товару, раціональність, досконалість;
– відповідність товару стандартам і нормам законодавства.

7. Ергономічні параметри характеризують:
– технічні властивості товару, що визначають сфери його застосування;
+ відповідність властивостям людського організму;
– інформаційну виразність товару, раціональність, досконалість;
– відповідність товару стандартам і нормам законодавства.

8. Естетичні параметри характеризують:
+ інформаційну виразність товару, раціональність, досконалість;
– технічні властивості товару, що визначають основні сфери застосування;
– відповідність товару стандартам і нормам законодавства;
– відповідність властивостям людського організму.

9. Нормативні параметри характеризують:
– інформаційну виразність товару, раціональність, досконалість;
+ відповідність товару стандартам і нормам законодавства;
– технічні властивості товару, що визначають основні сфери застосування;
– відповідність властивостям людського організму.

10. Одиничний показник конкурентоспроможності визначається:
+ одноразовим вимірюванням конкретного параметра товару;
– оцінкою сукупності одиничних показників;
– оцінкою сукупності комплексних показників;
оцінкою виконання трудових операцій та взаємодії з цим товаром.

11. Комплексний показник конкурентоспроможності визначається:
– одноразовим вимірюванням конкретного параметра товару;
+ оцінкою сукупності одиничних показників;
– оцінкою сукупності комплексних показників;
оцінкою відповідності властивостям людського організму.

12. Інтегральний показник конкурентоспроможності визначається:
– одноразовим вимірюванням конкретного параметра товару;
+ оцінюванням сукупності комплексних показників;
– оцінюванням сукупності одиничних показників;
оцінюванням виконання трудових операцій та взаємодії з цим товаром.




13. Перевагами методу відповідності товару споживчим вимогам є:
– точність оцінки;
+ відсутність потреби в обладнанні і знаннях стандартів;
– наочність оцінювання;
– налагодження зв’язків із науковцями і практиками у цій галузі.

14. Перевагами методу порівняння товару з базовим зразком є:
– точність оцінки;
– відсутність потреби в обладнанні і знаннях стандартів;
– наочність оцінювання;
+ легкість визначення недоліків і переваг товарів при зіставленні.

15. Перевагами методу оцінки конкурентоспроможності товару шляхом експертної оцінки є:
– наочність оцінювання;
– відсутність потреби в обладнанні і знаннях стандартів;
+ точність оцінки;
– легкість визначення недоліків і переваг товарів при зіставленні.

16. Рейтинг товару – це:
+ міра переваги одного товару над іншими за конкретних умов його використання споживачем;
ступінь привабливості товару для споживача;
період, коли товар купується споживачами;
–  сукупність якісних і вартісних характеристик товару.

17. Імідж – це:
сукупність якісних і вартісних характеристик товару;
ступінь привабливості товару для споживача;
період, коли товар купується споживачами;
+ нормоване і постійно підтримуване стійке уявлення покупців про престижність товару чи підприємства.



ТЕМА 6. «РИНОК ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ»


1.     Інфраструктура ринку товарів та послуг – це:
+ організаційні, матеріальні та технічні засоби, необхідні для просування товарів від місця виробництва до місця реалізації, нагромадження і збереження;
– обсяг і структура виробництва;
– система економічних відносин, зв’язків суб’єктів господарювання, які приймають рішення самостійно;
спонтанний порядок купівлі.

2. Класифікація ринків за географічною ознакою:
cпоживчий ринок, ринок промислових товарів;
змішаний, вільний, нафтовий;
оптовий, роздрібний;
+ місцевий, національний, світовий.

3. Класифікація ринків за економічним призначенням об’єктів ринкових відносин:
оптовий, роздрібний;
змішаний, вільний, нафтовий;
+ ринок споживчих товарів, ринок промислових товарів, ринок «ноу-хау»;
монопольний, конкурентний.

4. Класифікація ринків за характером продажу:
+ оптовий, роздрібний;
місцевий, національній, світовий;
змішаний, вільний, нафтовий;
споживчий ринок, ринок промислових товарів.

5. Ознака ринку продавця:
+ попит значно перевищує пропонування товару; 
має місце конкуренція;
порівняння різних товарів;
адоволення потреб покупця.

6. Ознака ринку покупця:
+ перевищення пропозиції над попитом;
попит значно перевищує пропозицію товару; 
має місце стійкий дефіцит товарів та послуг;
порівнювання різних товарів.

7. Головною регуляційною та контрольною силою ринкової економіки є:
споживач;
форма;
товар;
+ конкуренція.

8. Традиційний рівень надання сервісу передбачає:
– розширення сервісу за рахунок післягарантійного систематичного обслуговування;
– дослідження ринків і кінцевої продукції, формування каналів розподілу;
– підготовку технічного персоналу, організацію процесу виробництва;
+ супроводження послугами установки, монтажу, гарантійного ремонту.

9. Розширений сервіс передбачає:
– дослідження ринків і кінцевої продукції, формування каналів розподілу;
+розширення сервісу за рахунок післягарантійного систематичного обслуговування;
– підготовку технічного персоналу, організацію процесу виробництва;
– супроводження послугами установки, монтажу, гарантійного ремонту.

10. Поглиблений сервіс включає:
– післягарантійне систематичне обслуговування;
– дослідження ринків і кінцевої продукції, формування каналів розподілу;
+ підготовку технічного персоналу, організацію процесу виробництва, матеріально-технічне забезпечення і випуск готової продукції;
– супроводження послугами установки, монтажу, гарантійного ремонту.

11. Передпродажний сервіс складається з таких елементів:
–перевірка; консервація; укомплектування необхідною технічною документацією, монтаж та пуск;
+ укомплектування необхідною технічною документацією, інструкціями щодо експлуатації, обслуговування, елементарного ремонту; демонстрація;
– розконсервація і перевірка перед продажем; демонстрація; консервація і продаж; розконсервація для споживання; постачання запасними частинами;
– навчання робітників правильних прийомів експлуатації; навчання фахівців навичок підтримвального сервісу; здійснення ремонту.

12. Післягарантійний сервіс полягає у здійсненні таких видів робіт:
– перевірка; консервація; укомплектування необхідною технічною документацією; монтаж та пуск;
– укомплектування необхідною технічною документацією, інструкціями щодо експлуатації, обслуговування, елементарного ремонту; демонстрація;
+ забезпечення запасними частинами; надання різноманітних консультацій і спостереження за виробом в експлуатації у післягарантійний період; технічної допомоги;
– навчання робітників правильних прийомів експлуатації; навчання фахівців навичок підтримувального сервісу; здійснення ремонту.


13. Пропозиція комплексу сервісу супроводжує товар:
– за задумом;
– у реальному виконанні;
+ з підкріпленням;
з піднесенням.

14. Ринкова частка фірми – це:
– максимально можливий обсяг продажу певного товару протягом року, виражений у натуральних або вартісних одиницях;
+ питома вага товарів фірми в загальній місткості даного ринку збуту;
– відношення зайнятої фірмою частки ринку до ринкової частки найбільшого конкурента;
– економічна ситуація, що склалася на ринку відносно попиту і пропозиції.

15. Зростаюча товарна кон’юнктура характеризується:
– відносною стійкістю високих цін і найбільшою активністю споживачів та постачальників;
+ перевищенням попиту над пропозицією та зростанням цін;
– затоварюванням ринку, зниженням ринкових цін, скороченням кількості укладених договорів купівлі-продажу;
– низькими цінами і пасивністю суб’єктів ринку.





ТЕМА 7. «ФОРМУВАННЯ ПОПИТУ НА РИНКУ ОКРЕМОГО ТОВАРУ»

1. Фактори, що характеризують покупця:
+ соціальні, культурні, особисті, психологічні;
– соціально-економічні, особисті, політичні;
– особисті, технічні, психологічні;
– культурні, політичні, навколишні.

2. Референтні групи – це:
+ групи людей, що впливають на позицію і поведінку споживача;
– варіанти пропонування кожного окремого товару в межах асортиментної групи;
– сукупність споживачів, яка однаково реагує на однотипний набір спонукальних стимулів маркетингу;
– виокремлена сукупність споживачів, потреби яких задовольняються товаром, створеним для інших сегментів.

3. Референтні групи належать до факторів:
демографічних;
+ соціальних;
культурних;
психологічних.

4. Особисті потреби:
+ виникають і розвиваються в процесі життєдіяльності людини;
виникають  у забезпеченні функціонування суспільства;
забезпечують попит;
розвивають ринок товарів та послуг.

5. Первинні потреби:
+ визначаються біологічною природою людини;
є похідними і зумовлюються соціальним, культурним і духовним розвитком особистості;
визначаються вищим рівнем культури;
визначаються думками особистості.

6. Вторинні потреби:
визначаються біологічною природою людини;
+ є похідними і зумовлюються соціальним, культурним і духовним розвитком особистості;
визначаються вищим рівнем культури;
визначаються думками особистості.


7. Зовнішнім проявом потреби є:
+ попит;
товар;
послуга;
ринок;

8. Специфічна, конкретна форма вияву потреб людей — це:
– попит;
+ запити;
– цінності;
– пропонування.

9. Ремаркетинг застосовується:
– коли попит на товар перевищує рівень виробничих можливостей і наявні ресурси;
– коли рівень і структура попиту на товари повністю відповідають пропозиції;
– за наявності ірраціонального попиту на товар;
+ для будь-яких товарів і будь-коли з метою пожвавлення попиту.

10. Демаркетинг застосовується:
+ коли попит на товар перевищує рівень виробничих можливостей і наявні ресурси;
– коли рівень і структура попиту на товари повністю відповідають пропозиції;
– за наявності ірраціонального попиту на товар;
– для будь-яких товарів і будь-коли з метою пожвавлення попиту.

11. Гранична корисність споживача:
– збільшується з кожним наступним набором товарів;
+ зменшується з кожною наступною одиницею однойменного товару;
– збільшується з кожною наступною одиницею однойменного товару;
– залежить лише від кількості товарів, не їх найменувань.

12. Споживна цінність товару – це:
– вигода, яку отримує споживач від технічної досконалості товару;
+ сукупність вигод, яку отримують споживачі в процесі купівлі та експлуатації товару;
– вигода, яку отримує споживач від спроможності товару мінімізувати ціну споживання;
– вигода, яку отримує споживач від спроможності товару викликати позивні чи негативні емоції та почуття.





13. Поняття «пропонована кількість товару» означає:
– кількість товару, яку можуть запропонувати виробники;
+ кількість товару, яку готові запропонувати виробники за певну ціну;
– кількість товару, яку потрібно запропонувати на ринку, щоб забезпечити його продаж;
– кількість товару, яку потрібно запропонувати на ринку, щоб окупити його випуск.

14. Суть «Ефекту Веблена»:
– споживач постійно поводить себе раціонально;
– належність покупця до того чи іншого угрупування;
– спонукає споживача купувати, те що й усі;
+ споживач орієнтується на придбання тих товарів, які засвідчать його високий статус.



ТЕМА 8. «МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ ТОВАРНОГО РИНКУ»

1. Об’єктами маркетингових досліджень є:
– зовнішнє середовище підприємця та покупці;
+ ринки, товари, покупці, конкуренти та інше;
– цінова політика, товарна політика, збутова політика;
– збут, конкуренти, ціна.

2. Систематичне збирання, оброблення та аналіз даних з метою прийняття обґрунтованих маркетингових рішень — це:
– прогнозування ринку;
+ маркетингові дослідження;
– вивчення споживачів;
– сегментування ринку.

3. Збирання інформації шляхом ставлення запитань респондентам — це:
– експеримент;
– спостереження;
+ опитування;
– панель.

4. Періодичне збирання даних в однієї і тієї самої групи респондентів — це:
– контрольне опитування;
+ панель;
– спостереження;
– експеримент.

5. Метод дослідження, при використанні якого респондента просять описати всі фактори та аргументи, якими він керується, приймаючи рішення – це:
– аналіз протоколу;
– проекційний метод;
– асоціативний метод;
+ глибинне інтерв’ю.




ТЕМА 9.  «ЦІЛЬОВИЙ РИНОК ТОВАРУ І МЕТОДИКА ЙОГО ВИБОРУ»

1. Місткість ринку – це:
+ верхня межа, до якої прямує потенційний, максимально можливий попит;
результати, що ґрунтуються на статистичних даних;
підрахунок необхідного виробництва;
вид і призначення продукції.

2. Позиціювання – це:
– сегментування ринку;
– визначення рівня сприйняття споживачами ідеї нового товару;
+ чітке виділення товару з ряду інших у свідомості цільових споживачів;
– оренда приміщення.

3. Основні характеристики сегментації за географічним принципом:
– структура комерційної діяльності, кількість населення;
+ розташування регіону, клімат;
– національність, кількість населення, суспільний клас, спосіб життя;
– вік, стать, родинний стан, соціальний клас.

4. Основні характеристики сегментації за демографічним принципом:
– структура комерційної діяльності, суспільний клас;
+ склад родини, вік, стать, рід занять, освіта, релігія, національність;
– кількість населення, спосіб життя, вік, стать, рівень інфляції;
– регіон, кількість та густота населення.

5. Цільовий ринок визначається з метою:
– зменшення витрат виробництва і збуту;
– максимальної реалізації своїх порівняльних конкурентних переваг;
– диференціації продукції і методів її збуту;
+  пошук своєї «ніші» ринку.

6. Чітке виокремлення товару серед інших досягається у свідомості цільових споживачів у процесі:
– сегментації ринку;
+ позиціювання товару;
– виготовлення товару;
– купівлі товару.

7. Сегмент ринку – це:
– набір товарів, запропонованих торговельною фірмою для продажу;
+ однорідна сукупність споживачів, які однаково реагують на товар і маркетингові дії;
сукупність покупців, що можуть придбати товар за конкретну «ринкову ціну»;
загальну кількість покупців у регіоні.

8. Головна мета сегментування:
+ забезпечити адресність нового товару;
забезпечити виробників сировиною;
зайняти найвищу позицію на ринку;
збільшити частку ринку.

9. Цільовий ринок – це:
+ найвигідніший для підприємства сегмент або група сегментів ринку, на який спрямовується його діяльність;
умови торгівлі;
найпоширеніший вид  класифікації товарів;
можливість ефективно використовувати маркетинг.

10. Найвигідніший для підприємства сегмент або група сегментів ринку, на який спрямовується його діяльність – це:
+ цільовий ринок;
споживчий ринок;
ринок державних установ;
ринкова конкуренція.

11. Загальний потенціал ринку – це:
+ максимальний обсяг продажу, якого можуть досягти всі підприємства галузі за певного рівня маркетингових зусиль та умов зовнішнього середовища;
використання товару як складових частин виробів;
результати, що ґрунтуються на статистичних даних;
підрахунок необхідної ринкової кількості.

12. До якісних показників, які характеризують стан ринку, відносять:
– маркетингові стратегії, що використовуються;
+ структуру потреб;
– регіональні особливості споживання;
– кількість покупців.







ТЕМА 10. «ОРГАНІЗАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ПРОДУКТОМ»


1. Асортимент – це:
– перелік найменувань виробів;
– номенклатура товарів, призначених для продажу в роздрібній мережі;
+ упорядкована за визначеними ознаками товарна маса;
– набір різноманітних товарів, згрупованих за будь-якою ознакою.

2. Основний асортимент – це:
головна складова номенклатури продукції, яка задовольняє вимоги споживача;
+ головна складова асортименту, що дає переважну частку прибутку;
головна складова асортименту продукції, яку виготовляє підприємство протягом певного відрізку часу;
головна складова асортименту, що зберігає увесь прибуток підприємства –– виробника.

3. Додатковий асортимент :
+ доповнює основний асортимент у формі нетрадиційних послуг, які надає підприємств;
нова продукція, яку впроваджує підприємство для виходу на нові ринки;
додаткові послуги, які надаються споживачеві під час монтажу продукції;
додаткові послуги у вигляді  бонусу.

4. Асортиментна група – це:
+ товари одного призначення, але різних функціональних властивостей, якості, ціни;
– різновид товару;
– товар визначеного призначення;
– номенклатура товарів, призначених для продажу в роздрібній мережі.

5. Асортиментна позиція – це:
– товари одного призначення, але різних функціональних властивостей, якості, ціни;
– номенклатура товарів, призначених для продажу в роздрібній мережі;
– товар визначеного призначення;
+ різновид товару.

6. До характеристик товарного асортименту не належить:
– широта;
– глибина;
+ змінність;
– насиченість.

7. Ширина асортименту визначається:
кількістю товарів на складі;
кількістю реалізованих товарів;
+ кількістю товарних ліній;
кількістю товарів на ринку.

8. Довжиною асортименту називають:
+ кількість видів продукції однієї товарної лінії;
кількість видів продукції, виготовлених на підприємстві:
кількість видів продукції, реалізованих на ринку;
кількість видів базових моделей.

9. Глибина асортименту – це:
– кількість модифікацій різних видів продукції;
+ кількість модифікацій одного й того самого продукту;
кількість модифікацій продукції на ринку;
кількість модифікацій продукції конкурентів.

10. Поглиблення асортименту – це:
спосіб збільшення прибутку підприємства-виробника;
+ спосіб розширення можливостей збуту за рахунок індивідуальних, особливих товарів, які задовольняють унікальні запити споживачів;
розширення номенклатури товарів підприємства
спосіб розширення ринків збуту.

11. Насиченість асортименту – це:
– кількість видів товару;
– кількість асортиментних груп товарів;
– порівнянність асортименту в кінцевому споживанні;
+ загальна кількість товарів, їх асортиментних позицій.

12. Нарощування асортименту як спосіб його розширення –– це:
– розширення асортименту за рахунок нових виробів;
+ збільшення кількості асортиментних груп;
– оновлення продукції в цілому;
– вилучення з асортименту «старих» товарів.

13. Управління асортиментом товарів і послуг передбачає:
– вивчення кон’юнктури ринку;
– дослідження конкурентоспроможності товарів різних виробників;
+ визначення потреб покупців;
– надання додаткових послуг.



14. Номенклатура – це:
+ систематизований перелік усіх асортиментних груп і товарних одиниць, які пропонує виробник для реалізації;
– номенклатура товарів, призначених для продажу в роздрібній мережі;
– упорядкована за визначеними ознаками товарна маса;
– набір різноманітних товарів, згрупованих за будь-якою ознакою.

15. Товарна номенклатура – це:
+ систематизований перелік усіх асортиментних груп і товарних одиниць, які пропонує виробник для реалізації;
набір товарів, тісно пов’язаних між собою;
набір товарів, що не пов’язані між собою, але які продаються в одному торговому підприємстві;
кількість варіантів різноманітних товарів.

16 Основні показники номенклатури продукції:
+ широта, насиченість, глибина, гармонійність;
довжина, широта, гармонія, пропозиція;
послуга, товар, асортимент;
ціна, збут, обмін, угода.

17. Широта товарної номенклатури – це:
+ загальна кількість асортиментних груп, які виготовляє підприємство;
загальна кількість товарів, що входять до її складу;
кількість окремого товару в межах асортиментної  групи;
ступінь подібності товарів різних асортиментних груп. 

18. Насиченість товарної номенклатури – це:
загальна кількість асортиментних груп, які виготовляє підприємство;
+ загальна кількість товарів, що входять до її складу;
кількість варіантів кожного окремого товару;
товари різних асортиментних груп.

19. Глибина товарної номенклатури – це:
загальна кількість асортиментних груп, які виготовляє підприємство;
загальна кількість товарів, що входять до її складу;
+ кількість варіантів пропонування кожного окремого товару в межах асортиментної групи;
ступінь подібності товарів різних асортиментних груп.



ТЕМА 11. «ЖИТТЄВИЙ ЦИКЛ ТОВАРУ»

1. Життєвий цикл товару – це:
– сукупність дій для посилення загального впливу на покупців товару;
– період посилення дії засобів впливу на споживачів;
+ період комерційно виправданого випуску товару;
– чутливість і ступінь реагування попиту на зміну ціни товару.

2. Концепція життєвого циклу товару передбачає:
+ визначення послідовності періодів існування товару;
виявлення потреб споживачів;
розширення обсягів виробництва;
посилення дії засобів впливу на споживачів.

3. Концепція, що описує збут товару з моменту надходження його на ринок і до моменту зняття з продажів, визначає:
+ життєвий цикл товару;
– комунікацію продукту;
– стимулювання збуту;
– позиціонування товару.

4. Етап впровадження товару на ринок – це:
+ період повільного зростання обсягів продажу продукції;           
– етап швидкого нарощування обсягів збуту і визнання покупцями нового товару;
– зниження обсягів прибутку і збуту продукції;
– уповільнення обсягів збуту.

5. Етап зростання – це:
+ етап швидкого нарощування обсягів збуту і визнання покупцями нового товару;
– уповільнення обсягів збуту;
– період повільного зростання обсягів збуту продукції;
– зниження обсягів прибутку і збуту продукції.

6. Етап спаду в ЖЦТ характеризується:
– інтенсивним нарощування обсягів продажу і збільшенням прибутків;
– високими витратами на виробництво і збут;
– уповільненням темпів зростання обсягів продажу товару, стабілізацією прибутку;
+ різким скороченням обсягів продажу і зменшенням прибутку.

7. Підприємство отримує максимальний прибуток на стадії ЖЦТ:
– впровадження;
– спаду;
+ зрілості;
– зростання.

8. Період появи нового товару на ринку і поступового збільшення його обсягів продажу –– це:
етап зростання життєвого циклу товару;
етап зрілості життєвого циклу товару;
+ етап впровадження життєвого циклу товару;
етап падіння життєвого циклу товару.

9. Модифікація товару в його життєвому циклі передбачає:
+ поліпшення якостей, властивостей та зовнішнього оформлення товару;
збільшення споживання товару;
застосування активних заходів стимулювання збуту;
зниження ціни.

10. Умовою застосування стратегії інтенсивного маркетингу є:
– більша частина потенційних покупців знає про новий товар;
– місткість ринку обмежена;
+ компанія враховує можливість конкуренції й прагне створити у споживачів гарне враження про свій товар;
– більшість покупців не зможе заплатити високу ціну за товар.

11. Стратегія вибіркового проникнення передбачає:
+ високі ціни та низький рівень збутових витрат;
– низькі ціни на новий товар, що поєднуються з великими витратами на стимулювання збуту;
– високі ціни та великі витрати на стимулювання збуту;
– раціональне співвідношення низьких цін на товар і незначних витрат на стимулювання збуту.

12. На стадії зрілості товару підприємство застосовує стратегію:
+ модифікації товару та ринку;
– повної диверсифікації;
– активного маркетингу;
– пасивного маркетингу.


ТЕМА 12. «ПЛАНУВАННЯ НОВОЇ ПРОДУКЦІЇ І РОЗРОБЛЕННЯ ТОВАРУ»

1. Новий товар – це:
+ кінцевий результат творчого пошуку, що поліпшує розв’язання проблеми споживача;
– товар, виготовлений уперше;
– товар, який уперше надійшов у продаж;
– товар, який знаходиться у фазах виходу на ринок, коли його купують споживачі-новатори.

2. Розробка нового товару – це:
– цикл технологічних дій по створенню товару;
– пропонування перспективних проектів і відбір ідей нового  товару;
+ комплексний процес, який передбачає створення і виведення на ринок нового товару;
– виробничий процес по створенню товару.

3. Метод генерування ідеї товару ринкової новизни через системний аналіз головних ознак виробу:
– асоціювання;
– евристичний;
– інверсії;
+ комбінування.

4. Метод генерування ідеї товару ринкової новизни через використання здібностей людини до пошуку подібностей:
+ асоціювання;
– евристичний;
– інверсії;
– комбінування.

5. Метод генерування ідеї нового товару шляхом творчого співробітництва окремих фахівців для вирішення певної проблеми:
– фактографічний;
– експертний;
– асоціювання;
+ «мозкового штурму».

6. Якісно новий товар – це товар, ступінь новизни якого дорівнює:
– 20%;
– 15%;
+ 70% і більше;
100%.

7. Новий вид – це товар, ступінь новизни якого дорівнює: 
– менше 20%;
+ 20 – 70 %;
– понад 70%;
100%.

8. Товари, які потребують від споживача несуттєвої зміни поведінки, –– це:
+ динамічно спадкові новинки;
– спадкові новинки;
– принципові новинки;
– специфічні новинки.

9. Товари, які вимагають від споживача суттєво нових схем поведінки, –– це:
– динамічно спадкові новинки;
– спадкові новинки;
+ принципові новинки;
– піонерні товари.

10. За характером споживання розрізняють три групи нових товарів:
– повсякденного попиту; попереднього вибору; особливого попиту;
– повсякденного попиту; попереднього вибору; імпульсивного попиту;
+ спадкові новинки; динамічно спадкові новинки; принципові новинки;
– унікальні; модифіковані; модернізовані.

11. Перша фаза в процесі створення нового продукту:
– управлінський аналіз;
– конструювання;
+ генерація ідей;
– попередня оцінка та відбір ідей.

12. На якому з етапів процесу розроблення нового товару приймають рішення щодо його конструкції, технології та матеріалів виробництва:
– генерації ідей;
– розроблення концепції товару та її перевірка;
+ розроблення товару;
– комерційного виробництва.



ТЕМА 13. «ПРИЗНАЧЕННЯ ТА ВИДИ ІДЕНТИФІКУВАННЯ ПРОДУКЦІЇ»

1. Товарна марка – це:
– поштовий знак;
– грошова одиниця;
+ засіб ідентифікації товару;
– сукупність штрихових кодів.

2. Логотип – це:
– інструкція, видана українською мовою, до товару іноземного виробництва;
– тип товару, який є на вітрині магазину;
+ складовий елемент марки товару, який можна прочитати;
– знак відповідності чинним вимогам щодо якості виготовлення й безпеки виробу.

3. Фірмовий стиль – це:
+ сукупність засобів (кольорів, слів, графіки і друку), які виокремлюють товари виробника з-поміж подібної продукції конкурентів;
– характеристика, яка зазначається в контракті на поставку товару виробничими підприємствами оптовим фірмам;
– мінімальна величина, на яку можна розділити товарну масу без втрати притаманних їй властивостей;
– продукт, що створюється для збільшення корисних властивостей, які мають значення для споживача.

4. Штриховий код – це:
+ система даних, записаних у вигляді штрихів та інтервалів між ними;
– додаткові засоби та пристосування для максимального використання споживчих властивостей основного товару;
– складовий елемент марки товару, який можна прочитати;
– інформаційне забезпечення створення науковомісткої та високотехнологічної продукції.

5. Дизайн товарів – це:
– вид діяльності, що передбачає удосконалення технології виробництва товару;
– процес створення нових продуктів та технологій;
– знак державної сертифікації товару;
+ вид художньої діяльності по проектуванню товарів з попередньо визначеними естетичними властивостями та рівнем зручності в користуванні.

6. До складових товарної  марки не відносять:
– фірмове ім’я;
– фірмовий знак;
– торговий образ;
+ бренд.

7. Фірмове ім’я – це:
+ слово (літера) або група слів (літер), які можуть бути вимовлені;
– символ, малюнок чи відмінний колір, позначення;
– персоніфікована товарна марка;
– юридично захищений торговий образ.

8. Термін дії свідоцтва на державну реєстрацію знаків для товарів і послуг:
– один рік;
– три роки;
+ десять років;
– п’ять років.

9. Торговий образ – це:
+ персоніфікована товарна марка;
– символ, малюнок чи відмінний колір, позначення;
– слово (літера) або група слів (літер), які можуть бути вимовлені;
– фірмове ім’я, фірмовий знак, торговий образ, що захищені юридично.

10. Розрізняють такі види товарних марок:
+ марки виробників, марки дилерів, загальні марки;
– загальнонаціональні марки, приватні марки;
– дорогі марки, недорогі марки,
нішові марки, тупикові марки.

11. Марочна назва – це:
+ частина марки, яку можна вимовити;
частина марки, яку можна пізнати;
марка або її частина, забезпечена правовим захистом;
ідентифікація товарів або послуг.

12. Згідно з кодовою системою EAN штрих-код України:
– 460-469;
+ 482;
– 486;
– 622.

13. Згідно із системою EAN штрих-код країни 482 належить:
– Португалії;
– Франції;
+ Україні;
– Бельгії.

14. Бренд – це:
– асоціації, образ товару;
+ «якісна» торгова марка, що має репутацію у покупців і добре продається протягом тривалого часу;
– оригінальне зображення повної або скороченої назви фірми;
– оригінальний напис скороченого найменування фірми, товарної групи.




ТЕМА 14. «УПАКОВКА В СИСТЕМІ ПЛАНУВАННЯ ПРОДУКТУ»

1. Упаковка – це:
+ вмістилище або оболонка для товару;
паперовий пакет;
характеристика товару;
захист товару.

2. До видів упаковки не належить:
– первинна упаковка;
– вторинна упаковка;
– транспортна упаковка;
+ тара.

3. Упаковка, яка необхідна для транспортування товару – це:
зовнішня упаковка;
+ транспортна упаковка;
складська упаковка;
облікова упаковка.

4. Первинна упаковка:
– необхідна для зберігання, пакування, транспортування;
– містить фірмову назву продукції, символ компанії, хімічний склад продукту;
– містить докладні інструкції і вказівки про застережні заходи для складної або небезпечної продукції;
+ вміщує товар у процесі його виготовлення.

5. Вторинну упаковку використовують:
– для зберігання, пакування, транспортування;
– для розміщення докладних інструкцій і вказівок про застережні заходи для складної або небезпечної продукції;
+ додатково до первинної і викидають перед споживанням товару;
– для розміщення фірмової назви продукції, символу компанії, хімічного складу продукту та інструкцій з використання.

6. Інформація про товари (роботи, послуги) не повинна містити:
– перелік основних споживчих властивостей товарів;
– ціну та умови придбання товарів;
– гарантійні зобов’язання виробника;
+ перелік товарів-взаємозамінювачів.

7. Етикетка містить:
– рекламні матеріали та докладні інструкції і вказівки про застережні заходи для складної або небезпечної продукції;
+ фірмову назву продукції, хімічний склад продукту, коди та інструкції з використання; розміщується на тарних елементах;
– докладні інструкції і вказівки про застережні заходи для складної або небезпечної продукції;
– інформацію про гарантійні зобов’язання виробника.

8. Негативним наслідком використання упаковок є:
– можливість формування іміджу виробника через упаковку і марку товару;
+ можливість підробки упаковки та введення споживачів в оману;
– необхідність диференціації однорідних товарів;
– пред’явлення з боку покупців вимог до упакування товарів.

9. Носіями виробничого маркування не можуть бути:
– тара;
– упаковка;
– бирки та ярлики;
+ інструкції до використання.

10. Вкладиші – це:
– носії інформації, яку наносять у вигляді ідентифікуючих умовних позначень на товари, упаковку, етикетки;
– різновид етикеток, які мають особливу форму, наклеюються на шийку пляшок, використовуються з метою естетичного оформлення;
+ різновид етикеток, які містять стислі відомості про найменування товару й виробника (найменування організації, номер зміни);
– носії маркування, що приклеюються, прикладаються чи навішуються на товар, мають обмежений перелік відомостей.

11. Контрольні стрічки – це:
– різновид етикеток, які мають особливу форму, наклеюються на шийку пляшок, використовуються з метою естетичного оформлення;
+ носії стислої дублюючої інформації, що розміщується на невеликій стрічці з метою контролю або відновлення відомостей про товар у разі втрати етикетки, бирки чи ярлика;
– носії маркування, що приклеюються, прикладаються чи навішуються на товар, мають обмежений перелік відомостей;
– носії інформації, яку наносять у вигляді ідентифікуючих умовних позначень на товари, упаковку, етикетки.

12. Тавра і штампи:
– це носії стислої дублюючої інформації, що призначена для контролю або відновлення відомостей про товар у разі втрати етикетки, бирки чи ярлика;
+ це носії інформації, яку наносять у вигляді ідентифікуючих умовних позначень на товари, упаковку, етикетки;
– це носії маркування, що приклеюються, прикладаються чи навішуються на товар, мають обмежений перелік відомостей;

– наносяться друкарським чи іншим способом на товар або на упаковку, вирізняються значною інформаційною місткістю.

Комментариев нет:

Отправить комментарий